Update: Nintendo stopt niet met codekaarten van first party-games
Update: Nintendo heeft nu de kwestie omtrent codekaarten van first party-games voor Nintendo Switch verklaard. Het bedrijf meldt dat retailers nog steeds codekaarten kunnen verkopen, maar dat er een nieuwe methode wordt gehanteerd om de digitale producten te leveren.
In een verklaring zegt Nintendo het volgende: "Klanten kunnen nog steeds downloadcodes kopen voor geselecteerde Nintendo-gepubliceerde Nintendo Switch-titels van retailers in heel Europa. Retailers kunnen ook doorgaan met het verkopen van codes voor Nintendo eShop-tegoeden, Nintendo Switch Online-lidmaatschappen en aanvullende content zoals de Pokémon Sword en Pokémon Shield Expansion Pass."
Het bericht verklaart waarom er onduidelijkheid was over de toekomst van codekaarten van Nintendo-games: "We zijn aan het overschakelen naar een andere methode om deze digitale producten aan retailers te leveren, en daarom verkopen sommige retailers de komende maanden mogelijk geen downloadcodes voor door Nintendo gepubliceerde Nintendo Switch-titels. Onze nieuwe leveranciers zullen met onze retailpartners samenwerken om deze nieuwe methode zo soepel mogelijk te implementeren."
Wat er anders is aan de nieuwe methode van levering van de codes en of dit impact heeft op de consument is nog niet bekend.
Origineel bericht: Nintendo is vanaf 1 juli gestopt met de verkoop van codekaarten voor first party-games. Europese retailers mogen deze kaarten niet meer verkopen van de Japanse gamegigant.
Nintendo heeft geen reden voor het besluit gegeven, maar vanaf vandaag kunnen er geen codekaarten voor Nintendo's eigen games meer gekocht worden bij Europese retailers. Bij Europese winkels kunnen nog wel kaarten gekocht worden voor dlc, eShop-tegoed en codekaarten voor third party-games.
Tegenover nieuwsplatform Nintendo Life werd door een woordvoerder van de Japanse gamegigant gezegd dat ze na zorgvuldig onderzoek naar de Europese markt hebben besloten de verkoop van de codekaarten in Europa stop te zetten. “We onderzoeken altijd nieuwe manieren en we zullen blijven werken aan nieuwe methoden om Nintendo eShop-content voor zoveel mogelijk spelers beschikbaar te maken”, zei de woordvoerder tegen Nintendo Life.
©GMRimport