PlatinumGames zou overname door ander bedrijf niet per se vermijden
Het Japanse PlatinumGames zou een overname door een ander bedrijf niet per se uit de weg gaan.
Dat meldt Atsushi Inaba in een gesprek met VGC naar aanleiding van zijn nieuwe functie als CEO van de Japanse ontwikkelaar achter games als Bayonetta, Nier: Automata en Astral Chain. Hij vindt het daarbij vooral belangrijk dat PlatinumGames de vrijheid behoudt om te maken wat men wil.
"Het belangrijkste voor ons is dat we de vrijheid hebben om games te maken die we willen maken. Wat ik hoor over recente aankopen, denk ik niet dat Microsoft Activision gaat micromanagen en al hun vrijheid weg gaat nemen... ik denk niet dat het zo'n werkrelatie wordt."
Hij vervolgt: "Ik denk dat er veel wederzijdse respect gaat zijn en ik denk dat Activision kan blijven doen waar ze goed in zijn. Dat is ook wat voor ons het belangrijkste is, welke vorm dat ook aanneemt voor ons en ons bedrijf. Ik zou iets niet zomaar afwijzen, zolang onze vrijheid gerespecteerd wordt."
Daarmee wil Inaba niet per se zeggen dat PlatinumGames te koop staat of dat er bedrijven zijn die interesse hebben getoond in het overnemen van de ontwikkelaar. Inaba lijkt vooral te kijken naar de meest recent aangekondigde overnames - zoals Microsofts intentie om Activision Blizzard over te nemen - en ziet daar niet per se iets negatiefs in.