Ontwerp PlayStation 5 was eerst nog groter
Gamer.nl
Nieuws

Ontwerp PlayStation 5 was eerst nog groter

De PlayStation 5 was in een vroege fase nog groter dan hij uiteindelijk is geworden. Dat onthult ontwerper Yujin Morisawa in een interview methref="https://www.washingtonpost.com/video-games/2020/11/09/ps5-design/?arc404=true"> The Washington Post.</a>

Veel gamers hebben al gereageerd op de grootte van de console, maar in eerste instantie had Morisawa hem nog groter getekend. "Ik wist eerst niet wat ik moest verwachten. Ik wist dat hij groter moest worden, omdat er veel kracht in zit", vertelt hij. "Toen ik begon met tekenen, was hij nog groter, ook al wist ik niet wat de technici ermee gingen doen. Het is best grappig, ze vertelden me dat hij te groot was. Dus ik heb hem iets kleiner moeten maken dan de eerste tekening."

Op sociale media worden er vaak grappen gemaakt over het uiterlijk van de PlayStation 5, waarbij hij vaak met andere objecten wordt vergeleken, zoals WiFi-routers. "Dat vind ik een goed iets", zegt de ontwerper. "Wanneer je iets ontwerpt, wil je dat het comfortabel aanvoelt. Soms lijkt het op een plant, een dier of een voorwerp. Ik denk dat dat comfortabeler is dan iets dat raar is, of iets dat je nog nooit hebt gezien. Daar zit een balans. Ik vind het wel grappig, ik ben niet beledigd. Ik vind het leuk, waar mensen mee spelen. Ik vind het niet iets slechts, het is goede energie."

Morisawa vertelt ook over de inspiratie achter zijn ontwerp. "Ik bedacht de term 'vijf dimensies'. Als je nadenkt over de ervaring die je ermee hebt, leef je in een soort parallelle wereld waar je rondspringt door tijd en ruimte. Dit is de PlayStation 5, dus vijf dimensies past daar goed bij."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
RoboCop: Rogue City – Unfinished Business arriveert op 17 juli
Gamer.nl
Nieuws

RoboCop: Rogue City – Unfinished Business arriveert op 17 juli

De aanschaf van de hoofdgame is niet nodig om deze uitbreiding te spelen

RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, een losstaande uitbreiding op RoboCop: Rogue City, is vanaf 17 juli verkrijgbaar.

Dat hebben uitgever Nacon en ontwikkelaar Teyon aangekondigd. Daarbij is een nieuwe verhalende trailer van de uitbreiding uitgebracht die hieronder kan worden bekeken.

Gamers zullen in Unfinished Business wederom Alex Murphy - oftewel Robocop - besturen terwijl hij allerlei crimineel gespuis uit de weg ruimt. Daarbij heeft de uitbreiding een setting die erg aan de in 2012 verschenen film Dredd doet denken. Unfinished Business speelt zich namelijk af in OmniTower, een gigantisch appartementencomplex.

Een groep getrainde huurmoordenaars nemen de controle over het gebouw over en het is aan Robocop om daar een einde aan te maken. "Elke vloer heeft dodelijke valstrikken en zwaarbewapende elite soldaten." De uitbreiding bevat zowel nieuwe wapens als wapens uit het hoofdspel. Een nieuw wapen is de Cryo Cannon, waarmee gewelddadige finishing moves uitgevoerd kunnen worden.

Unfinished Business verschijnt voor Steam, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Aangezien het om een losstaande uitbreiding gaat, hoeven mensen niet de hoofdgame te hebben om toch Unfinished Business te spelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!