Phil Spencer praat over dilemma's bij Xbox Series X-communicatie
Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gesproken over problemen die Microsoft heeft met het overbrengen van de verbeteringen bij de Xbox Series X. Hij sprak hierover in de podcast: Talking Games with Reggie and Harold.
In de podcast praten oud Nintendo-hoofd Reggie Fils-Aime en gamejournalist Harold Goldberg over de game-industrie. In de nieuwste aflevering was de Xbox-baas te gast en vertelde hij over onder andere de ontwikkeling van de Xbox Series X tijdens de pandemie en het overbrengen van de verbeteringen van de console in deze tijd. Volgens Spencer is het moeilijk om deze verbeteringen te laten zien in videovorm. “Een van de dingen waarover ik in het openbaar heb gesproken ... maar moeilijk is om over te brengen, is de manier waarop het voelt om games te spelen op een Xbox waar de framesnelheden hoger zijn en de framesnelheden stabieler zijn", zegt Spencer. “Dat laten zien in videovorm is vrijwel onmogelijk. Hoe laat je zien hoe iets voelt?”
Hiermee doelt hij op de verschillende gamebeurzen die zijn geannuleerd vanwege het coronavirus. “Met fysieke evenementen die zijn uitgesteld door COVID-19, staat Microsoft voor een nieuw dilemma bij het uitdragen van de aantrekkingskracht van snellere framerates. Dit is een nieuwe uitdaging”, zegt het Xbox-hoofd. “Voor eerdere console-overgangen door de geschiedenis heen was de kracht van nieuwe systemen onmiddellijk duidelijk met betere graphics.”
©GMRimport
De Xbox Series X kan framerates aan van 120 fps, maar Microsoft geeft de keuze aan de ontwikkelaars welke framerate ze bij hun games willen aanhouden. In de podcast praat Spencer ook over de productie van de Series X die voorlopig nog op schema loopt. “Wij hadden nog een hardware-review deze week en we voelen ons goed over de hardware-kant. Het voelt alsof we genoeg eenheden kunnen krijgen en we zijn behoorlijk toegewijd aan een wereldwijde lancering die we helaas niet deden de met de Xbox One”, zei Spencer. Aan de software-kant van de Series X gaat het volgens Phil Spencer naar omstandigheden ook goed. “Games maken goede vorderingen, zoals het samenwerkingskarakter en de schaal van gameontwikkeling in de huidige situatie”, zegt Spencer. “Alle functies die fysieke samenwerking vereisen, zoals motion capture, symfonische capture en andere van dat soort zaken zijn tijdelijk in de koelkast gezet. Aan de kant van games kunnen dingen, die pre-content compleet zijn, meer worden beïnvloed, dan dingen die post-content compleet zijn.”
De volledige podcast is hier te beluisteren. Talking Games With Reggie and Harold is een gamepodcast die geld ophaalt voor het goede doel de New York Video Game Critics Circle. Dit doen ze onder andere door een veiling te houden met allemaal unieke gameobjecten. Phil Spencer gaat een gesigneerde Xbox Series X aan de veiling doneren. Om aan de veiling mee te kunnen doen moet er eerst een donatie gedaan zijn voor de New York Video Game Critics Circle via de GoFundMe-pagina.
©GMRimport