'Perfect Dark-studio kent verwoede leegloop van werknemers'
Nieuws

'Perfect Dark-studio kent verwoede leegloop van werknemers'

Xbox-studio The Initiative, dat werkt aan een nieuwe Perfect Dark-game, zou te maken hebben met een verwoede leegloop van werknemers.

Dat claimt VGC te hebben geleerd via gesprekken met insiders en het napluizen van LinkedIn-profielen. De leegloop zou de afgelopen twaalf maanden plaats hebben gevonden. Ongeveer de helft van de werknemers van de studio - zo'n 34 mensen - zouden zijn opgestapt.

Onlangs bleek al dat regisseur Dan Neuburger is opgestapt, maar ook design director Drew Murray, hoofd level design Chris O'Neill, principal world builder Jolyon Myers, twee senior system designer en drie voormalige God of War-designers zijn vertrokken. Verder zouden twee senior writers weg zijn gegaan, alsmede de technical director, tech art director, lead gameplay engineer, lead animator en hoofd van QA. VGC heeft in diens artikel een lijst gemaakt van iedereen die is vertrokken en nog werkzaam is bij The Initiative.

Volgens gesprekken die VGC met voormalige werknemers heeft gehouden, zouden een gebrek aan creatieve autonomie en een langzame ontwikkeling ter grondslag liggen aan de vele vertrokken werknemers, die zich voor een aanzienlijk gedeelte niet gehoord zouden voelen. Men zou "snel en verwoed" zijn vertrokken. Het momentum van de ontwikkeling van Perfect Dark zou daarmee "hevig beïnvloed zijn".

Vorig jaar werd al aangekondigd dat Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics meehelpt met de ontwikkeling van de Perfect Dark-reboot. VGC speculeert dat dit zou kunnen betekenen dat Crystal Dynamics een belangrijkere rol binnen de ontwikkeling heeft dan eerst gedacht. Tot slot speculeren VGC en diens bronnen dat de ontwikkeling van Perfect Dark door deze omstandigheden min of meer van een reboot is voorzien en het dus nog jaren kan duren voordat het spel uitkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Consoleversie Baldur's Gate 3 krijgt limiet van honderd mods per savefile
Nieuws

Consoleversie Baldur's Gate 3 krijgt limiet van honderd mods per savefile

Anders worden laadtijden lang en vinden er crashes plaats

De consoleversie van Baldur's Gate 3 heeft nu een limiet van honderd mods per savefile.

Dat heeft Larian Studios laten weten. Het bedrijf heeft dit aangekondigd omdat een kleine groep spelers meer dan honderd mods tegelijk aan heeft staan, en dit zorgt voor lange laadtijden en diverse crashes.

"In tegenstelling tot pc kunnen consoles maar een beperkt aantal bestanden tegelijkertijd draaien. Hoe meer mods je hebt geïnstalleerd, des te sneller je deze limiet bereikt." Larian raadt spelers daarbij aan om alleen mods te installeren die spelers echt bereiken.

Eerder werd al bekendgemaakt dat Larian op dit moment aan twee nieuwe games werkt. Aan Baldur's Gate 4 gaat de studio niet werken, al staat het natuurlijk vrij voor de eigenaar van de franchise om daar een andere ontwikkelaar voor te zoeken. Hier zijn enkele van de beste Baldur's Gate 3 mods te vinden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe maps en verbeteringen voor Manor Lords op komst
Nieuws

Nieuwe maps en verbeteringen voor Manor Lords op komst

De game bevindt zich sinds afgelopen voorjaar in Early Access

Er zijn nieuwe maps en diverse verbeteringen voor Manor Lords op komst middels een nieuwe patch.

Dat werd via Steam aangekondigd. Zo worden er via een aankomende patch twee nieuwe maps en diverse upgrades voor gebouwen toegevoegd, waarvan op Steam ook screenshots te zien zijn.

Ook zal de manier waarop water en bier aan dorpen wordt geleverd aangepast worden, waardoor tavernes en putten beter zullen functioneren. Verder zal ook de werking van marktplaatsen in de game verbeterd worden. Het is niet bekend wanneer de nieuwe patch precies verschijnt.

Manor Lords plaatst spelers in het Europa uit de veertiende eeuw, oftewel tijdens de Middeleeuwen. Het is aan spelers om een nieuwe stad voor hun volk te bouwen. Naast dat men zich bezighoudt met het bouwen, worden er ook real-time tactische gevechten gehouden. Ruilhandel met nabijgelegen regionen is belangrijk, en verschillende seizoenen, ziektes en wilde dieren hebben invloed op het spelverloop. De game kwam afgelopen voorjaar uit op pc via Early Access.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!