'Oculus krijgt Splinter Cell- en Assassin's Creed-games'
Gamer.nl
Nieuws

'Oculus krijgt Splinter Cell- en Assassin's Creed-games'

Oculus zou samenwerken met Ubisoft om nieuwe vr-games te maken gebaseerd op Splinter Cell en Assassin's Creed.

Dat meldt The Information, een website met een betrouwbare reputatie. Oculus-eigenaar Facebook zou manieren zoeken om een groter aanbod aan exclusieve games op de Oculus-platformen te krijgen. Daarom zou er een deal zijn gesloten met Ubisoft voor games in de Assassin's Creed- en Splinter Cell-franchises. Het is onduidelijk of het om compleet nieuwe games gaat, of vr-versies van eerder verschenen titels in de franchises.

Het is op dit moment niet bekend in hoeverre dit gerucht op waarheid berust. Vooral het gerucht rondom Splinter Cell doet stof oplaaien, omdat fans al jaren wachten op een nieuwe game in de stealthreeks.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!