PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek
Nieuws

PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek

Verschillende spelers van PlayerUnknown's Battlegrounds hebben een probleem ontdekt in het wapen-mechaniek van de game. Zo wordt uitgewezen dat de hoogte van de framerate bepaalt hoe het wapen in PUBG presteert.

YouTube-kanaal WackyJacky101 analyseerde de wapen-mechanieken in PUBG wanneer hij tot de conclusie kwam, dat het hebben van een lagere framerate voordeliger kan zijn bij het gebruiken van specifieke wapens. Zo kwam de speler erachter dat wanneer de framerate wordt ingesteld op 30fps, de terugslag van een aantal wapens makkelijker te controleren is. Hierdoor kunnen spelers makkelijker richten en hun kans vergroten op het uitschakelen van doelwitten.

Volgens

Watch on YouTube

wordt deze prestatie met name beïnvloed bij wapens met een hoge vuursnelheid. Hiermee wordt verondersteld dat hoe langzamer het wapen vuurt, hoe hoger de framerate moet zijn om goed te presteren. Volgens hem wordt dit veroorzaakt door de manier hoe PUBG de terugslag calculeert, dat gebeurt bij ieder schot dat wordt gelost in plaats van een vast patroon. Echter benadrukt WackyJacky101 dat het verlagen van de framerate de schade per kogel vermindert. Toch is het verlagen van de framerate gunstig voor spelers die normaal moeite hebben om met de terugslag om te gaan.

Watch on YouTube

Reddit-gebruiker MutuTutu deed ook onderzoek naar deze kwestie en kwam erachter dat dit fenomeen veroorzaakt wordt door het aantal kogels dat een wapen per seconde afvuurt. Zo wordt het voorbeeld uit WackyJacky101 benoemd waarin het AKM-wapen wordt gebruikt. Dit wapen vuurt tien schoten per seconde af wat perfect in lijn is met 30 en 60fps. De terugslag van dit wapen wordt zo het minste beïnvloed.

Dit geeft aan dat er voor elk wapen in de game een ideale framerate is om zo min mogelijk beïnvloed te worden door de terugslag. Met deze conclusie deelde MutuTutu een document waarin de ideale framerate voor elk wapen is opgesteld. Wanneer de framerate gesynchroniseerd is met het wapen, is het effect van de terugslag minimaal.

Watch on YouTube

Voor de meeste spelers is het vaststellen van een framerate echter geen keuze. Met name aan het begin van een wedstrijd in PUBG, wanneer iedereen nog leeft, daalt de framerate drastisch. In de meeste situaties is het dan ook niet te vermijden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!