Razer vindt antwoord op Stream Deck met 'eigen' Stream Controller
Nieuws

Razer vindt antwoord op Stream Deck met 'eigen' Stream Controller

Razer heeft, in samenwerking met Loupedeck, de zogeheten Stream Controller onthuld — Razers antwoord op de Stream Deck van Elgato.

De Razer Stream Controller (269,99 euro) is, in essentie, een Razer-uitvoering van de eerder verschenen Loupedeck Live (269 euro). In tegenstelling tot eerdere 'verkapte' Razer-producten wordt dat ditmaal niet onder stoelen of banken geschoven, ook Loupedeck spreekt openlijk over een officiële samenwerking. 

Razers streampaneel bestaat uit 12 lcd-toetsen, 2 lcd-zijpanelen, 6 multifunctionele potmeters en 8 rgb-toetsen — identiek aan Loupedecks eerdere op livestreamers gerichte paneel. Daarnaast wordt het multifunctionele paneel ook ingericht met Loupedecks software en integraties, niet Razers eigen Razer Synapse.

Via de software zijn zowel de (lcd-)knoppen als digitale potmeters naar wens in te stellen en eventueel te koppelen aan allerlei applicaties. Als merk voor contentproducenten heeft Loupedeck al een rijke native integraties met Adobe-programma's en de populairste streamingsoftware — waaronder OBS en Xsplit — maar verlichting zoals die van Philips Hue, Nanoleaf en zelfs Elgato zijn evenals aan te sturen met het paneeltje. 

In tegenstelling tot de Stream Deck biedt de Stream Controller, net als de Loupedeck Live, net iets meer nuance in controle. Met zes naar wens af te stellen draaiknoppen is het mogelijk om het paneel uit te rusten als audiomixer, maar bijvoorbeeld ook om transities of lichten preciezer te bedienen. Bij Loupedeck en Razer komt dat echter wel met een stevige meerprijs; de standaard Stream Deck met 15 lcd-knoppen kost immers 149,99 euro. Razer en Loupedeck vallen ruim honderd euro duurder uit. 

In recente jaren lijkt Razer wel vaker concurrentie te willen vormen voor Elgato, die aardig wat populariteit in streamaccessoires aanwon. Onder meer capture-kaarten en slimme led-studioverlichting werden eerder door Razer geproduceerd in navolging van Elgato's succes. Op de in 2017 verschenen Stream Deck had Razer vooralsnog geen antwoord, terwijl de gadget in korte tijd uitgroeide tot de hoeksteen van het streamerbureau.

De Razer Stream Controller is vanaf heden te bestellen op de webwinkel van Razer, voor 269,99 euro. Met enige waarschijnlijkheid wordt de gadget binnenkort naar de fysieke winkelschappen verscheept.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!