Perfect Dark is 'reverse-engineered', pc-ports en mods zijn nu mogelijk
Gamer.nl
Nieuws

Perfect Dark is 'reverse-engineered', pc-ports en mods zijn nu mogelijk

Een codeur heeft Nintendo 64-game Pefect Dark helemaal 'reverse-engineered', waardoor er nu bijvoorbeeld mods voor de game gemaakt kunnen worden.

Codeur Ryan Dwyer heeft dit gedaan met zowel de Amerikaanse versie van de game die op release uitkwam, als een verbeterde versie die later beschikbaar kwam en wat bugs wegwerkte. 

Reverse-engineering houdt in dat de game tot op de code is nagemaakt. Het gaat dus niet om het hacken of gebruiken van het oorspronkelijke product.

Dit zorgt er voor dat mensen vervolgens onofficiële pc-versies van de game kunnen maken en mods uit kunnen brengen. Dit is in feite legaal, omdat de code uit de oorspronkelijke game niet gebruikt wordt. Zeker wanneer vastgelegde assets uit de oorspronkelijke game niet worden gebruikt - zoals muziek of het uiterlijk van personages - is het lastig voor bedrijven om hier een stokje voor te steken.

Het is niet voor het eerst dat reverse-engineering is toegepast op een Nintendo 64-game. Eerder werd dit al met Zelda: Ocarina of Time en Super Mario 64 gedaan.

Perfect Dark kwam op de Nintendo 64 uit en was een spiritueel vervolg op GoldenEye 007. Beide shooters zijn door het Britse Rare gemaakt. Een HD-versie van Perfect Dark verscheen later op Xbox 360, waar prequel Perfect Dark Zero tijdens release van de console op verscheen. Inmiddels wordt er door The Initiative en Cyrstal Dynamics al geruime tijd gewerkt aan een nieuwe Perfect Dark.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!