Update: Nintendo stopt niet met codekaarten van first party-games
Nieuws

Update: Nintendo stopt niet met codekaarten van first party-games

Update: Nintendo heeft nu de kwestie omtrent codekaarten van first party-games voor Nintendo Switch verklaard. Het bedrijf meldt dat retailers nog steeds codekaarten kunnen verkopen, maar dat er een nieuwe methode wordt gehanteerd om de digitale producten te leveren.

In een verklaring zegt Nintendo het volgende: "Klanten kunnen nog steeds downloadcodes kopen voor geselecteerde Nintendo-gepubliceerde Nintendo Switch-titels van retailers in heel Europa. Retailers kunnen ook doorgaan met het verkopen van codes voor Nintendo eShop-tegoeden, Nintendo Switch Online-lidmaatschappen en aanvullende content zoals de Pokémon Sword en Pokémon Shield Expansion Pass."

Het bericht verklaart waarom er onduidelijkheid was over de toekomst van codekaarten van Nintendo-games: "We zijn aan het overschakelen naar een andere methode om deze digitale producten aan retailers te leveren, en daarom verkopen sommige retailers de komende maanden mogelijk geen downloadcodes voor door Nintendo gepubliceerde Nintendo Switch-titels. Onze nieuwe leveranciers zullen met onze retailpartners samenwerken om deze nieuwe methode zo soepel mogelijk te implementeren."

Wat er anders is aan de nieuwe methode van levering van de codes en of dit impact heeft op de consument is nog niet bekend.

Origineel bericht: Nintendo is vanaf 1 juli gestopt met de verkoop van codekaarten voor first party-games. Europese retailers mogen deze kaarten niet meer verkopen van de Japanse gamegigant.

Nintendo heeft geen reden voor het besluit gegeven, maar vanaf vandaag kunnen er geen codekaarten voor Nintendo's eigen games meer gekocht worden bij Europese retailers. Bij Europese winkels kunnen nog wel kaarten gekocht worden voor dlc, eShop-tegoed en codekaarten voor third party-games.

Tegenover nieuwsplatform Nintendo Life werd door een woordvoerder van de Japanse gamegigant gezegd dat ze na zorgvuldig onderzoek naar de Europese markt hebben besloten de verkoop van de codekaarten in Europa stop te zetten. “We onderzoeken altijd nieuwe manieren en we zullen blijven werken aan nieuwe methoden om Nintendo eShop-content voor zoveel mogelijk spelers beschikbaar te maken”, zei de woordvoerder tegen Nintendo Life.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe beelden van Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered te zien
Nieuws

Nieuwe beelden van Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered te zien

Remastercollectie komt op 10 december uit

Er is een nieuwe trailer van het aankomende Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered uitgebracht.

De video draait om de speciale krachten die hoofdpersonage Raziel heeft. De collectie bevat de twee verschenen Soul Reaver-games. De spellen kunnen met hun oorspronkelijke graphics gespeeld worden of met een verbeterd uiterlijk.

De Soul Reaver-games zijn de vervolgen op Blood Omen: Legacy of Kain, dat ontwikkeld werd door Silicon Knights en in 1996 uitkwam. Vervolg Legacy of Kain: Soul Reaver bracht de reeks naar het third-person-actiegenre. De game werd geregisseerd door Amy Hennig, die later de Uncharted-serie zou maken bij Naughty Dog. In 2001 kwam direct vervolg Soul Reaver 2 uit.

Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered verschijnt op 10 december voor PlayStation- en Xbox-consoles, Nintendo Switch en pc. De game staat deze maand op de cover van onze zustertijdschrift Power Unlimited.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen
Nieuws

Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen

De game wordt daarnaast free-to-play

Het eerder deze week onthulde Final Fantasy 14 zal geen gacha-achtige spelmechanismen bevatten.

Met gacha-games worden over het algemeen spellen bedoeld waarin spelers geld moeten uitgeven om random items te verkrijgen, vergelijkbaar met lootboxes. Volgens Square Enix-ontwikkelaar Naoki 'Yoshi-P' Yoshida hoeven fans niet te vrezen dat dit onderdeel van de mobiele free-to-play-game gaat uitmaken.

"Mensen vragen mij hoe we geld gaan verdienen aan de mobiele game. Sommige spellen hebben gacha-mechanismen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Daar is het ons niet om te doen. We hebben de mobiele game met de oorspronkelijke FF14 in gedachten ontwikkeld, en willen erachter komen hoelang een mobiele gebruiker dit spel kan spelen."

Hij vervolgt: "We willen dat elke speler zo lang mogelijk van Final Fantasy 14 kan genieten. Daarom is ons doel om zoveel mogelijk mensen de game zo lang mogelijk te laten spelen, en maar ene klein beetje geld via gegenereerde inkomsten te verdienen. Maak je dus niet druk over hoeveel het gaat kosten. Ik zal blij zijn als je simpelweg van de ervaring kan genieten!"

Dat beantwoordt natuurlijk nog steeds niet hoe Square Enix precies geld gaat verdienen aan het spel, maar dit lijkt wel duidelijk te maken dat spelers niet veel geld in de game kunnen uitgeven om zo beter te worden.

Final Fantasy 14 Mobile wordt ontwikkeld door LightSpeed Studios, een dochteronderneming van Tencent Games, en de ontwikkeling wordt overzien door FF14-regisseur Naoki Yoshida. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar er worden binnenkort in China speeltests gehouden en een wereldwijde release moet kort daarna volgen.

Yoshida noemde Final Fantasy 14 Mobile eerder al een "zuster van Final Fantasy 14". Het gaat dus niet om een directe port van de game die op pc en consoles verkrijgbaar is, al moeten wel "de grootsheid van het verhaal en de gevechtsmechanismen naar mobiele apparaten gebracht worden". Duidelijk is ook dat negen 'jobs' op release beschikbaar zullen zijn.

Ook wordt benadrukt dat diverse ontspannende bezigheden beschikbaar zullen zijn in het spel. Zo kan men met chocobo's racen en een Triple Triad-kaartspel spelen. Ook kunnen spelers hun huis naar eigen smaak aanpassen, meedoen aan diverse seizoensgebonden evenementen en diverse outfits passen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!