'Red Dead Online verdient minder dan GTA Online'
Nieuws

'Red Dead Online verdient minder dan GTA Online'

De groei van Red Dead Online is volgens onderzoek van SuperData Research aan het stagneren. Het spelersaantal daalt en de online modus van Red Dead Redemption 2 draait veel minder omzet dan de microtransacties van GTA Online.

In oktober 2018 werd Red Dead Redemption 2 uitgebracht en een maand later konden spelers ook aan de slag in de online modus van het spel, Red Dead Online. Hoewel de Rocktstar-game wereldwijd al meer dan 23 miljoen keer is verscheept, lijkt het er op dat de groei van Red Dead Online nu aan het stagneren is.

Uit een onderzoek van SuperData Research blijkt dat de omzet van Red Dead Online met 14 procent is gedaald in januari ten opzichte van de vorige maand, mede door het lagere spelersaantal. Ook zijn de gecombineerde inkomsten van Red Dead Online en GTA Online deze maand even hoog als de omzet van alleen GTA Online in januari 2018.

Verder kan uit de data worden opgemaakt dat de microtransacties van GTA Online meer dan vijf keer zo veel geld opleveren als de ingame-aankopen van Red Dead Online. Een oorzaak hiervan kan zijn dat de moderne van setting van de online-modus van Grand Theft Auto 5 het makkelijker maakt om content aan te bieden voor echt geld vergeleken met het Wilde Westen van Red Dead Online.

Take-Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games, bevestigde eerder deze maand nog voorlopig niet te gaan stoppen met het ondersteunen en updaten van GTA Online. De microtransacties van GTA Online zijn nog steeds een stabiele bron van inkomsten voor het bedrijf en de Shark Cards verkopen zelfs beter dan ooit volgens Take-Two.

Gisteren werd een grote update voor Red Dead Online uitgebracht waarin een nieuwe vorm van microtransacties is toegevoegd aan het spel. Spelers kunnen nu namelijk emotes kopen met goudstaven, welke voor echt geld kunnen worden verkregen. Verder voegde de patch onder andere dagelijkse uitdagingen, een Free Roam-event genaamd Fools’ Gold, Target Races en wapens toe.

Red Dead Online te spelen voor alle spelers met Red Dead Redemption 2 op Xbox One en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!