Phasmophobia-maker wijzigt early access-plannen
Nieuws

Phasmophobia-maker wijzigt early access-plannen

Kenetic Games, de maker van Phasmophobia, neemt meer tijd voor de game alvorens de volledige release. Dat meldt de enkele ontwikkelaar, Dknighter, aan href="https://www.ign.com/articles/phasmophobia-dev-reconsidering-early-access-plans-after-huge-success" rel="noopener noreferrer" style="" target="_blank">IGN</a>.

"Ik had gepand dat de early access-periode kort zou zijn, waarbij ik slechts een aantal maps, spoken en uitrusting toevoeg. Vanwege de populariteit van de game zijn de verwachtingen hoger, dus moet ik mijn plannen voor de game heroverwegen."

Dknighter geeft aan momenteel te werken aan de grootste bugs, voordat hij begint aan nieuwe content. Zo is de volgende update voor de game vooral bedoeld voor bugs en stabiliteit.

Op een publieke Trello-pagina, een tool om planningen bij te houden, deelt de ontwikkelaar aankomende features. Zo is te zien dat de game twee PvP-modi krijgt en dat een gevangenismap op de planning staat. Dknighter geeft wel aan de kern van de game te willen behouden bij het toevoegen van nieuwe modi.

Phasmophobia verscheen op 18 september en is snel in populariteit gestegen. In de games moeten spelen met drie anderen geesten zien op te sporen met verschillende hulpmiddelen. De game maakt gebruik van spraakherkenning, waarbij geesten reageren op sommige woorden. De game ondersteunt ook virtual reality.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst
Nieuws

Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst

Er worden al mogelijkheden verkend

Sega overweegt voor zijn games een abonnementsdienst vergelijkbaar met Xbox Game Pass en Netflix te lanceren.

Dat meldt coo en directeur Shuji Utsumi aan de BBC. Hij meldt daarbij dat hij dit soort abonnementsdiensten heel interessant vindt en dat er intern mogelijkheden worden verkend. Utsumi benadrukt echter dat hij er nog niet te diep op in te gaan. Het maakt in ieder geval onderdeel uit van een strategie van het bedrijf om weer een grote speler binnen de game-industrie te worden. Wat Utsumi betreft "moeten we nu niet verdedigend optreden, maar in de aanval gaan."

Sega bracht vroeger zelf consoles uit, maar na de Dreamcast ging het bedrijf third-party en komen de games van het Japanse bedrijf op alle platforms uit. Daarbij worden diverse Sega-games al via abonnementsdiensten van andere bedrijven aangeboden, zoals Game Pass en PlayStation Plus. Wel haalde het bedrijf eerder deze maand meer dan zestig klassieke games uit de verkoop van digitale winkels - het is niet duidelijk of dat gerelateerd is aan de strategie die het bedrijf hierboven bespreekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af
Nieuws

EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af

De toekomst van de ruimtehorrorfranchise lijkt niet rooskleurig

Glen Schofield, de bedenker van de Dead Space-reeks, stelde eerder dit jaar voor aan franchise-eigenaar Electronic Arts om Dead Space 4 te maken, maar daar had het bedrijf geen interesse in.

Waar Schofield de oorspronkelijke Dead Space uit 2008 regisseerde, waren Bret Robbins de creatieve regisseur en Christopher Stone de animatieregisseur. Het drietal laat in een interview met Dan Allen Gaming weten dat het graag aan een Dead Space 4 had gewerkt.

Volgens Schofield hadden alle drie de heren interesse in een vierde deel en werd er dit jaar zelfs met EA over gepraat, maar die schoten het idee af. "Ze zeiden nee, we hebben nu geen interesse maar we stellen het op prijs. We respecteerden hun mening - ze kennen hun cijfers en weten wat ze moeten verkopen enzo."

Stone voegde toe: "De industrie is op dit moment raar. Mensen aarzelen erg om kansen te nemen, dus je moet (een afwijzing) met een korrel zout nemen. Wie weet, misschien ooit op een dag. We zouden het graag doen."

De drie hoofddelen in de ruimtehorrorfranchise verschenen tussen 2008 en 2013. Daarna bleef het lange tijd stil rondom de reeks, tot vorig jaar een geprezen remake van de eerste game verscheen die werd ontwikkeld door EA Motive Studio. Afgelopen voorjaar bleek dat Motive, dat ook aan een Iron Man-game werkt, mee gaat helpen aan de Battlefield-reeks. Toen kwamen er ook geruchten naar buiten dat Motive zelf ideeën voor een vervolg op de remake had geopperd die door EA werden afgeschoten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!