PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek
Nieuws

PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek

Verschillende spelers van PlayerUnknown's Battlegrounds hebben een probleem ontdekt in het wapen-mechaniek van de game. Zo wordt uitgewezen dat de hoogte van de framerate bepaalt hoe het wapen in PUBG presteert.

YouTube-kanaal WackyJacky101 analyseerde de wapen-mechanieken in PUBG wanneer hij tot de conclusie kwam, dat het hebben van een lagere framerate voordeliger kan zijn bij het gebruiken van specifieke wapens. Zo kwam de speler erachter dat wanneer de framerate wordt ingesteld op 30fps, de terugslag van een aantal wapens makkelijker te controleren is. Hierdoor kunnen spelers makkelijker richten en hun kans vergroten op het uitschakelen van doelwitten.

Volgens

Watch on YouTube

wordt deze prestatie met name beïnvloed bij wapens met een hoge vuursnelheid. Hiermee wordt verondersteld dat hoe langzamer het wapen vuurt, hoe hoger de framerate moet zijn om goed te presteren. Volgens hem wordt dit veroorzaakt door de manier hoe PUBG de terugslag calculeert, dat gebeurt bij ieder schot dat wordt gelost in plaats van een vast patroon. Echter benadrukt WackyJacky101 dat het verlagen van de framerate de schade per kogel vermindert. Toch is het verlagen van de framerate gunstig voor spelers die normaal moeite hebben om met de terugslag om te gaan.

Watch on YouTube

Reddit-gebruiker MutuTutu deed ook onderzoek naar deze kwestie en kwam erachter dat dit fenomeen veroorzaakt wordt door het aantal kogels dat een wapen per seconde afvuurt. Zo wordt het voorbeeld uit WackyJacky101 benoemd waarin het AKM-wapen wordt gebruikt. Dit wapen vuurt tien schoten per seconde af wat perfect in lijn is met 30 en 60fps. De terugslag van dit wapen wordt zo het minste beïnvloed.

Dit geeft aan dat er voor elk wapen in de game een ideale framerate is om zo min mogelijk beïnvloed te worden door de terugslag. Met deze conclusie deelde MutuTutu een document waarin de ideale framerate voor elk wapen is opgesteld. Wanneer de framerate gesynchroniseerd is met het wapen, is het effect van de terugslag minimaal.

Watch on YouTube

Voor de meeste spelers is het vaststellen van een framerate echter geen keuze. Met name aan het begin van een wedstrijd in PUBG, wanneer iedereen nog leeft, daalt de framerate drastisch. In de meeste situaties is het dan ook niet te vermijden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6
Nieuws

Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6

De game staat gepland voor release in het najaar van 2025

Ontwikkelaars van Rockstar Games doen volgens een werknemer "verbluffende dingen" met Grand Theft Auto 6.

Eerder deze week werden de Golden Joystick Awards gehouden - waar Black Myth: Wuking de award voor game van het jaar won - en ook Rockstar viel in de prijzen. Grand Theft Auto 6 werd namelijk uitgeroepen tot meest gewilde game.

Een ontwikkelaar van Rockstar klom op het podium om de award in ontvangst te nemen, en liet daarbij het volgende weten: "Een ongelooflijk aantal mensen doen geweldige dingen met Grand Theft Auto 6, echt verbluffende dingen. Het is dan ook een eer om hier deze award namens iedereen in ontvangst te nemen."

Wat die verbluffende dingen precies inhoudt moet nog blijken, maar de eerste trailer toonde in ieder geval een levendige stad (in de vorm van Vice City, gebaseerd op Miami) met een hoop inwoners en dieren. Eerder lekten er al wel vroege beelden van de game, waarin te zien was dat spelers mogelijk ook bij relatief veel gebouwen naar binnen kunnen.

Het mag geen verrassing heten dat Grand Theft Auto 6 de award voor meest gewilde game game won - de franchise is zo goed als de grootste gamereeks die er bestaat en trekt vele miljoenen spelers aan. Het langverwachte zesde deel staat gepland voor release op PlayStation 5 en Xbox Series X en S in het najaar van 2025. Bekijk hier nogmaals de onthullingstrailer.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar
Nieuws

Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar

Vaarwel paarse prins

Ubisoft heeft de beloofde nieuwe update voor The Rogue Prince of Persia uitgebracht.

De update voor de Early Access-game werd eerder al aangekondigd en wordt gezien als een soort van 'relaunch'. De game heeft namelijk een geheel nieuw uiterlijk gekregen, waardoor het spel vooral warmere kleuren bevat en het hoofdpersonage geen paarse huidskleur meer heeft. Volgens ontwikkelaar Evil Empire pasten de oude kleuren niet goed bij de game, het genre en de setting.

De update heeft nog veel meer nieuwe content toegevoegd, waaronder nieuwe omgevingen, vijanden, bazen en een nieuw hoofdstuk van het verhaal. Verder zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder meerdere saveslots. Overigens hoeven mensen die de paarse look van de prins mooi vonden niet teleurgesteld te zijn: dit wordt op een later moment weer aan de game toegevoegd via een extra skin.

De Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia verscheen afgelopen mei op Steam. Spelers kunnen snelle 2D-platformactie verwachten waarbij men keer op keer een weg baant door de hoofdstad met als doel Perzië te redden van een Hun-invasie. Spelers gebruiken acrobatische moves, zoals de mogelijkheid om over muren te rennen, om door de spelwereld te bewegen.

The Rogue Prince of Persia wordt zoals gezegd ontwikkeld door Evil Empire. Deze studio was na de release van Dead Cells verantwoordelijk voor de nieuwe content die sindsdien aan de game is toegevoegd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!