Phil Spencer teaset grote verandering voor structuur Halo Infinite
Nieuws

Phil Spencer teaset grote verandering voor structuur Halo Infinite

Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gehint dat er een grote verandering omtrent de structuur van Halo Infinite op komst is. Hij deed de uitspraak in gesprek met het nieuwsplatform Polygon.

Halo Infinite is een van de weinige bevestigde launchtitels voor de Xbox Series X en op een paar filmische trailers na is er nog vrij weinig over deze game bekend. In een interview met Polygon zegt Phil Spencer dat de game speelt en eruitziet als normale Halo-game, maar dat er mogelijk een aantal structurele veranderingen zijn doorgevoerd met de Master Chief Collection (MCC) als inspiratie.

“De studio heeft superveel geleerd over wat het betekent om eigenlijk een collectie te hebben, om de totaliteit van de Halo-lore, kennis, verhalen en ervaringen in één wereld te hebben met één Halo-gebruikersinterface en platform", vertelt Spencer aan Polygon. “Toen 343 bezig was met deze collectie, hebben ze de voordelen gezien om onze klanten niet te verplichten om keuzes te maken als ‘Wil ik deze aanschaffen, of deze?" Ik heb op dit moment het gevoel dat de Halo-games met elkaar concurreren. Dat merk ik bij veel franchises die jaarlijks uitkomen. Daar zie je dat ontwikkelaars enorm veel energie gebruiken om klanten naar de nieuwe versie van de game te krijgen”, zegt het Xbox-hoofd. “Ik denk dat gaming in de afgelopen jaren is geëvolueerd naar het beeld dat we moeten respecteren waar onze klanten op dit moment zijn. Dit komt ook neer op het motto dat we bij Xbox hebben en die ga je terugzien in de manier waarop over Halo Infinite gesproken gaat worden en in de structuur van de game zelf.”

Phil Spencer wilde verder niet over dit onderwerp uitweiden. Welke ‘structurele’ verandering Halo Infinite gaat hebben is nog onduidelijk. Vermoedelijk komt er tijdens de Xbox Games Showcase aankomende donderdag meer informatie naar buiten.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!