Phil Spencer praat over dilemma's bij Xbox Series X-communicatie
Nieuws

Phil Spencer praat over dilemma's bij Xbox Series X-communicatie

Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gesproken over problemen die Microsoft heeft met het overbrengen van de verbeteringen bij de Xbox Series X. Hij sprak hierover in de podcast: Talking Games with Reggie and Harold.

In de podcast praten oud Nintendo-hoofd Reggie Fils-Aime en gamejournalist Harold Goldberg over de game-industrie. In de nieuwste aflevering was de Xbox-baas te gast en vertelde hij over onder andere de ontwikkeling van de Xbox Series X tijdens de pandemie en het overbrengen van de verbeteringen van de console in deze tijd. Volgens Spencer is het moeilijk om deze verbeteringen te laten zien in videovorm. “Een van de dingen waarover ik in het openbaar heb gesproken ... maar moeilijk is om over te brengen, is de manier waarop het voelt om games te spelen op een Xbox waar de framesnelheden hoger zijn en de framesnelheden stabieler zijn", zegt Spencer. “Dat laten zien in videovorm is vrijwel onmogelijk. Hoe laat je zien hoe iets voelt?”

Hiermee doelt hij op de verschillende gamebeurzen die zijn geannuleerd vanwege het coronavirus. “Met fysieke evenementen die zijn uitgesteld door COVID-19, staat Microsoft voor een nieuw dilemma bij het uitdragen van de aantrekkingskracht van snellere framerates. Dit is een nieuwe uitdaging”, zegt het Xbox-hoofd. “Voor eerdere console-overgangen door de geschiedenis heen was de kracht van nieuwe systemen onmiddellijk duidelijk met betere graphics.”

©GMRimport

De Xbox Series X kan framerates aan van 120 fps, maar Microsoft geeft de keuze aan de ontwikkelaars welke framerate ze bij hun games willen aanhouden. In de podcast praat Spencer ook over de productie van de Series X die voorlopig nog op schema loopt. “Wij hadden nog een hardware-review deze week en we voelen ons goed over de hardware-kant. Het voelt alsof we genoeg eenheden kunnen krijgen en we zijn behoorlijk toegewijd aan een wereldwijde lancering die we helaas niet deden de met de Xbox One”, zei Spencer. Aan de software-kant van de Series X gaat het volgens Phil Spencer naar omstandigheden ook goed. “Games maken goede vorderingen, zoals het samenwerkingskarakter en de schaal van gameontwikkeling in de huidige situatie”, zegt Spencer. “Alle functies die fysieke samenwerking vereisen, zoals motion capture, symfonische capture en andere van dat soort zaken zijn tijdelijk in de koelkast gezet. Aan de kant van games kunnen dingen, die pre-content compleet zijn, meer worden beïnvloed, dan dingen die post-content compleet zijn.”

De volledige podcast is hier te beluisteren. Talking Games With Reggie and Harold is een gamepodcast die geld ophaalt voor het goede doel de New York Video Game Critics Circle. Dit doen ze onder andere door een veiling te houden met allemaal unieke gameobjecten. Phil Spencer gaat een gesigneerde Xbox Series X aan de veiling doneren. Om aan de veiling mee te kunnen doen moet er eerst een donatie gedaan zijn voor de New York Video Game Critics Circle via de GoFundMe-pagina.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit
Nieuws

Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit

Op alle moderne consoles en Steam

Sword of the Necromancer: Resurrection, de remake van Sword of the Necromancer, is vanaf 23 januari 2025 beschikbaar op pc en consoles.

Dat heeft ontwikkelaar Grimorio of Games aangekondigd. De remake van de in 2021 verschenen game plaatst de game in een driedimensionale spelwereld, wat ook weer nieuwe gameplaymechanieken met zich meebrengt.

Sword of the Necromancer: Resurrection wordt omschreven als een 'dungeon crawler actie-rpg' met procedureel gegenereerde elementen. Het unieke aspect van de reeks is dat verslagen vijanden weer tot leven gewekt kunnen worden om ze aan de zijde van de speler te laten vechten.

Sword of the Necromancer: Resurrection komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en Steam. Hieronder is een nieuwe trailer te zien. Grimorio of Games werkt ondertussen ook aan een vervolg genaamd Sword of the Necromancer: Revenant, maar daar is nog geen releasedatum van bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team
Nieuws

Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team

Het personage heeft een grote rol in aankomende film Sonic the Hedgehog 3

Middels een gratis update is het personage Shadow the Hedgehog speelbaar gesteld in de mobiele game Sonic Dream Team.

Shadow heeft daarbij zijn eigen, unieke krachten gecentreerd rondom Chaos. Zo kan hij Chaos Control en Chaos Shift gebruiken, bijvoorbeeld om vijanden en objecten in de omgeving op een plek vast te zetten.

Shadow kan ontgrendeld worden om in Adventure-modus te gebruiken door de uitdagingen van Tails uit te behalen. Verder zijn er zes beeldjes gebaseerd op Shadow om te verzamelen, is de tutorial aangepast en zijn er nieuwe muzieknummers toegevoegd.

De toevoeging van Shadow is geen verrassing: het personage speelt een grote rol in de op 26 december in de bioscoop te verschijnen film Sonic the Hedgehog 3. Daarin wordt hij van stem voorzien door The Matrix- en Cyberpunk 2077-acteur Keanu Reeves.

Het eind vorig jaar op Apple Arcade uitgekomen Sonic Dream Team biedt 3D-platformactie waarbij spelers naast Shadow ook Sonic, Tails, Knuckles, Amy, Rouge en Cream kunnen besturen. Het verhaal draait om Dr. Eggman die de Reverie steelt, een eeuwenoud apparaat waarmee dromen werkelijkheid worden. Logischerwijs wil de slechterik dit gebruiken om de wereld te veroveren, en het is aan Sonic en zijn vrienden om dit tegen te houden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!