PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek
Gamer.nl
Nieuws

PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek

Verschillende spelers van PlayerUnknown's Battlegrounds hebben een probleem ontdekt in het wapen-mechaniek van de game. Zo wordt uitgewezen dat de hoogte van de framerate bepaalt hoe het wapen in PUBG presteert.

YouTube-kanaal WackyJacky101 analyseerde de wapen-mechanieken in PUBG wanneer hij tot de conclusie kwam, dat het hebben van een lagere framerate voordeliger kan zijn bij het gebruiken van specifieke wapens. Zo kwam de speler erachter dat wanneer de framerate wordt ingesteld op 30fps, de terugslag van een aantal wapens makkelijker te controleren is. Hierdoor kunnen spelers makkelijker richten en hun kans vergroten op het uitschakelen van doelwitten.

Volgens

Watch on YouTube

wordt deze prestatie met name beïnvloed bij wapens met een hoge vuursnelheid. Hiermee wordt verondersteld dat hoe langzamer het wapen vuurt, hoe hoger de framerate moet zijn om goed te presteren. Volgens hem wordt dit veroorzaakt door de manier hoe PUBG de terugslag calculeert, dat gebeurt bij ieder schot dat wordt gelost in plaats van een vast patroon. Echter benadrukt WackyJacky101 dat het verlagen van de framerate de schade per kogel vermindert. Toch is het verlagen van de framerate gunstig voor spelers die normaal moeite hebben om met de terugslag om te gaan.

Watch on YouTube

Reddit-gebruiker MutuTutu deed ook onderzoek naar deze kwestie en kwam erachter dat dit fenomeen veroorzaakt wordt door het aantal kogels dat een wapen per seconde afvuurt. Zo wordt het voorbeeld uit WackyJacky101 benoemd waarin het AKM-wapen wordt gebruikt. Dit wapen vuurt tien schoten per seconde af wat perfect in lijn is met 30 en 60fps. De terugslag van dit wapen wordt zo het minste beïnvloed.

Dit geeft aan dat er voor elk wapen in de game een ideale framerate is om zo min mogelijk beïnvloed te worden door de terugslag. Met deze conclusie deelde MutuTutu een document waarin de ideale framerate voor elk wapen is opgesteld. Wanneer de framerate gesynchroniseerd is met het wapen, is het effect van de terugslag minimaal.

Watch on YouTube

Voor de meeste spelers is het vaststellen van een framerate echter geen keuze. Met name aan het begin van een wedstrijd in PUBG, wanneer iedereen nog leeft, daalt de framerate drastisch. In de meeste situaties is het dan ook niet te vermijden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!