Phil Spencer prefereert framerate boven resolutie op Xbox Series X
Nieuws

Phil Spencer prefereert framerate boven resolutie op Xbox Series X

Xbox-topman Phil Spencer vindt het op de aankomende console Xbox Series X belangrijker dat de framerate van games vloeiend en stabiel is, dan dat er een hoge resolutie wordt bereikt.

Dat meldt hij in een interview met Stevivor. Ondanks dat Xbox Series X een resolutie van maximaal 8K ondersteunt, is de framerate volgens Spencer belangrijker.

"We hebben met Xbox One X een punt bereikt waarop games er ongelooflijk uitzien, maar we kunnen altijd meer doen om games nog mooier te maken", aldus Spencer. "Maar ik wil dat games net zo geweldig aanvoelen als dat ze ogen. Dat hebben we niet in deze generatie, vooral omdat de CPU minder krachtig is in relatie tot de GPU. Zo kunnen we niet de consistentie in framerate en refresh rate bereiken die we willen. Nu we naar de toekomst kijken, willen we ons zeker meer richten op dat gevoel bij games, niet alleen maar meer pixels op het scherm gooien."

Spencer laat echter wel weten dat hij de keuze volledig bij ontwikkelaars legt. "We hebben nooit een limiet gelegd op hoe ontwikkelaars aan hun eigen projecten werken, of het nou 60 frames per seconde is op Xbox 360 of mensen die nu 4K of 60 frames per seconde op Xbox One X leveren. We willen ontwikkelaars het gereedschap geven om dingen uit te proberen op welk platform dan ook."

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!