'Red Dead Online verdient minder dan GTA Online'
Gamer.nl
Nieuws

'Red Dead Online verdient minder dan GTA Online'

De groei van Red Dead Online is volgens onderzoek van SuperData Research aan het stagneren. Het spelersaantal daalt en de online modus van Red Dead Redemption 2 draait veel minder omzet dan de microtransacties van GTA Online.

In oktober 2018 werd Red Dead Redemption 2 uitgebracht en een maand later konden spelers ook aan de slag in de online modus van het spel, Red Dead Online. Hoewel de Rocktstar-game wereldwijd al meer dan 23 miljoen keer is verscheept, lijkt het er op dat de groei van Red Dead Online nu aan het stagneren is.

Uit een onderzoek van SuperData Research blijkt dat de omzet van Red Dead Online met 14 procent is gedaald in januari ten opzichte van de vorige maand, mede door het lagere spelersaantal. Ook zijn de gecombineerde inkomsten van Red Dead Online en GTA Online deze maand even hoog als de omzet van alleen GTA Online in januari 2018.

Verder kan uit de data worden opgemaakt dat de microtransacties van GTA Online meer dan vijf keer zo veel geld opleveren als de ingame-aankopen van Red Dead Online. Een oorzaak hiervan kan zijn dat de moderne van setting van de online-modus van Grand Theft Auto 5 het makkelijker maakt om content aan te bieden voor echt geld vergeleken met het Wilde Westen van Red Dead Online.

Take-Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games, bevestigde eerder deze maand nog voorlopig niet te gaan stoppen met het ondersteunen en updaten van GTA Online. De microtransacties van GTA Online zijn nog steeds een stabiele bron van inkomsten voor het bedrijf en de Shark Cards verkopen zelfs beter dan ooit volgens Take-Two.

Gisteren werd een grote update voor Red Dead Online uitgebracht waarin een nieuwe vorm van microtransacties is toegevoegd aan het spel. Spelers kunnen nu namelijk emotes kopen met goudstaven, welke voor echt geld kunnen worden verkregen. Verder voegde de patch onder andere dagelijkse uitdagingen, een Free Roam-event genaamd Fools’ Gold, Target Races en wapens toe.

Red Dead Online te spelen voor alle spelers met Red Dead Redemption 2 op Xbox One en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!