Rare Replay vanaf vandaag op Xbox Game Pass
Nieuws

Rare Replay vanaf vandaag op Xbox Game Pass

Microsoft voegt vandaag Rare Replay toe aan Xbox Game Pass.

Game Pass laat Xbox-gamers die lid zijn van de service diverse spellen zonder verdere kosten onbeperkt spelen. Rare Replay is de nieuwste game op de service. In het spel zitten diverse Rare-games, van Banjo-Kazooie en het vervolg tot Perfect Dark en de Prequel. Vanaf vandaag is ook Resident Evil: Revelations op de service beschikbaar.

Game Pass is inmiddels ook op pc verkrijgbaar, al zijn daar weer andere games op te verkrijgen. Bovenstaande titels komen voor zover bekend namelijk niet naar Game Pass op de pc. Op 27 juni verschijnen daar wel Goat Simulator en Torment: Tides of Numenera op. Goat Simulator komt op die dag overigens ook naar Xbox One, maar Torment blijft exclusief op pc.

Eind juni worden er ook een aantal games van Game Pass verwijderd, namelijk Shadow Complex Remastered, Dead Island Definitive Edition, Next Up Hero, Devil May Cry 4 Special Edition, Zombie Army Trilogy en Ultimate Marvel vs. Capcom 3.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 4 wordt 'groter en beter' dan The Witcher 3
Nieuws

The Witcher 4 wordt 'groter en beter' dan The Witcher 3

Tussen de onthulling en release van de game moet minder dan twee jaar zitten

CD Projekt Red heeft laten weten dat de volgende The Witcher-game waarmee een nieuwe trilogie wordt ingeluid "groter en beter" wordt dan The Witcher 3: Wild Hunt.

Dat valt te lezen in een uitgebreid artikel van Eurogamer waarin verschillende CD Project Red-werknemers praten over het ontwikkelproces. Zo vertelt mede-ceo Michał Nowakowski over de keuze om de game op Unreal Engine 5 te maken in plaats van de RedEngine: "Het feit dat we van tech wisselen, verandert niet het feit dat we altijd ambitieus blijven. De volgende game wordt niet kleiner of slechter. Het wordt beter en groter dan The Witcher 3, en het wordt beter dan Cyberpunk."

Ook Charles Tremblay, de vicepresident van technologie bij CD Projekt Red, vertelde over de keuze om voor Unreal Engine 5 te gaan. Hij benadrukt daarbij dat de RedEngine niet de oorzaak was voor de problemen in Cyberpunk 2077 op release en dat men niet daarom heeft besloten van engine te wisselen. In plaats daarvan zou Unreal Engine het makkelijker maken om meerdere games tegelijk te wisselen, zoals de nieuwe The Witcher, het Cyberpunk-vervolg en een nog mysterieuze nieuwe IP met de codenaam Hadar.

"Voorheen werkten we aan één project tegelijkertijd. We zochten de grenzen op, maar kwamen er ook achter dat als we aan meerdere projecten tegelijkertijd willen werken en technologie willen delen, dat niet makkelijk is." Tremblay vervolgt: "Het idee is dat we nu de technische mensen binnen het bedrijf samen aan verschillende projecten kunnen laten werken, in plaats van aan één soort technologie dat erg moeilijk is om te verdelen over projecten. We kunnen nu expertise, mensen en kennis delen."

CD Projekt Red gaf ook iets meer inzicht in hoe het traject voor The Witcher 4 van onthulling tot release er uit gaat zien. Volgens Nowakowski is het de bedoeling dat een nieuwe game van de studio binnen twee jaar na onthulling wordt uitgebracht.

Eerder deze week gaf de ontwikkelaar al aan dat The Witcher 4 nu volledig in productie is. Duidelijk is dat het spel het begin van een nieuwe trilogie in moet luiden. Hoewel de release van de game nog lange tijd op zich kan laten wachten, is het de bedoeling dat de twee vervolgen relatief snel uit moeten komen. De drie games zouden vanaf de release van de eerste game in een tijdspanne van zes jaar moeten verschijnen.

Eerder bleek ook dat Geralt of Rivia wederom een rol zal hebben in de nieuwe The Witcher-game - alleen niet de hoofdrol. Verder wordt er ook gewerkt aan een remake van de eerste The Witcher, een spin-off genaamd Project Sirius en een vervolg op Cyberpunk 2077. Lees hier alles wat tot nu toe bekend is over The Witcher 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Watch Dogs Legion-vervolg in de vorm van audio-ervaring uitgebracht
Nieuws

Watch Dogs Legion-vervolg in de vorm van audio-ervaring uitgebracht

Geen nieuwe game, maar wel een interactieve ervaring

Er is een vervolg op Watch Dogs Legion uitgekomen in de vorm van een "interactieve audio-ervaring".

Het in 2020 verschenen Watch Dogs Legion was op zijn beurt een vervolg op Watch Dogs (2014) en Watch Dogs 2 (2016). Een nieuwe audioserie genaamd Watch Dogs Truth speelt zich na Legion af en bevat zelfs wat personages uit die game.

"Luisteraars van dit spannende verhaal kunnen wederom voor de waarheid vechten terwijl ze door de zelfbewuste ai, Bagley, worden begeleid. Aan het einde van elke aflevering maken luisteraars beslissingen die de volgende move van de hackersgroep, de relaties met personages en het succes van het verzet bepalen", zo luidt de officiële beschrijving.

In de audio-ervaring zijn stemmen van onder andere Freema Agyeman, Russel Tovey, Gary Beadle, T'Nia Miller en David Morrissey te horen. Via Audible kan er geluisterd worden.

De opnames van een verfilming van Watch Dogs werden eerder dit najaar afgerond. De film heeft een origineel verhaal dat losstaat van de games. Sophie Wilde (Talk to Me) en Tom Blyth (Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes) vertolken de hoofdrollen en de Franse regisseur Mathieu Turi (Hostile) heeft geregisseerd. Het script is geschreven door Christie LeBlanc, vooral bekend van de Netflix-film Oxygen.

De Watch Dogs-games draaien om verschillende hackers die in het criminele circuit terechtkomen en het opnemen tegen corrupte bedrijven en de overheid.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!