Phil Spencer teaset grote verandering voor structuur Halo Infinite
Nieuws

Phil Spencer teaset grote verandering voor structuur Halo Infinite

Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gehint dat er een grote verandering omtrent de structuur van Halo Infinite op komst is. Hij deed de uitspraak in gesprek met het nieuwsplatform Polygon.

Halo Infinite is een van de weinige bevestigde launchtitels voor de Xbox Series X en op een paar filmische trailers na is er nog vrij weinig over deze game bekend. In een interview met Polygon zegt Phil Spencer dat de game speelt en eruitziet als normale Halo-game, maar dat er mogelijk een aantal structurele veranderingen zijn doorgevoerd met de Master Chief Collection (MCC) als inspiratie.

“De studio heeft superveel geleerd over wat het betekent om eigenlijk een collectie te hebben, om de totaliteit van de Halo-lore, kennis, verhalen en ervaringen in één wereld te hebben met één Halo-gebruikersinterface en platform", vertelt Spencer aan Polygon. “Toen 343 bezig was met deze collectie, hebben ze de voordelen gezien om onze klanten niet te verplichten om keuzes te maken als ‘Wil ik deze aanschaffen, of deze?" Ik heb op dit moment het gevoel dat de Halo-games met elkaar concurreren. Dat merk ik bij veel franchises die jaarlijks uitkomen. Daar zie je dat ontwikkelaars enorm veel energie gebruiken om klanten naar de nieuwe versie van de game te krijgen”, zegt het Xbox-hoofd. “Ik denk dat gaming in de afgelopen jaren is geëvolueerd naar het beeld dat we moeten respecteren waar onze klanten op dit moment zijn. Dit komt ook neer op het motto dat we bij Xbox hebben en die ga je terugzien in de manier waarop over Halo Infinite gesproken gaat worden en in de structuur van de game zelf.”

Phil Spencer wilde verder niet over dit onderwerp uitweiden. Welke ‘structurele’ verandering Halo Infinite gaat hebben is nog onduidelijk. Vermoedelijk komt er tijdens de Xbox Games Showcase aankomende donderdag meer informatie naar buiten.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!