PlatinumGames ziet nog geen voordeel in NFT's voor gamers
De Japanse ontwikkelaar PlatinumGames ziet op dit moment nog geen manier om NFT's op een dusdanige manier in games te implementeren dat het interessant is voor gamers.
Hideki Kamiya liet in een interview met VGC weten dat het hem frustreert om te zien op welke manier gamebedrijven NFT's op dit moment inzetten. "Ik begrijp dat het een populair onderwerp is en dat het aan populariteit wint, maar op dit moment richt het zich op de winst van bedrijven, zonder dat er een positieve impact gemaakt wordt voor de ontwikkelaars of de spelers. Dat is frustrerend om te zien."
Kamiya vervolgt: "Mensen die NFT's proberen te promoten en met gamebedrijven samenwerken lijken een erg eenzijdig gesprek te hebben. 'Hey, je kunt er geld mee verdienen!' Maar wat is het voordeel voor de speler of de maker? Als ik mijn tijd ergens aan wil besteden, wil ik dat het goede games oplevert."
Kamiya geeft echter wel toe dat NFT's waarschijnlijk een onderdeel van de game-industrie blijven. "Content wordt op steeds meer manieren digitaal en NFT's gaan dan ook steeds belangrijker worden, maar ik denk dat vroege vogels het nu vooral zien als een manier om zoveel mogelijk winst te maken. Daar heb ik geen interesse in en wil ik geen onderdeel van uitmaken."
Kamiya geeft daarnaast aan dat het hem niet verrast dat Konami een van de uitgevers is die nu met NFT's werkt. "Als het naar geld ruikt, dan is Konami er als de kippen bij!" Konami is niet het enige gamebedrijf dat experimenteert met NFT's; zo biedt ook Ubisoft ze aan in Ghost Recon Breakpoint. Sommige uitgevers en ontwikkelaars kondigden NFT's aan - zoals Team17 met Worms en GSC Game World met Stalker 2 - maar draaiden die keuze na negatieve reacties weer terug.