Ontwerp PlayStation 5 was eerst nog groter
Nieuws

Ontwerp PlayStation 5 was eerst nog groter

De PlayStation 5 was in een vroege fase nog groter dan hij uiteindelijk is geworden. Dat onthult ontwerper Yujin Morisawa in een interview methref="https://www.washingtonpost.com/video-games/2020/11/09/ps5-design/?arc404=true"> The Washington Post.</a>

Veel gamers hebben al gereageerd op de grootte van de console, maar in eerste instantie had Morisawa hem nog groter getekend. "Ik wist eerst niet wat ik moest verwachten. Ik wist dat hij groter moest worden, omdat er veel kracht in zit", vertelt hij. "Toen ik begon met tekenen, was hij nog groter, ook al wist ik niet wat de technici ermee gingen doen. Het is best grappig, ze vertelden me dat hij te groot was. Dus ik heb hem iets kleiner moeten maken dan de eerste tekening."

Op sociale media worden er vaak grappen gemaakt over het uiterlijk van de PlayStation 5, waarbij hij vaak met andere objecten wordt vergeleken, zoals WiFi-routers. "Dat vind ik een goed iets", zegt de ontwerper. "Wanneer je iets ontwerpt, wil je dat het comfortabel aanvoelt. Soms lijkt het op een plant, een dier of een voorwerp. Ik denk dat dat comfortabeler is dan iets dat raar is, of iets dat je nog nooit hebt gezien. Daar zit een balans. Ik vind het wel grappig, ik ben niet beledigd. Ik vind het leuk, waar mensen mee spelen. Ik vind het niet iets slechts, het is goede energie."

Morisawa vertelt ook over de inspiratie achter zijn ontwerp. "Ik bedacht de term 'vijf dimensies'. Als je nadenkt over de ervaring die je ermee hebt, leef je in een soort parallelle wereld waar je rondspringt door tijd en ruimte. Dit is de PlayStation 5, dus vijf dimensies past daar goed bij."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn
Nieuws

Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn

Microsoft wil Xbox op zoveel mogelijk plekken beschikbaar stellen

Microsoft heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om duidelijk te maken dat op Xbox gamen op meer manieren kan dan louter op een spelcomputer.

De reclamespot kan hieronder bekeken worden, en Microsoft vertelt op Xbox Wire meer over de campagne. In de reclame zijn verschillende apparaten te zien om Xbox-games te spelen, van een Xbox Series X-console tot een pc-handheld en smartphone.

Microsoft: "We bouwen een toekomst die draait om spelerskeuze - waar mensen op de manier waarop ze maar willen hun favoriete games kunnen spelen, nieuwe avonturen kunnen ontdekken en met vrienden in contact kunnen komen."

"We geloven dat games makkelijk en voor iedereen toegankelijk moeten zijn", zo vervolgt het bedrijf. "Dus of je nou een Xbox-console hebt, op pc speelt, of via een Samsung Smart TV, handhelds, mobiele telefoons, Amazon Fire TV, of een Meta Quest-headset met Game Pass Ultimate: je kunt met Xbox spelen."

De marketingcampagne is geen grote verrassing: Microsoft communiceert dit jaar regelmatig naar buiten dat het bedrijf wil dat mensen op zoveel mogelijk manieren hun games kunnen spelen. Dat komt overeen met de huidige strategie van het bedrijf: games van studio's die eigendom zijn van Microsoft, waaronder Call of Duty en Minecraft, zijn bijvoorbeeld ook speelbaar op andere consoles. Gisteren vertelde Xbox-baas Phil Spencer nog dat er geen limiet is aan de Xbox-games die naar concurrerende platforms kunnen komen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3
Nieuws

Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3

'HLX' zou al een aantal jaar in ontwikkeling zijn

Gabe Follower, een YouTuber die Valve nauwlettend in de gaten houdt, lijkt het zeker te weten: Valve werkt aan Half-Life 3.

In een video van een kwartier zet de YouTuber uiteen dat Valve al geruime tijd getalenteerde mensen uit de game-industrie en modders aanneemt - onder andere mensen die aan Red Dead Redemption en Fortnite hebben gewerkt - en beginnen er steeds meer hints online te verschijnen die naar het bestaan van Half-Life 3 hinten.

Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Gabe Follower claimt dat Valve eerdere pogingen om Half-Life 3 te ontwikkelen heeft afgeschoten omdat de technologie nog niet ver genoeg gevorderd was voor de plannen die het bedrijf voor een eventueel vervolg had. Gezien de aanpassingen aan de Source 2-engine zou de technologie hedendaags mogelijk wel op het gewenste niveau zijn.

De YouTuber is overigens niet de enige die er van overtuigd lijkt dat Half-Life 3 in ontwikkeling is. Afgelopen zomer claimde Valve-expert Tyler McVicker al hetzelfde. Ook hij maakte melding van de projectnaam HLX, alsmede 'Project White Sands'.

Overigens zijn sommige fans het wachten op een game die het verhaal van Half-Life 2: Episode 2 voortzet beu. Zij werken dan ook aan een onofficieel vervolg genaamd Project Borealis. Eerder deze week is daar een gratis proloog van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!