Rainbow Six: Siege klaar voor PlayStation 5 en Xbox Series X
Nieuws

Rainbow Six: Siege klaar voor PlayStation 5 en Xbox Series X

Ubisoft is van plan Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege beschikbaar te hebben voor de PlayStation 5 en Xbox Series X zodra de next-gen consoles uitkomen. Daarnaast bieden ze graag mogelijkheden voor cross-platform gameplay.

Leroy Athanassof, regisseur van Rainbow Six: Siege, vertelt in een interview dat Ubisoft hoopt Rainbow Six Siege, voor de next-gen consoles, op hetzelfde moment te lanceren als de Playstation 5 en de Xbox Series X. Wanneer de game uitkomt kan Athanassof dus niet vertellen. “Uiteindelijk wordt dat beslist door de mensen die de next-gen consoles maken,” vertelt Athanassof. “Ik kan je wel vertellen wat wij erbij willen zijn op het moment van de lancering, maar het is weer aan de makers van de consoles om te beslissen of we tegelijk met die next-gen consoles kunnen lanceren.”

©GMRimport

Ubisoft wil ervoor zorgen dat zoveel mogelijk spelers uit de community met elkaar blijven spelen. Daarom willen ze met Rainbow Six Siege een mogelijkheid bieden om cross-generation te spelen. Door middel van matchmaking kunnen spelers in Rainbow Six Siege samen spelen met andere spelers die op dat moment online zijn.

“Dat betekent dat als je speelt op de volgende PlayStation, je nog steeds een matchmake kan maken met de vorige PlayStation.”

-

Ubisoft wil ook graag cross-play mogelijk maken tussen Xbox One en PlayStation 4, maar volgens Athanassof is dat wederom niet aan hen om te beslissen. “Dit is meer een discussie tussen Microsoft en Sony. Wij zouden het geweldig vinden om volledige cross-play te leveren. We willen daar graag beschikbaar voor zijn.” Athanassof is erg hoopvol dat cross-play uiteindelijk mogelijk is. “Het is een logische zet in de industrie. Het is enkel een kwestie van tijd voordat het gaat gebeuren.”

Athanassof is minder hoopvol over de cross-play tussen consoles en pc. “Ik denk niet dat er ooit console cross komt met pc. De enige manier waarop dat zou lukken is als we de spelers de keuze geven of ze wel of niet met pc-spelers willen spelen. Als je een match aan wilt gaan met pc-spelers en je wordt helemaal afgemaakt door een toetsenbord en een muis, is dat aan jou.”

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!