Phil Spencer praat over dilemma's bij Xbox Series X-communicatie
Nieuws

Phil Spencer praat over dilemma's bij Xbox Series X-communicatie

Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gesproken over problemen die Microsoft heeft met het overbrengen van de verbeteringen bij de Xbox Series X. Hij sprak hierover in de podcast: Talking Games with Reggie and Harold.

In de podcast praten oud Nintendo-hoofd Reggie Fils-Aime en gamejournalist Harold Goldberg over de game-industrie. In de nieuwste aflevering was de Xbox-baas te gast en vertelde hij over onder andere de ontwikkeling van de Xbox Series X tijdens de pandemie en het overbrengen van de verbeteringen van de console in deze tijd. Volgens Spencer is het moeilijk om deze verbeteringen te laten zien in videovorm. “Een van de dingen waarover ik in het openbaar heb gesproken ... maar moeilijk is om over te brengen, is de manier waarop het voelt om games te spelen op een Xbox waar de framesnelheden hoger zijn en de framesnelheden stabieler zijn", zegt Spencer. “Dat laten zien in videovorm is vrijwel onmogelijk. Hoe laat je zien hoe iets voelt?”

Hiermee doelt hij op de verschillende gamebeurzen die zijn geannuleerd vanwege het coronavirus. “Met fysieke evenementen die zijn uitgesteld door COVID-19, staat Microsoft voor een nieuw dilemma bij het uitdragen van de aantrekkingskracht van snellere framerates. Dit is een nieuwe uitdaging”, zegt het Xbox-hoofd. “Voor eerdere console-overgangen door de geschiedenis heen was de kracht van nieuwe systemen onmiddellijk duidelijk met betere graphics.”

©GMRimport

De Xbox Series X kan framerates aan van 120 fps, maar Microsoft geeft de keuze aan de ontwikkelaars welke framerate ze bij hun games willen aanhouden. In de podcast praat Spencer ook over de productie van de Series X die voorlopig nog op schema loopt. “Wij hadden nog een hardware-review deze week en we voelen ons goed over de hardware-kant. Het voelt alsof we genoeg eenheden kunnen krijgen en we zijn behoorlijk toegewijd aan een wereldwijde lancering die we helaas niet deden de met de Xbox One”, zei Spencer. Aan de software-kant van de Series X gaat het volgens Phil Spencer naar omstandigheden ook goed. “Games maken goede vorderingen, zoals het samenwerkingskarakter en de schaal van gameontwikkeling in de huidige situatie”, zegt Spencer. “Alle functies die fysieke samenwerking vereisen, zoals motion capture, symfonische capture en andere van dat soort zaken zijn tijdelijk in de koelkast gezet. Aan de kant van games kunnen dingen, die pre-content compleet zijn, meer worden beïnvloed, dan dingen die post-content compleet zijn.”

De volledige podcast is hier te beluisteren. Talking Games With Reggie and Harold is een gamepodcast die geld ophaalt voor het goede doel de New York Video Game Critics Circle. Dit doen ze onder andere door een veiling te houden met allemaal unieke gameobjecten. Phil Spencer gaat een gesigneerde Xbox Series X aan de veiling doneren. Om aan de veiling mee te kunnen doen moet er eerst een donatie gedaan zijn voor de New York Video Game Critics Circle via de GoFundMe-pagina.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!