Oprichter Gone Home-studio beschuldigd van giftig werkgedrag
Gamer.nl
Nieuws

Oprichter Gone Home-studio beschuldigd van giftig werkgedrag

Steve Gaynor, de mede-oprichter van Gone Home- en Tacoma-ontwikkelaar The Fullbright Company, is beschuldigd van het creëren van een giftige werkomgeving.

Polygon plaatste afgelopen woensdag een reportage waarin de manager en creative lead werd beschuldigd van het creëren van een ongewenste situatie binnen het bedrijf via zijn managementwijze. Daar zouden vooral vrouwelijke werknemers de gevolgen van voelen, met als resultaat dat vrouwen op maandelijkse basis vertrokken bij het bedrijf.

Inmiddels is bekendgemaakt dat Gaynor niet meer de functie van manager en creative lead bekleedt. Hij blijft echter wel werkzaam binnen het bedrijf als schrijver van de aankomende game Open Roads. Hij zal echter geen dagelijks interacties meer met andere werknemers hebben. Uitgever Annapurna Interactive zal als tussenpersoon optreden tussen de schrijver en de studio.

In de reportage was geen sprake van seksuele intimidatie, maar Gaynor zou wel "bazig" zijn en een "vernederende" houding hebben. Hij zou soms lachen om meningen van zijn werknemers en ze in verlegenheid brengen in de aanwezigheid van anderen. Ook zou hij vrouwen micromanagen, kleineren en hun contributies besmeuren.

"Dit klinkt misschien als een grap, maar ik ben volledig serieus: voor hem werken voelt als werken voor een gemeen meisje op de middelbare school", zo meldde een van de voormalige werknemers aan Polygon. "Zijn favoriete wapen was de meningen van anderen belachelijk maken en ze in verlegenheid brengen in de aanwezigheid van anderen."

Open Roads staat gepland voor een release dit jaar, maar dat lijkt niet meer haalbaar - er zijn nog maar zes werknemers werkzaam bij de studio. Vijftien werknemers zijn sinds de game in 2019 in ontwikkeling ging vertrokken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!