Obsidian Entertainment heeft een aantal jaar aan een rpg gebaseerd op de Aliens-franchise gewerkt.
Dat heeft Obsidian-regisseur Josh Sawyer op social media onthuld. De studio achter games als Fallout: New Vegas, Pentiment, Pillars of Eternity en het aankomende Avowed staat bekend om hun diepgaande rpg-systemen, en werkte dus ook aan een Aliens-game.
"Ik heb tussen 2006 en 2009 aan een Aliens-rpg voor Sega mogen werken", zo legt Sawyer uit. "Obsidian had toen geen regisseurs, alleen mensen in leidinggevende posities die als gelijken werden beschouwd. Toen deze mensen het er niet over eens werden, leverde dat een hoop dysfunctie op." Dat lijkt dan ook de reden te zijn dat het project nooit uitgekomen is.
Sawyer gaf niet aan wat het eindproduct had kunnen bieden, al deelde hij wel een paar titelschermen. Hij liet weten dat er tijdens de ontwikkeling weinig progressie werd geboekt en dat er ondertussen ook aan Alpha Protocol werd gewerkt voor Sega. Die game kwam uiteindelijk wel in de winkels te liggen - de Aliens-rpg werd geannuleerd.
"Er zaten een hoop coole ideeën in de game, maar je brengt geen ideeën uit. De grootste les die ik heb geleerd, is dat wanneer ik geen speelbare levels heb, ik niet echt een game heb."