PlatinumGames wil verder met Bayonetta-reeks
Nieuws

PlatinumGames wil verder met Bayonetta-reeks

Hideki Kamiya heeft opnieuw benadrukt dat PlatinumGames verder wil met de Bayonetta-reeks.

Dat vertelt hij in gesprek met Famitsu (vertaald door VGC). Kamiya vertelt dat er intern al wordt gesproken over nieuwe plannen voor de reeks, maar dat die nog niet zijn besproken met Nintendo. "We zouden de wereld graag willen uitbreiden met een nieuwe collectie games", zegt hij.

"Daar zijn we nu naar toe aan het werken en Tinari-san (de regisseur van Bayonetta Origins) en ik hebben gepraat over wat we willen doen. We hebben daar nog niet met Nintendo over gesproken." Echt concrete plannen kunnen er nog niet gedeeld worden, aldus Makoto Ozaki, producer van de games aan de zijde van Nintendo. "We hebben op dit moment niets om te delen over de toekomst van de reeks, maar ik geloof persoonlijk dat dit niet het einde van Bayonetta is."

De uitspraken liggen in lijn met de eerdere claims van Kamiya. Vorig jaar liet hij al weten dat hij de Bayonetta-reeks nooit tot een einde ziet komen. "Ik wil Bayonetta 4 en Bayonetta 5 maken en ik heb de intentie om die bij het bedrijf te pitchen. Intern praten we vaak over dat we er wel negen kunnen maken", vertelde hij destijds.

Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon kwam op 17 maart uit op de Nintendo Switch. De game breekt met de stijl van de hoofddelen in de Bayonetta-reeks door een isometrisch perspectief te bieden. De prequel draait om een jonge versie van Bayonetta, die rond klimt in een kleurrijk woud, en haar kat Cheshire, die de hoofdrol speelt tijdens de gevechten.

Denian Franken gaf het spel een 7,5 op Gamer.nl. "Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon lijkt op weinig vlakken op een Bayonetta-game. Haal de game dan ook vooral niet voor de gevechten, die ten opzichte van andere PlatinumGames-spellen vrij eendimensionaal zijn. Origins excelleert eerder door diens puzzelachtige platformelementen en schitterende grafische stijl, waardoor de game bij wijlen op een hommage aan Okami lijkt", concludeerde hij in zijn recensie

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Black Myth: Wukong-ontwikkelaar hint naar 'verrassingen' later dit jaar
Nieuws

Black Myth: Wukong-ontwikkelaar hint naar 'verrassingen' later dit jaar

Ontvangt de populaire actiegame een uitbreiding?

Black Myth: Wukong-fans kunnen zich klaarmaken voor een "aantal verrassingen" later dit jaar..

Dat heeft regisseur Feng Ji aangekondigd op de Golden Joystick Awards die eerder deze week werden uitgereikt. Daar won Black Myth: Wukong de award voor game van het jaar.

"Je hebt de game misschien al uitgespeeld", zo opperde Feng Ji. "Dat is prima. Blijf ons volgen en misschien komen er wat verrassingen voorbij later dit jaar." Hoewel de ontwikkelaar niet duidelijk maakte waar het precies om gaat, hopen fans dat hiermee downloadbare content voor de game wordt bedoeld.

Black Myth: Wukong verscheen in augustus voor PlayStation 5 en pc. Het op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel is min of meer een vertolking van en een vervolg op het bekende Chinese verhaal Journey to the West. In dit verhaal is de Monkey King vijfhonderd jaar gevangen onder de Wy Zhi Shan-berg.

De game is een singleplayer actie-rpg waarin spelers als de 'Destined One' door een grote verscheidenheid aan gebieden reizen geïnspireerd door het hierboven genoemde verhaal, terwijl men in actievolle gevechten beland.

Marcel Vroegrijk beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-recensie: "Black Myth: Wukong doet meer dingen goed dan fout. Het begint wat eigenaardig, speelt soms stroef en de onophoudelijke stroom aan bazen komt je vroeg of laat de neus uit. Maar het zit verrassend slim in elkaar en voelt vooral erg verfrissend, ook al heb je ‘het verhaal’ van Journey to the West ongetwijfeld al een keer gehoord of gezien."

Zover bekend moet er ook nog altijd een Xbox Series-versie van het spel uitkomen, al is niet duidelijk wanneer. Op 12 december komt er in ieder geval een fysieke PlayStation 5-versie van de game uit.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht
Nieuws

Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht

En 'veel meer' mensen spelen het spel via Game Pass

Het woensdag uitgekomen Stalker 2: Heart of Chornobyl is inmiddels wereldwijd een miljoen keer verkocht.

Dat werd via het officiële X-account van de gamereeks aangekondigd. Daarbij wordt gemeld dat "nog veel meer stalkers de game via Game Pass spelen".

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Stalker 2 kent op release wel bugs en andere technische mankementen. GSC heeft al laten weten de komende tijd hotfixes uit te brengen om diverse problemen weg te werken.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!