Rainbow Six Siege krijgt geen vervolg
Gamer.nl
Nieuws

Rainbow Six Siege krijgt geen vervolg

De brandmanager van Tom Clancy's Rainbow Six Siege, Alexandre Remy, zegt dat het spel geen vervolg krijgt. Hij wil community van het spel intact houden, wanneer de volgende generatie console verschijnt.

Alexandre Remy vertelt in een interview met de Daily Star dat er geen vervolg op Tom Clancy's Rainbow Six Siege wordt gemaakt. Ook wanneer de volgende generatie PlayStation- en Xbox-consoles worden gelanceerd, hoeft er geen nieuw deel te worden verwacht. Remy wil Rainbow Six Siege wel graag naar de nieuwe consoles brengen, maar dan op een manier waarbij de community niet wordt opsplitst. "In een ideale wereld zien we het liefst dat spelers van alle platformen samen kunnen spelen. Met deze insteek benaderen we dan ook de volgende generatie consoles", aldus Remy.

De uitspraken van Remy suggereren dat ontwikkelaar Ubisoft Montreal ondersteuning voor cross-play wil toevoegen aan Rainbow Six Siege. Ook zegt Remy dat het makkelijk en goedkoop moet zijn voor spelers om de progressie van het spel over te zetten naar een andere console, bijvoorbeeld door middel van backwards compatibility op de volgende generatie consoles.

Rainbow Six Siege werd eind 2015 gelanceerd en telt momenteel meer dan 45 miljoen spelers. Vorig jaar werd nog benadrukt door Ubisoft Montreal dat het het doel is van de ontwikkelaar om het spel nog minimaal tien jaar te ondersteunen en 100 speelbare personages uit te brengen. Twee nieuwe personages, genaamd Nokk en Warden zijn binnenkort beschikbaar in de Operation Phantom Sight-uitbreiding van Rainbow Six Siege.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered heeft geen officiële modondersteuning
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered heeft geen officiële modondersteuning

De game kwam gisteren plotseling uit

Er is op pc en consoles geen officiële modondersteuning aanwezig voor The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered.

Dat valt te lezen op de officiële FAQ rondom de game op Bethesda's website: "Mods worden niet ondersteund voor The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered." Het is niet bekend of dit in de toekomst gaat veranderen. Op pc kunnen mensen ondanks het gebrek aan officiële modondersteuning alsnog mods maken - op NexusMods staan er al tientallen - maar op consoles maakt dit modden zo goed als onmogelijk.

Ondanks het gebrek aan modondersteuning ligt de interesse in het gisteren aangekondigde en uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered hoog. Afgelopen nacht bleken de hoeveelheid gelijktijdige spelers op Steam al hoog op te lopen. De game is naast een release op pc ook uitgekomen voor Xbox Series X en S, PlayStation 5 en Xbox Game Pass.

De game wordt dan wel Remastered genoemd, maar is in feite meer een remake, aangezien het ditmaal draait op Unreal Engine 5. Dat levert sterk verbeterde graphics op ten opzichte van het origineel uit 2006, maar ook de gameplaysystemen zijn verbeterd. Animaties van personages en vijanden zijn daarnaast vloeiender geworden, dialoden zijn deels opnieuw opgenomen en de user interface is aangepast.

Oblivion Remastered kost 54,99 euro op consoles en pc en 64,99 euro voor de Deluxe-editie. Sowieso bevatten beide versies van de game alle verhalende uitbreidingen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!