Ontwikkelaars bespreken toepassing SSD en 3D-audio PlayStation 5
In een nieuwe href="https://blog.playstation.com/2020/09/01/devs-speak-how-ps5-consoles-ultra-high-speed-ssd-and-tempest-3d-audiotech-engine-will-enhance-the-future-of-gaming/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">blogpost </a>laat Sony verschillende ontwikkelaars aan het woord over de SSD en 3D-audio van de PlayStation 5.
Onder andere Insomniac Games, Guerrilla Games, Ubisoft, SIE Japan Studio en IO Interactive leggen uit wat de nieuwe features voor hun games betekenen. Zo maakt de SSD het volgens Insomniac mogelijk om 'bijna direct' naar locaties te fast-travellen in Spider-Man: Miles Morales en zorgt het volgens IO Interactive voor 'gigantische omgevingen' in Hitman 3. In Demon's Souls zou de SSD gebruikt worden om spelers na het doodgaan zo snel mogelijk weer tot leven te brengen.
Wat Sony's Tempest 3D-audio engine betreft noemen ontwikkelaars vooral betere ruimtelijke oriëntatie als voordeel. "In snelle actiegames met verticale gameplay als The Returnal, kan het helpen om de locatie van nabije vijanden of inkomende projectielen te bepalen in het heetst van de strijd", zegt The Returnal-regisseur Harry Krueger.
Tot slot haalt Sony de nieuwe features aan in een nieuwe trailer voor de PlayStation 5. Verwacht wordt dat de console halverwege november lanceert. Een prijs en officiële releasedatum zijn echter nog niet bekend.