PlatinumGames ziet nog geen voordeel in NFT's voor gamers
Nieuws

PlatinumGames ziet nog geen voordeel in NFT's voor gamers

De Japanse ontwikkelaar PlatinumGames ziet op dit moment nog geen manier om NFT's op een dusdanige manier in games te implementeren dat het interessant is voor gamers.

Hideki Kamiya liet in een interview met VGC weten dat het hem frustreert om te zien op welke manier gamebedrijven NFT's op dit moment inzetten. "Ik begrijp dat het een populair onderwerp is en dat het aan populariteit wint, maar op dit moment richt het zich op de winst van bedrijven, zonder dat er een positieve impact gemaakt wordt voor de ontwikkelaars of de spelers. Dat is frustrerend om te zien."

Kamiya vervolgt: "Mensen die NFT's proberen te promoten en met gamebedrijven samenwerken lijken een erg eenzijdig gesprek te hebben. 'Hey, je kunt er geld mee verdienen!' Maar wat is het voordeel voor de speler of de maker? Als ik mijn tijd ergens aan wil besteden, wil ik dat het goede games oplevert."

Kamiya geeft echter wel toe dat NFT's waarschijnlijk een onderdeel van de game-industrie blijven. "Content wordt op steeds meer manieren digitaal en NFT's gaan dan ook steeds belangrijker worden, maar ik denk dat vroege vogels het nu vooral zien als een manier om zoveel mogelijk winst te maken. Daar heb ik geen interesse in en wil ik geen onderdeel van uitmaken."

Kamiya geeft daarnaast aan dat het hem niet verrast dat Konami een van de uitgevers is die nu met NFT's werkt. "Als het naar geld ruikt, dan is Konami er als de kippen bij!" Konami is niet het enige gamebedrijf dat experimenteert met NFT's; zo biedt ook Ubisoft ze aan in Ghost Recon Breakpoint. Sommige uitgevers en ontwikkelaars kondigden NFT's aan - zoals Team17 met Worms en GSC Game World met Stalker 2 - maar draaiden die keuze na negatieve reacties weer terug.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen
Nieuws

Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen

Waarschijnlijk wordt dit aanstaande donderdag onthuld

Het lijkt er op dat Doom: The Dark Ages op 15 mei uitkomt.

De website Gamekult meldde dat in een artikel die inmiddels verwijderd is, maar op Insider Gaming en ResetEra wordt er alsnog melding gemaakt van dat artikel. Bepaalde media zouden een previewevenement voor de game hebben bijgewoond waaruit dit gebleken is. Het lijkt er dan ook op dat de website deze informatie te vroeg naar buiten heeft gebracht en heeft geprobeerd dat te corrigeren.

Mocht binnenkort de releasedatum van Doom: The Dark Ages worden aangekondigd, dan gebeurt dat waarschijnlijk aanstaande donderdag tijdens de Xbox Developer Direct-uitzending. Xbox liet weten dat South of Midnight van Compulsion Games, Clair Obscur: Expedition 33 van Sandfall Interactive en Doom: The Dark Ages van ID Studios de revue passeren. Daarnaast wordt er een nieuwe game getoond van een nog onaangekondigde ontwikkelaar. De stream is op donderdag 23 januari vanaf 19:00 uur Nederlandse tijd te zien via YouTube en Twitch.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens. De game komt naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'
Nieuws

Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'

Maar de studio is niet tegen pc-gamers of het pc-platform

De third-person actiehorrorgame Code Violet komt niet op pc uit. Ontwikkelaar TeamKill Media wil zo voorkomen dat er seksueel getinte mods voor de game verschijnen.

De game werd vorige week aangekondigd voor PlayStation 5. Op social media heeft de ontwikkelaar nu laten weten dat er niet aan een pc-versie wordt gewerkt omdat "we niet willen dat mensen vulgaire versies van de personages uit de game beschikbaar stellen via een mod".

Het bedrijf vervolgt: "We dragen onze stemactrices en -acteurs in een hoog vaandel, net zoals onze artistieke visie op de game en het verhaal, en wijzen elke poging om dat te vernietigen met seksuele mods af. Het is ons het extra geld niet waard om onze kunst en mogelijk de reputatie van onze stemactrices en -acteurs voor joker te zetten."

TeamKill Media benadrukt wel dat ze "niet tegen pc-gamers of het pc-platform zijn. We zijn niet tegen modders en sommige leuke mods die ze maken. Maar we zijn honderd procent tegen pornografische mods."

Code Violet speelt zich af in de vijfentwintigste eeuw. Spelers besturen Violet Sinclair, die uit het verleden komt en het Aion Bioengineering Complex moet verkennen terwijl in het gebouw dinosauriërs zijn losgebroken. De setting en de gameplay doen dan ook erg denken aan Capcoms klassieke survivalhorrorfranchise Dino Crisis.

TeamKill Media is een ontwikkelaar bestaande uit vier werknemers. Eerdere games van de studio zijn Quantum Error, Son and Bone en Kings of Lorn: The Fall of Ebris. Code Violet staat gepland voor een release op PS5 in juli.

De ontwikkelaar van Code Violet is overigens niet de enige studio die probeert te waken voor seksueel getinte mods. Vorig jaar vroeg Final Fantasy 7 Rebirth-regisseur Naoki Hamaguchi aan gamers om geen beledigende of ongepaste mods voor de game te installeren. Die game verschijnt aanstaande donderdag op pc. Ook Koei Tecmo-topman Tomotoshi Nishimura gaf onlangs aan dat ze 'copyright strikes' uitvoeren wanneer mods met "volwassen doeleinden" voor hun games online worden geplaatst.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!