Nintendo's Shigeru Miyamoto praat uitbundig over zijn designfilosofie
Nieuws

Nintendo's Shigeru Miyamoto praat uitbundig over zijn designfilosofie

Nintendo's Shigeru Miyamoto heeft in een recentelijk gepubliceerd interview uitbundig gepraat over de manier waarop hij naar game-ontwikkeling kijkt.

De bedenker van franchises als Mario en Zelda deed dat in een interview met The New Yorker. Zo werd hem gevraagd over de spanning die ontstaat tussen het ontwikkelen van een game die mensen graag willen spelen, en een game waar mensen niet mee kunnen stoppen.

"Het is moeilijk om een game te ontwikkelen waarmee spelers op elk moment kunnen stoppen", zo legt Miyamoto uit. "Mensen worden gedreven door nieuwsgierigheid en interesse. Wanneer we iets tegenkomen dat die emoties losmaakt, is het logisch dat we geboeid raken. Dat gezegd hebbende probeer ik nooit de tijd van spelers te verspillen door ze dingen te laten doen die niet productief of creatief zijn. Ik haal er bijvoorbeeld scènes uit die ze in elke andere game al tegen zijn gekomen, verwijder clichés of probeer laadtijden in te korten. Ik wil niet de tijd van spelers verspillen door onnodige regels te bedenken."

Hij vervolgt: "Interessant aan interactieve media is dat het spelers met problemen bezighoudt, waarna ze een oplossing verzinnen, die oplossing uitproberen en dan het resultaat ervaren. Vervolgens kunnen ze weer terug naar de tekentafel en hun volgende stap bedenken. Dit proces van vallen en opstaan bouwt een interactieve wereld in hun hoofd. Dit is het echte canvas waarop wij ontwerpen - niet het scherm. Dat probeer ik altijd in mijn achterhoofd te houden terwijl ik games ontwikkel."

Tot slot meldt hij over het onderwerp: "Dit idee wat betreft geen tijd verspillen: ik probeer dat ook in het creatieve proces toe te passen. Ik probeer routinematig werk zoveel mogelijk te reduceren op kantoor, en meer nieuwe ervaringen toe te voegen aan het proces."

In het uitgebreide interview praat Miyamoto over veel meer zaken. Zo geeft hij toe dat hij niet de makkelijkste baas is om voor te werken, dat zijn kinderen graag Sega-games speelden en is hij enthousiast over het Super Nintendo World-gedeelte dat hij in het Universal Studios Japan-pretpark heeft ontworpen. Lees het complete interview hier.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Silent Hill 2-patch voor PS5 Pro-glitches uitgebracht, spelers ontevreden
Nieuws

Silent Hill 2-patch voor PS5 Pro-glitches uitgebracht, spelers ontevreden

Eerder werd al beloofd dat dit opgelost zou worden

Bloober Team heeft een update voor de Silent Hill 2-remake uitgebracht die volgens hen de grafische problemen die met de PS5 Pro-update zijn meegekomen oplost.

Eerder bleek al dat dat PSSR, de ai-gedreven upscaletechnologie van de PS5 Pro, er voor zorgde dat de graphics van de game soms instabiel oogden en er zogeheten 'shimmering' zichtbaar was; een soort flikkering of ruis op in-game oppervlakten.

Ontwikkelaar Bloober Team liet eerder deze week al weten dit te onderzoeken, en inmiddels is patch 1.06 uitgebracht. Deze patch zou de "grafische glitches" in de game op PS5 Pro wegpoetsen. Daarnaast worden er diverse andere bugs in zowel de PS5- als de pc-versie aangepakt. Meer informatie is hier te vinden.

Ondanks de goede bedoelingen zijn de reacties van spelers op social media niet mals. Gamers claimen dat de update diverse problemen in de PS5 Pro-versie van de game niet oplost, en dat het spel daardoor nog altijd lelijker oogt dan op een reguliere PS5.

De Silent Hil 2-remake is zoals gezegd beschikbaar op PlayStation 5 en pc. Eerder bleek nog dat de game minstens jaar console-exclusief blijft voor PS5 - vanaf 8 oktober 2025 kan de game eventueel ook op andere consoles uitkomen.

Silent Hill 2 verscheen begin dit millennium op PlayStation 2, Xbox en pc. Het wordt door velen gezien als het beste deel in de survivalhorrorreeks. In het spel reist hoofdpersonage James Sunderland af naar het stadje Silent Hill nadat hij een brief van zijn overleden vrouw ontvangt. Daar komt hij in een bij tijden surrealistisch horrorscenario terecht. Buiten de setting heeft Silent Hill 2 qua verhaal geen connecties met het eerste deel, en zijn het spel en de aankomende remake van Bloober Team dus toegankelijk voor nieuwe spelers.

Tom Kerkhof gaf een 8,5 aan de game in de Gamer.nl-review: "Silent Hill 2 is een sfeervolle en vooral getrouwe remake, die het fantastische verhaal van de klassieker uit 2001 in een modern, toegankelijker jasje steekt."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Black Myth: Wukong-maker hint naar 'verrassingen' later dit jaar
Nieuws

Black Myth: Wukong-maker hint naar 'verrassingen' later dit jaar

Ontvangt de populaire actiegame een uitbreiding?

Black Myth: Wukong-fans kunnen zich klaarmaken voor een "aantal verrassingen" later dit jaar.

Dat heeft regisseur Feng Ji aangekondigd op de Golden Joystick Awards die eerder deze week werden uitgereikt. Daar won Black Myth: Wukong de award voor game van het jaar.

"Je hebt de game misschien al uitgespeeld", zo opperde Feng Ji. "Dat is prima. Blijf ons volgen en misschien komen er wat verrassingen voorbij later dit jaar." Hoewel de ontwikkelaar niet duidelijk maakte waar het precies om gaat, hopen fans dat hiermee downloadbare content voor de game wordt bedoeld.

Black Myth: Wukong verscheen in augustus voor PlayStation 5 en pc. Het op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel is min of meer een vertolking van en een vervolg op het bekende Chinese verhaal Journey to the West. In dit verhaal is de Monkey King vijfhonderd jaar gevangen onder de Wy Zhi Shan-berg.

De game is een singleplayer actie-rpg waarin spelers als de 'Destined One' door een grote verscheidenheid aan gebieden reizen geïnspireerd door het hierboven genoemde verhaal, terwijl men in actievolle gevechten beland.

Marcel Vroegrijk beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-recensie: "Black Myth: Wukong doet meer dingen goed dan fout. Het begint wat eigenaardig, speelt soms stroef en de onophoudelijke stroom aan bazen komt je vroeg of laat de neus uit. Maar het zit verrassend slim in elkaar en voelt vooral erg verfrissend, ook al heb je ‘het verhaal’ van Journey to the West ongetwijfeld al een keer gehoord of gezien."

Zover bekend moet er ook nog altijd een Xbox Series-versie van het spel uitkomen, al is niet duidelijk wanneer. Op 12 december komt er in ieder geval een fysieke PlayStation 5-versie van de game uit.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!