Pokémon Sword en Shield: Isle of Armor-dlc komt 17 juni uit
Nieuws

Pokémon Sword en Shield: Isle of Armor-dlc komt 17 juni uit

De eerste Pokémon Sword en Shield-uitbreiding, Isle of Armor, komt 17 juni uit op de Nintendo Switch. Dat maakte The Pokémon Company bekend met een trailer.

Pokémon Sword en Shield: Isle of Armor werd begin dit jaar aangekondigd tijdens de Pokémon Direct in januari. Nu is de releasedatum voor de eerste dlc van de Pokémon-game onthuld. Vanaf 17 juni kan Isle of Armor gespeeld worden op de Nintendo Switch en ontwikkelaar GameFreak heeft een trailer met nog meer beelden van het dlc-pakket geplaatst.

Het eerste wat er in de trailer te zien is, is de Galarian-vorm van Slowbro, de evolutie van Galarian Slowpoke die spelers tijdelijk gratis konden krijgen in januari. Voor de rest zijn de eerste beelden van Gigantamax Blastoise en Venusaur en een aantal oude pokémon, die met de dlc naar Pokémon Sword en Shield komen onthuld. Zo maken Scyther en Kangaskhan een terugkeer naar Sword en Shield. Er komt ook een nieuwe mechaniek uit in Isle of Armor. Met de 'Dynamax Soup' kunnen pokémon die geen Gigantamax-vorm hebben er een krijgen als ze de soep drinken. Om dit te kunnen gebruiken moet de pokémon wel kunnen dynamaxen. De volledige trailer is hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Pokémon Sword en Shield: Isle of Armor komt 17 juni uit op de Nintendo Switch. Bekijk hieronder nog een aantal screenshots van Isle of Armor.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Vandaag is er tot 29 juni ook een nieuw Gigantamax-evenement van start gegaan. In Pokémon Sword komen Gigantmax Snorlax, Gengar, Kingler, Lapras, Garbodor, Corviknight, Appletun, Toxtricity (Amped-vorm), Centiskorch, Grimmsnarl, Alcremie, Duraludon vaker voor in raids. In Shield hebben spelers meer kans om een Gigantamax-vorm van Snorlax, Charizard, Butterfree, Machamp, Orbeetle, Drednaw, Coalossal, Flapple, Sandaconda, Toxtricity (Low Key Form), Hatterene en Copperajah tegen het lijf te lopen. Lees hier onze review over de basisgame van de nieuwste generatie Pokémon.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!