'Nintendo zet minder fanatiek in op smartphonemarkt'
Nintendo richt zich volgens een nieuwe reportage minder op de mobiele gamesmarkt dan het in eerste instantie van plan was.
Dat blijkt uit een artikel van Bloomberg. Een paar jaar geleden stortte het bedrijf zich op de smartphonemarkt en bracht het franchises als Super Mario, Animal Crossing, Mario Kart en Fire Emblem naar mobiele telefoons.
"We zijn niet per se van plan veel nieuwe applicaties in de mobiele markt te lanceren", liet Nintendo's directeur Shuntaro Furukawa in mei al weten tegen investeerders. Volgens Bloomberg heeft het succes van de Switch en met name Animal Crossing: New Horizons er afgelopen maanden voor gezorgd dat het bedrijf zich nog meer wil richten op de consolemarkt.
"Sinds de release van Mario Kart Tour in de herfst van 2019, heeft Nintendo geen nieuwe mobiele titels gepland", aldus Serkan Toto, een mobiele games-analist uit Tokio. "Nintendo's enorme succes in de consolemarkt heeft in feite de noodzaak en druk om zich in de mobiele markt te storten verminderd."
Dat wil niet zeggen dat er geen nieuwe apps van de uitgever verschijnen, maar vooralsnog zijn er geen aankomende releases aangekondigd. "Nieuwe smartphonegames komen er vast wel aan, maar deze worden waarschijnlijk vooral uitgegeven om aandeelhouders tevreden te stellen."