Update: Nintendo stopt niet met codekaarten van first party-games
Gamer.nl
Nieuws

Update: Nintendo stopt niet met codekaarten van first party-games

Update: Nintendo heeft nu de kwestie omtrent codekaarten van first party-games voor Nintendo Switch verklaard. Het bedrijf meldt dat retailers nog steeds codekaarten kunnen verkopen, maar dat er een nieuwe methode wordt gehanteerd om de digitale producten te leveren.

In een verklaring zegt Nintendo het volgende: "Klanten kunnen nog steeds downloadcodes kopen voor geselecteerde Nintendo-gepubliceerde Nintendo Switch-titels van retailers in heel Europa. Retailers kunnen ook doorgaan met het verkopen van codes voor Nintendo eShop-tegoeden, Nintendo Switch Online-lidmaatschappen en aanvullende content zoals de Pokémon Sword en Pokémon Shield Expansion Pass."

Het bericht verklaart waarom er onduidelijkheid was over de toekomst van codekaarten van Nintendo-games: "We zijn aan het overschakelen naar een andere methode om deze digitale producten aan retailers te leveren, en daarom verkopen sommige retailers de komende maanden mogelijk geen downloadcodes voor door Nintendo gepubliceerde Nintendo Switch-titels. Onze nieuwe leveranciers zullen met onze retailpartners samenwerken om deze nieuwe methode zo soepel mogelijk te implementeren."

Wat er anders is aan de nieuwe methode van levering van de codes en of dit impact heeft op de consument is nog niet bekend.

Origineel bericht: Nintendo is vanaf 1 juli gestopt met de verkoop van codekaarten voor first party-games. Europese retailers mogen deze kaarten niet meer verkopen van de Japanse gamegigant.

Nintendo heeft geen reden voor het besluit gegeven, maar vanaf vandaag kunnen er geen codekaarten voor Nintendo's eigen games meer gekocht worden bij Europese retailers. Bij Europese winkels kunnen nog wel kaarten gekocht worden voor dlc, eShop-tegoed en codekaarten voor third party-games.

Tegenover nieuwsplatform Nintendo Life werd door een woordvoerder van de Japanse gamegigant gezegd dat ze na zorgvuldig onderzoek naar de Europese markt hebben besloten de verkoop van de codekaarten in Europa stop te zetten. “We onderzoeken altijd nieuwe manieren en we zullen blijven werken aan nieuwe methoden om Nintendo eShop-content voor zoveel mogelijk spelers beschikbaar te maken”, zei de woordvoerder tegen Nintendo Life.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!