Voormalige PlayStation-baas mist console-oorlog niet
Nieuws

Voormalige PlayStation-baas mist console-oorlog niet

Adam Boyes, een voormalig leidinggevende bij PlayStation, geeft aan dat hij de console-oorlog niet mist. Dat vertelt hij in een interview met href="https://www.usgamer.net/articles/adam-boyes-doesnt-miss-the-console-wars-iron-galaxy-interview-dice-2020" rel="noopener noreferrer" target="_blank">USgamer</a>.

Adam Boyes was de vice president van third party bij PlayStation van 2012 tot 2016. In een recent interview met gameplatform USgamer vertelt dat hij blij is dat het console-oorlog-deel van zijn leven voorbij is. Bij de release van Sony’s PlayStation 4 stond Adam Boyes aan het roer met de PlayStation-leidinggevende, Shuhei Yoshida. Een van zijn taken was om de console beter uit de verf te laten komen dan de Xbox One. Boyes geeft aan dit deel van zijn carrière bij PlayStation totaal niet te missen.

Hij zegt vooral blij te zijn dat hij niet nog een lancering van een nieuw PlayStation-console hoeft mee te maken:"Soms heb ik het gevoel dat ik een mening heb over de PlayStation 5 en Xbox Series X, maar dat maakt verder niet uit omdat ik dat werk heb gedaan. Ik heb alles op alles gezet voor de lancering van de PlayStation 4. Ik vond het geweldig. Ik heb een ongelooflijk team opgebouwd, een ongelooflijke ervaring gehad. Dus als je denkt dat ik een angst zou hebben om iets te missen waar ik nu geen deel van uitmaak, maar dat is echt niet zo. Er was zoveel stress en het 'console-oorlog-concept' is overheersend. Het is alsof dat het enige is waar je aan denkt."

Nu is Adam Boyes het hoofd van Galaxy Studio’s, vooral bekend van de Nintendo Switch-ports van Skyrim, Overwatch en Diablo 3. In een eerder interview gaf Xbox-hoofd Phil Spencer aan het nut van de console-oorlog niet in te zien.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nier: Automata wereldwijd 9 miljoen keer verscheept
Nieuws

Nier: Automata wereldwijd 9 miljoen keer verscheept

Het spel verscheen oorspronkelijk in 2017

Er zijn wereldwijd inmiddels 9 miljoen exemplaren van Nier: Automata verscheept.

Het gaat daarbij om digitaal verkochte exemplaren en fysieke exemplaren die aan winkels zijn geleverd. Ook zijn de verkochte exemplaren van de Game of the YoRHa-editie erbij opgeteld.

Nier Automata verscheen in 2017 en staat bekend om de bijzondere verhaalvertelling rondom de androids 2B en 9S. Het spel werd ontwikkeld door PlatinumGames. De game is beschikbaar op PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch en pc.

Afgelopen maand is er Nier: Automata-dlc in Stellar Blade uitgekomen. De cross-over bevat het personage Emil uit eerstgenoemde game. Daar kunnen spelers verschillende items gerelateerd aan Nier: Automata aanschaffen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'
Nieuws

GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'

Dat wil niet zeggen dat er nooit een PS5-versie uitkomt

GSC Game World geeft aan dat het bedrijf zich richt op het ondersteunen van de bestaande versies van Stalker 2: Heart of Chornobyl.

Tech4Gamers sprak regisseur Ievgen Grygorovych over de mogelijkheid van een PS5-versie van Stalker 2. De game kwam eerder dit najaar uit op Xbox Series X en S en pc. Op de vraag of gamers een PS5-versie kunnen verwachten, antwoordde hij het volgende: "We hebben ons volledig gerucht op het ontwikkelen (en nu ondersteunen) van de pc- en Xbox Series-versies."

Eerder lekte uit documenten dat er voor zover bekend een afspraak met Microsoft is gemaakt om Stalker 2 drie maanden console-exclusief voor Xbox te houden. Tech4Gamers vroeg aan Grygorovych of hij op die geruchten kon reageren. Hij weigerde daar echter op in te gaan.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert." GSC Game World heeft inmiddels al meerdere patches voor de game uitgebracht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!