Nintendo's Shigeru Miyamoto praat uitbundig over zijn designfilosofie
Nieuws

Nintendo's Shigeru Miyamoto praat uitbundig over zijn designfilosofie

Nintendo's Shigeru Miyamoto heeft in een recentelijk gepubliceerd interview uitbundig gepraat over de manier waarop hij naar game-ontwikkeling kijkt.

De bedenker van franchises als Mario en Zelda deed dat in een interview met The New Yorker. Zo werd hem gevraagd over de spanning die ontstaat tussen het ontwikkelen van een game die mensen graag willen spelen, en een game waar mensen niet mee kunnen stoppen.

"Het is moeilijk om een game te ontwikkelen waarmee spelers op elk moment kunnen stoppen", zo legt Miyamoto uit. "Mensen worden gedreven door nieuwsgierigheid en interesse. Wanneer we iets tegenkomen dat die emoties losmaakt, is het logisch dat we geboeid raken. Dat gezegd hebbende probeer ik nooit de tijd van spelers te verspillen door ze dingen te laten doen die niet productief of creatief zijn. Ik haal er bijvoorbeeld scènes uit die ze in elke andere game al tegen zijn gekomen, verwijder clichés of probeer laadtijden in te korten. Ik wil niet de tijd van spelers verspillen door onnodige regels te bedenken."

Hij vervolgt: "Interessant aan interactieve media is dat het spelers met problemen bezighoudt, waarna ze een oplossing verzinnen, die oplossing uitproberen en dan het resultaat ervaren. Vervolgens kunnen ze weer terug naar de tekentafel en hun volgende stap bedenken. Dit proces van vallen en opstaan bouwt een interactieve wereld in hun hoofd. Dit is het echte canvas waarop wij ontwerpen - niet het scherm. Dat probeer ik altijd in mijn achterhoofd te houden terwijl ik games ontwikkel."

Tot slot meldt hij over het onderwerp: "Dit idee wat betreft geen tijd verspillen: ik probeer dat ook in het creatieve proces toe te passen. Ik probeer routinematig werk zoveel mogelijk te reduceren op kantoor, en meer nieuwe ervaringen toe te voegen aan het proces."

In het uitgebreide interview praat Miyamoto over veel meer zaken. Zo geeft hij toe dat hij niet de makkelijkste baas is om voor te werken, dat zijn kinderen graag Sega-games speelden en is hij enthousiast over het Super Nintendo World-gedeelte dat hij in het Universal Studios Japan-pretpark heeft ontworpen. Lees het complete interview hier.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo-wekker Alarmo nu voor iedereen te koop
Nieuws

Nintendo-wekker Alarmo nu voor iedereen te koop

Eigenaren kunnen nu gratis Super Mario Bros.-wekscènes downloaden

Nintendo's vorig jaar uitgebrachte wekker kan nu door iedereen gekocht worden.

De Alarmo werd vorig jaar aangekondigd en ging in oktober in de verkoop via de officiële Nintendo Store. Om Alarmo aan te schaffen via de Nintendo Store, was echter wel een betaald Nintendo Switch Online-abonnement nodig.

Inmiddels is die vereiste komen te vervallen en kan dus iedereen de wekker aanschaffen via de Nintendo Store of deelnemende winkels. De wekker kost 99,99 euro.

Nintendo Sound Clock: Alarmo maakt eigenaren 's ochtends wakker met geluiden en muziek uit verschillende Nintendo-games. Er zijn 35 'scènes' om uit te kiezen die zijn geïnspireerd door Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 3, Pikmin 4 en Ring Fit Adventure. Door een Nintendo-account aan de wekker te linken kunnen er ook gratis scènes gebaseerd op Mario Kart 8 Deluxe en Animal Crossing: New Horizons worden gedownload.

Alarmo heeft motion sensor-technologie, waardoor het apparaat kan reageren op je bewegingen. Zo kunnen gebruikers de snooze aanzetten met een beweging en de wekker stoppen door op te staan. Daarnaast houdt de wekker ook allerlei gegevens over de slaap van de gebruiker bij, zodat men kunt zien hoeveel men beweegt in hun slaap. Ook kunnen er rustgevende geluiden worden aangezet om bij in slaap te vallen.

Overigens heeft Nintendo omdat het vandaag Mario Dag is wekscènes van Super Mario Bros. beschikbaar gesteld om te downloaden voor Alarmo. Dit kan via een gratis update.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Complete SXSW-panel rondom The Last of Us SXSW te zien
Nieuws

Complete SXSW-panel rondom The Last of Us SXSW te zien

Met showrunners Mazin en Druckmann en diverse acteurs, waaronder Ramsey en Pascal

Afgelopen weekend werd er op SXSW te Austin, Texas een panel gehouden over het aankomende tweede seizoen van HBO-serie The Last of Us. Dit panel is nu in zijn geheel te zien.

Het panel werd live uitgezonden via internet, en kan hieronder terug worden bekeken. Niet alleen showrunners Craig Mazin en Neil Druckmann zijn aanwezig, ook acteurs als Bella Ramsey, Pedro Pascal en Kaitlyn Dever zijn van de partij. Hoewel er niet veel details over het aankomende tweede seizoen gegeven kunnen geven, zijn er hier en daar toch wat details te horen en praten de acteurs vooral over de samenwerking met hun collega's tijdens de opnames.

Tijdens het panel werd ook een nieuwe trailer voor het tweede seizoen getoond, die onlangs al te bekijken was. Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zijn er vijf jaar na de gebeurtenissen uit het eerste seizoen verstreken. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!