Perfect Dark is 'reverse-engineered', pc-ports en mods zijn nu mogelijk
Nieuws

Perfect Dark is 'reverse-engineered', pc-ports en mods zijn nu mogelijk

Een codeur heeft Nintendo 64-game Pefect Dark helemaal 'reverse-engineered', waardoor er nu bijvoorbeeld mods voor de game gemaakt kunnen worden.

Codeur Ryan Dwyer heeft dit gedaan met zowel de Amerikaanse versie van de game die op release uitkwam, als een verbeterde versie die later beschikbaar kwam en wat bugs wegwerkte. 

Reverse-engineering houdt in dat de game tot op de code is nagemaakt. Het gaat dus niet om het hacken of gebruiken van het oorspronkelijke product.

Dit zorgt er voor dat mensen vervolgens onofficiële pc-versies van de game kunnen maken en mods uit kunnen brengen. Dit is in feite legaal, omdat de code uit de oorspronkelijke game niet gebruikt wordt. Zeker wanneer vastgelegde assets uit de oorspronkelijke game niet worden gebruikt - zoals muziek of het uiterlijk van personages - is het lastig voor bedrijven om hier een stokje voor te steken.

Het is niet voor het eerst dat reverse-engineering is toegepast op een Nintendo 64-game. Eerder werd dit al met Zelda: Ocarina of Time en Super Mario 64 gedaan.

Perfect Dark kwam op de Nintendo 64 uit en was een spiritueel vervolg op GoldenEye 007. Beide shooters zijn door het Britse Rare gemaakt. Een HD-versie van Perfect Dark verscheen later op Xbox 360, waar prequel Perfect Dark Zero tijdens release van de console op verscheen. Inmiddels wordt er door The Initiative en Cyrstal Dynamics al geruime tijd gewerkt aan een nieuwe Perfect Dark.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar
Nieuws

Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar

Liberty City Preservation Project werd in korte tijd zeer populair

Liberty City Preservation Project, een modproject die er voor zorgde dat mensen in Grand Theft Auto 5 het Liberty City uit Grand Theft Auto 4 konden bezoeken, is offline gehaald.

Afgelopen maand kwam de mod beschikbaar en kreeg het al snel veel aandacht van fans en de media. De mod zorgde er voor dat de complete stad Liberty City in GTA 5 speelbaar werd, inclusief NPC's, voertuigen en een werkend metrosysteem.

World Travel, het team achter de mod, liet echter op Discord weten (via Insider Gaming) dat de mod nu niet meer beschikbaar is. "Vanwege onverwachte aandacht voor ons project en nadat we met Rockstar Games hebben gesproken, hebben we besloten Liberty City Preservation Project offline te halen."

Sommige fans speculeren dat dit kan betekenen dat Rockstar een remaster van Grand Theft Auto 4 op de planning heeft. Het is echter niet voor het eerst dat het bedrijf achter modders aan gaat, dus in principe is het ook mogelijk dat dit simpelweg is gedaan om de IP van het bedrijf te beschermen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1
Nieuws

Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1

Oogt en klinkt onmiskenbaar als Arnold Schwarzenegger

Het dlc-personage Conan the Barbarian wordt op 21 januari toegevoegd aan Mortal Kombat 1.

De game komt op die dag eerst beschikbaar voor mensen die de Khaos Reings-uitbreiding en Kombat Pack 2 hebben aangeschaft. Andere spelers kunnen het personage vanaf 28 januari aanschaffen. Het uiterlijk van het personage heeft veel weg van Arnold Schwarzenegger in de Conan-films. Hieronder is een nieuwe gameplaytrailer te zien.

Het was al bekend dat Conan the Barbarian naar Mortal Kombat 1 kwam. Het is één van de zes personages die onderdeel uitmaken van Kombat Pack 2. Ghostface (Scream), Noob Saibot, Sektor, Cyrax en T-1000 (Terminator) zijn de andere personages.

Mortal Kombat 1 is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en pc. Tom Kerkhof beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-review: "Mortal Kombat 1 haalt vooral kracht uit de formule die de serie groot heeft gemaakt. Dat betekent een hoge mate van toegankelijkheid, compleet bizarre en groteske personages en uiteraard bloed dat (zeer) rijkelijk vloeit. De Kameo-vechters zijn daarbij een uitstekende toevoeging die de gameplay de nodige diepgang geven. Hierdoor blijft Mortal Kombat 1 lang leuk om te spelen, ook als je al op de gruwelijke fatalities bent uitgekeken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!