Regisseur claimt dat Resident Evil Village-monster uit zijn film komt
Nieuws

Regisseur claimt dat Resident Evil Village-monster uit zijn film komt

Volgens een filmregisseur is een monster uit Resident Evil Village gebaseerd op een monster uit een van zijn films.

Dat claimt de Nederlandse regisseur Richard Raaphorst. Volgens hem heeft Capcom een monster uit zijn in 2013 verschenen horrorfilm 'Frankenstein's Army' een-op-een gekopieerd.

In die film zit er een mensachtig monster met een propeller als hoofd. Hieronder is een scène van het monster uit de film te zien. Volgens Raaphorst is dit monster gekopieerd voor een monster in Resident Evil Village genaamd Sturm. Om zo weinig mogelijk van het pas uitgekomen spel via dit nieuwsbericht te spoilen, is het monster uit de game

Watch on YouTube

te zien.

"Het is dezelfde scène als in mijn film, behalve dat men in de film de gastubes los moest snijden", aldus de regisseur tegen Eurogamer. "Dat is het enige dat mist (in de game). Maar alles gaat in vlammen op, dan explodeert het, en dan draait het door de camera - het is precies hetzelfde. Zelfs de omgevingen en het kleurgebruik. Het ziet er uit als een animatie voor mijn film."

Capcom zou Raaphorst niet hebben benaderd - de regisseur zou er afgelopen vrijdag, op de release van de game, achter zijn gekomen door berichten van fans. "Eerst was ik pissig. Daarna was ik trots. Nu zie ik alle reacties en ben ik weer pissig, en beledigd. Het is moeilijk om een goed ontwerp te bedenken. (...) Ze pakken het en plaatsen het in de game. Het is creatieve mishandeling."

Raaphorst meldt dat hij niet verwacht dat hij royalty's ontvangt, omdat hij niet de rechten van zijn film in het bezit heeft. Die liggen bij MPI Media Group, het Amerikaanse bedrijf dat de film heeft gefinancierd. Hij zou echter wel een vermelding in de game willen krijgen. "Ik bekijk mijn opties. Als ze mij hadden gevraagd of ze mijn design konden gebruiken in ruil voor een vermelding in de credits of royalty's, dan was ik gevleid en trots geweest. Het was dan een superpositieve ervaring geweest."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden
Nieuws

PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden

Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games

Meerdere in de Verenigde Staten gesitueerde PlayStation-ontwikkelstudio's hebben op social media hun medeleven geuit over de aanhoudende branden in Los Angeles.

Het gaat daarbij in ieder geval om Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games. Alle drie de studio's zijn gesitueerd in Californië, de staat waarin Los Angeles ligt, en de eerste twee studio's hebben zelfs vestigingen in de stad.

"We zijn enorm getreurd om zo'n groot deel van onze lokale gemeenschap geroerd te zijn, waaronder veel van onze eigen teamleden, partners en vrienden", aldus God of War-ontwikkelaar Santa Monica Studio. Vervolgens bedankt de ontwikkelaar de eerstehulpverleners. "We weten dat de weg naar het herbouwen lang zal zijn, maar er is geen plek die ons trotser maakt om thuis te kunnen noemen." Het bericht, samen met de soortgelijke statements van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog en Spider-Man-studio Insomniac, valt hieronder te lezen.

Gisteren kondigde Sony al aan 5 miljoen dollar te doneren voor hulp bij de branden die in Los Angeles woeden. Het geld is bedoeld voor eerstehulpverleners en de gemeenschappen die geteisterd worden door de branden. Niet alleen Sony heeft de portemonnee getrokken. Zo hebben Netflix, Amazon en Comcast allen 10 miljoen dollar gedoneerd, Paramount 1 miljoen dollar en Warner Bros. Discovery 15 miljoen dollar.

De branden in Los Angeles woeden inmiddels al langer dan een week. Er zijn minstens 24 mensen overleden aan en meer dan 12.000 gebouwen vernietigd door de gevolgen van de brand. De branden treffen logischerwijs ook de game- en filmindustrie. Zo bleek al dat de opnames van het tweede seizoen van de Fallout-serie zijn uitgesteld, en geven diverse gamebedrijven gesitueerd in en rondom de stad aan de veiligheid van werknemers voorop te stellen.

View post on X
View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar
Nieuws

Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar

Mensen die het spel kopen ontvangen ook Hyper Light Drifter

Mensen kunnen nu de early access-versie van Hyper Light Breaker aanschaffen.

De game is sinds gistermiddag voor 26,09 euro te koop via Steam. Daar ontvangt men ook het eerste deel in de reeks, Hyper Light Drifter, bij.

Gedurende de early access-periode kunnen spelers regelmatig nieuwe content - waaronder bestuurbare personages en nieuwe verhaalelementen - verwachten. Gedurende de komende weken moet er een roadmap worden g epubliceerd.

Hyper Light Breaker speelt zich af in een nieuwe wereld genaamd Overgrowth, maar het grootste verschil ten opzichte van de eerste game is dat de 2D-gameplay wordt vervangen voor drie dimensies. Spelers moeten in de roguelite de Abyss King zien te verslaan. Ook heeft de game een hubgebied genaamd The Settlement die spelers tussendoor kunnen bezoeken.

Consoleversies voor de game zijn vooralsnog niet aangekondigd. Hyper Light Drifter kwam na de pc-release uiteindelijk wel naar consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!