Nvidia's CineFX: Final Fantasy graphics in real-time? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Nu ATI de kracht van de nieuwe 'Radeon 9700 technologie' heeft geintroduceerd, kijkt de hardware-wereld vol spanning uit naar de aankondiging van Nvidia's volgende zet, die momenteel bekend staat als de NV3x.

De NV3x chipset die gebruik maakt van Nvidia's nieuwe CineFX architectuur lijkt qua specs zo hoog in te zetten dat er al zachtjes wordt gesproken over proce orkracht waarbij Final Fantasy CGI real-time kan worden berekend.

Al zien de statistieken (die van de fabrikant komen) er goed uit, toch zijn er ook een hoop onbekende factoren waarover nog geen uitsluitsel is gegeven.Some questions that I asked related directly to the NV30 GPU and not the CineFX architecture. Things like 0.13 micron manufacturing proce , AGP8X, DDR2 memory support, multi-chip po ibilities and influence by ex-3dfx engineers on NV30/CineFX were all officially answered in the positive without going into detail. What could not be revealed to me were things like memory and core frequencies, memory interface (128- or 256-bit?), pipeline configurations (8 pipes with 2 texture units each, perhaps?), virtual memory addre ing and command proce or capabilities were all met with "Sorry, can't say at the moment". Also, when asked, I was told that anti-aliasing and anisotropic filtering continue to be areas of focus - the specifics (my gue es are maximum Z3-based 16XAA and maximum 128 point-samples anisotropic filtering) and expected performance would not be revealed at the moment.

Nvidia's NV3x wordt trouwens pas enkele maanden tot een half jaar later in de winkels gelegd dan de ATI 9700. Tegen die tijd wordt er ook een dual board verwacht van ATI's chipset.

VoodooExtreme schreef een uitgebreid artikel over de presentatie die Nvidia aan de pers gaf.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou