Ontwikkelaar verzekert dat Ark 2 niet naar 2025 is uitgesteld
Gamer.nl
Nieuws

Ontwikkelaar verzekert dat Ark 2 niet naar 2025 is uitgesteld

Ondersteunende studio heeft waarschijnlijk typefout gemaakt

Ondanks een presentatie van Digital Domain waarin het tegendeel wordt gemeld, moet Ark 2 nog altijd eind 2024 uitkomen.

Digital Domain, een studio die hoofdontwikkelaar Studio Wildcard helpt met het creëren van Ark 2, hield onlangs een presentatie. Daarin werd gemeld dat Ark 2 in het voorjaar van 2025 uit moet komen. Dat is opvallend, want onlangs werd nog gemeld dat de game eind 2024 uitkomt.

Studio Wildcard heeft inmiddels aan GamesRadar laten weten dat het spel niet weer uitgesteld is. "We hebben geen idee waar dat vandaan komt." In een vervolgmail meldt de woordvoerder dat het waarschijnlijk om een typefout gaat.

Eerder dit jaar werd Ark 2, het vervolg op Ark: Survival Evolved, uitgesteld naar eind 2024. Het spel dat in 2020 werd aangekondigd stond eigenlijk gepland voor een release dit jaar, maar de ontwikkelaar heeft meer tijd nodig om de kracht van Unreal Engine 5 te benutten.  Ark 2 komt in ieder geval naar Xbox Series X en S en pc. Ook komt het spel op release op Game Pass te staan - en blijft het spel daar minstens drie jaar op staan. In de eerste trailer van de game was al te zien dat Vin Diesel, uit onder andere de Fast & Furious-films, de rol van hoofdpersonage Santiago speelt.

Om fans zoet te houden komt in augustus dit jaar Ark: Survival Ascended uit, een Unreal Engine 5-remaster van Ark: Survival Evolved. De game heeft allerlei visuele verbeteringen, alsmede aanpassingen aan de gameplay. Wanneer de game uitkomt gaan de servers van het oorspronkelijke spel offline. De game komt naar PlayStation 5, Xbox Series en pc. In eerste instantie zou de game niet los gekocht kunnen worden op de twee laatstgenoemde platforms, maar alleen als onderdeel van een pre-order van Ark 2 kunnen worden binnengehaald. Na kritiek van fans heeft Studio Wildcard dit echter veranderd en komt de remaster dus overal los te koop.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!