Pre-order Cyberpunk 2077 geeft geen in-game-bonussen
Gamer.nl
Nieuws

Pre-order Cyberpunk 2077 geeft geen in-game-bonussen

Het vooraf reserveren van Cyberpunk 2077 geeft geen exclusieve content voor in-game. Wel komen de Day One- en Collector's-edities van het spel met een aantal fysieke en digitale extraatjes.

Cyberpunk 2077 geeft, net zoals The Witcher 3, geen in-game-beloningen voor het reserveren van het spel. Een woordvoerder van CD Projekt Red liet dit weten aan Reddit-gebruiker TLOU2_God_pls_now, die vroeg of het spel pre-order-bonussen zou bevatten. "Iedereen die het spel koopt krijgt precies dezelfde in-game-content. Het maakt niet uit of je het spel vooraf reserveert, op de dag van lancering koopt of pas twee jaar later aanschaft", aldus de woordvoerder volgens TLOU2_God_pls_now.

Hoewel het reserveren van Cyberpunk 2077 geen in-game-bonussen geeft, komt het spel wel met een aantal fysieke en digitale extraatjes. Zo bevat de Day One-editie van het spel voor de PlayStation 4 en Xbox One een kaart van Night City, een aantal postkaarten, stickers en een Wereld Compendium waarin details over de setting en de lore staan beschreven. Bovendien kunnen spelers die het spel vooraf reserveren de soundtrack van Cyberpunk 2077, een aantal wallpapers, een bron boek van Cyberpunk 2020 en een selectie aan art downloaden.

Ook krijgt Cyberpunk 2077 een Collector's Edition, welke al in juni werd gelekt en 219 euro gaat kosten. Deze verzamelaarseditie bevat naast de content van de Day One Edition ook een beeldje van het personage V, een steelbook, een hardcover art book, een metalen pin set, een metalen sleutelhanger, geborduurde patches en een kopie van 'A Visitor’s Guide to Night City'. Bovendien wordt de Collector's Edition geleverd in een speciale doos.

Vorige week werd ook een apart boek met lore van Cyberpunk 2077 aangekondigd, genaamd The World of Cyberpunk 2077. Dit boek gaat ongeveer 35 euro kosten en bevat tweehonderd pagina's aan aan informatie over de wereld waarin het spel zich afspeelt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!