Ontwerp PlayStation 5 was eerst nog groter
Nieuws

Ontwerp PlayStation 5 was eerst nog groter

De PlayStation 5 was in een vroege fase nog groter dan hij uiteindelijk is geworden. Dat onthult ontwerper Yujin Morisawa in een interview methref="https://www.washingtonpost.com/video-games/2020/11/09/ps5-design/?arc404=true"> The Washington Post.</a>

Veel gamers hebben al gereageerd op de grootte van de console, maar in eerste instantie had Morisawa hem nog groter getekend. "Ik wist eerst niet wat ik moest verwachten. Ik wist dat hij groter moest worden, omdat er veel kracht in zit", vertelt hij. "Toen ik begon met tekenen, was hij nog groter, ook al wist ik niet wat de technici ermee gingen doen. Het is best grappig, ze vertelden me dat hij te groot was. Dus ik heb hem iets kleiner moeten maken dan de eerste tekening."

Op sociale media worden er vaak grappen gemaakt over het uiterlijk van de PlayStation 5, waarbij hij vaak met andere objecten wordt vergeleken, zoals WiFi-routers. "Dat vind ik een goed iets", zegt de ontwerper. "Wanneer je iets ontwerpt, wil je dat het comfortabel aanvoelt. Soms lijkt het op een plant, een dier of een voorwerp. Ik denk dat dat comfortabeler is dan iets dat raar is, of iets dat je nog nooit hebt gezien. Daar zit een balans. Ik vind het wel grappig, ik ben niet beledigd. Ik vind het leuk, waar mensen mee spelen. Ik vind het niet iets slechts, het is goede energie."

Morisawa vertelt ook over de inspiratie achter zijn ontwerp. "Ik bedacht de term 'vijf dimensies'. Als je nadenkt over de ervaring die je ermee hebt, leef je in een soort parallelle wereld waar je rondspringt door tijd en ruimte. Dit is de PlayStation 5, dus vijf dimensies past daar goed bij."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!