Nintendo: 'Onmogelijk om Zelda-games perfect op elkaar aan te laten sluiten'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Onmogelijk om Zelda-games perfect op elkaar aan te laten sluiten'

Ondanks dat er een officiële, overkoepelende tijdlijn bestaat

Volgens Nintendo is het onmogelijk om Zelda-games perfect op elkaar aan te laten sluiten in de overkoepelende tijdlijn.

Dat meldt Eiji Aonuma, de producent van het vandaag uitgekomen The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, in een interview met Bright. Daarin wordt een lijn getrokken tussen de slechterik uit voorganger Breath of the Wild en Tears of the Kingdom. Precieze details worden echter niet gegeven, omdat Nintendo dat volgens Aonuma "aan de spelers wil overlaten. Als we een sluitend antwoord geven, dan is er geen discussie meer. Het is denk ik interessanter als we het dan vaag houden."

De interviewer merkt vervolgens op dat er wel sluitende antwoorden staan in Hyrule Historia, waarin een tijdlijn te vinden is die alle Zelda-games met elkaar verbindt. Er wordt gevraagd of men spijt heeft van die tijdlijn. "Nee, ik heb geen spijt. Toen we de tijdlijn vastlegden, waren er ook toen mensen die zeiden dat ze het anders voor ogen hadden en met suggesties kwamen. Wat dat betreft is dat boek ook incompleet."

Aonuma vervolgt: "Het is voor gamemakers onmogelijk om steeds weer iets te maken dat perfect aansluit op wat eerder verscheen. Het is eigenlijk net als bij archeologie: mensen vinden oude dingen, maar waren er niet zelf bij toen iets plaatsvond. Daarom proberen ze zo goed mogelijk alles aan elkaar te plakken."

Het complete interview valt hier te lezen. Daarin zijn wel enkele spoilers te vinden over gameplayonderdelen van Tears of the Kingdom.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is nu verkrijgbaar voor Nintendo Switch. Ron Vorstermans gaf een 10 aan de game in de Gamer.nl-recensie: "Tears of the Kingdom vindt het wiel niet opnieuw uit, maar maakt jou de uitvinder van het wiel. Deze zandbak om in aan te klooien gaat jarenlang nieuwe ontdekkingen opleveren. In Tears of the Kingdom ben je eigenlijk continu onder de indruk. Is het niet van de weergaloze spelwereld en puzzels, dan is het wel van je eigen inventiviteit."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!