PS5-game van Jade Raymond is een 'evoluerende online game'
Jade Raymond werkt met haar pas opgerichte studio Haven Entertainment Studios aan een "constant evoluerende online game" voor PlayStation 5 en pc.
Dat blijkt uit een artikel van de Franstalige publicatie Le Devoir. Volgens Raymond vroeg Sony de studio in eerste instantie om drie grootschalige projecten te bedenken en zou het bedrijf vervolgens het beste idee bekostigen. Uiteindelijk had Sony interesse in alle drie de ideeën, maar besloot Haven zich op één game te richten. De studio werkt voor de ontwikkeling van het spel volgens het artikel nauw samen met Mark Cerny, de hoofdarchitect van de moderne PlayStation-consoles.
Veel details over de online game zijn er nog niet, behalve dat "inclusiviteit en zorgzaamheid" belangrijke onderdelen van het spel worden. Sinds de oprichting van Haven vorig jaar maart is het team volgens Raymond verdriedubbeld qua grootte. Het spel moet daarbij "de grenzen van de technische capaciteiten van de PS5 verleggen".
Sony liet eerder dit jaar weten tot en met 2026 tien live service-games uit te willen brengen. Mogelijk is het nog naamloze spel van Haven daar een van.
Raymond heeft vroeger bij Ubisoft gewerkt aan de Assassin's Creed-, Watch Dogs- en Splinter Cell-franchises, waarna ze EA Motive drie jaar runde en daarna aan de slag ging bij Google Stadia.