Pc succesvolste platform voor Ubisoft na succes Anno 1800
Gamer.nl
Nieuws

Pc succesvolste platform voor Ubisoft na succes Anno 1800

Pc heeft de PlayStation 4 het afgelopen kwartaal ingehaald als meest succesvolle platform voor Ubisoft. Dit is volgens het bedrijf te danken aan het succes van Anno 1800.

Ubisoft heeft haar financiële rapport van het eerste fiscale kwartaal van 2019 gepubliceerd, dat liep van 1 april tot en met 30 juni. Ondanks de lagere opbrengsten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zegt het bedrijf dat de cijfers beter zijn dan verwacht. Deze cijfers worden geleid door Assassin's Creed Odyssey, Rainbow Six Siege, The Division 2 en 'terugkerende investeringen' van spelers.

Uit de kwartaalcijfers van Ubisoft kan worden opgemaakt dat de PlayStation 4, in tegenstelling tot vorig jaar, niet meer het grootste platform is van de ontwikkelaar en uitgever. De console van Sony is namelijk ingehaald door pc, dat het afgelopen kwartaal goed was voor 34 procent van alle opbrengsten. De PS4 volgt nu met 31 procent, terwijl de Xbox One (18 procent), mobiele games (7 procent), Nintendo Switch (5 procent) en overige platformen (5 procent) de totale opbrengst van Ubisoft compleet maken.

De stijging van het aantal pc-verkopen wordt door Ubisoft verklaard door het succes van Anno 1800, dat in april exclusief werd uitgebracht op de Epic Games Store en Uplay. Hierbij vermeldt Yves Guillemot, de CEO van het bedrijf, dat vooral de eigen digitale Uplay-winkel het de laatste tijd erg goed doet. In het financiële rapport is te lezen dat twee uitbreidingen voor Anno 1800, genaamd Botanica en Sunken Treasures, in de periode van juli tot en met september moeten lanceren. Een derde aangekondigde uitbreiding, The Passage, heeft nog geen releaseperiode.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!