Nintendo: 'Onmogelijk om Zelda-games perfect op elkaar aan te laten sluiten'
Nieuws

Nintendo: 'Onmogelijk om Zelda-games perfect op elkaar aan te laten sluiten'

Ondanks dat er een officiële, overkoepelende tijdlijn bestaat

Volgens Nintendo is het onmogelijk om Zelda-games perfect op elkaar aan te laten sluiten in de overkoepelende tijdlijn.

Dat meldt Eiji Aonuma, de producent van het vandaag uitgekomen The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, in een interview met Bright. Daarin wordt een lijn getrokken tussen de slechterik uit voorganger Breath of the Wild en Tears of the Kingdom. Precieze details worden echter niet gegeven, omdat Nintendo dat volgens Aonuma "aan de spelers wil overlaten. Als we een sluitend antwoord geven, dan is er geen discussie meer. Het is denk ik interessanter als we het dan vaag houden."

De interviewer merkt vervolgens op dat er wel sluitende antwoorden staan in Hyrule Historia, waarin een tijdlijn te vinden is die alle Zelda-games met elkaar verbindt. Er wordt gevraagd of men spijt heeft van die tijdlijn. "Nee, ik heb geen spijt. Toen we de tijdlijn vastlegden, waren er ook toen mensen die zeiden dat ze het anders voor ogen hadden en met suggesties kwamen. Wat dat betreft is dat boek ook incompleet."

Aonuma vervolgt: "Het is voor gamemakers onmogelijk om steeds weer iets te maken dat perfect aansluit op wat eerder verscheen. Het is eigenlijk net als bij archeologie: mensen vinden oude dingen, maar waren er niet zelf bij toen iets plaatsvond. Daarom proberen ze zo goed mogelijk alles aan elkaar te plakken."

Het complete interview valt hier te lezen. Daarin zijn wel enkele spoilers te vinden over gameplayonderdelen van Tears of the Kingdom.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is nu verkrijgbaar voor Nintendo Switch. Ron Vorstermans gaf een 10 aan de game in de Gamer.nl-recensie: "Tears of the Kingdom vindt het wiel niet opnieuw uit, maar maakt jou de uitvinder van het wiel. Deze zandbak om in aan te klooien gaat jarenlang nieuwe ontdekkingen opleveren. In Tears of the Kingdom ben je eigenlijk continu onder de indruk. Is het niet van de weergaloze spelwereld en puzzels, dan is het wel van je eigen inventiviteit."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn
Nieuws

Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn

Microsoft wil Xbox op zoveel mogelijk plekken beschikbaar stellen

Microsoft heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om duidelijk te maken dat op Xbox gamen op meer manieren kan dan louter op een spelcomputer.

De reclamespot kan hieronder bekeken worden, en Microsoft vertelt op Xbox Wire meer over de campagne. In de reclame zijn verschillende apparaten te zien om Xbox-games te spelen, van een Xbox Series X-console tot een pc-handheld en smartphone.

Microsoft: "We bouwen een toekomst die draait om spelerskeuze - waar mensen op de manier waarop ze maar willen hun favoriete games kunnen spelen, nieuwe avonturen kunnen ontdekken en met vrienden in contact kunnen komen."

"We geloven dat games makkelijk en voor iedereen toegankelijk moeten zijn", zo vervolgt het bedrijf. "Dus of je nou een Xbox-console hebt, op pc speelt, of via een Samsung Smart TV, handhelds, mobiele telefoons, Amazon Fire TV, of een Meta Quest-headset met Game Pass Ultimate: je kunt met Xbox spelen."

De marketingcampagne is geen grote verrassing: Microsoft communiceert dit jaar regelmatig naar buiten dat het bedrijf wil dat mensen op zoveel mogelijk manieren hun games kunnen spelen. Dat komt overeen met de huidige strategie van het bedrijf: games van studio's die eigendom zijn van Microsoft, waaronder Call of Duty en Minecraft, zijn bijvoorbeeld ook speelbaar op andere consoles. Gisteren vertelde Xbox-baas Phil Spencer nog dat er geen limiet is aan de Xbox-games die naar concurrerende platforms kunnen komen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3
Nieuws

Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3

'HLX' zou al een aantal jaar in ontwikkeling zijn

Gabe Follower, een YouTuber die Valve nauwlettend in de gaten houdt, lijkt het zeker te weten: Valve werkt aan Half-Life 3.

In een video van een kwartier zet de YouTuber uiteen dat Valve al geruime tijd getalenteerde mensen uit de game-industrie en modders aanneemt - onder andere mensen die aan Red Dead Redemption en Fortnite hebben gewerkt - en beginnen er steeds meer hints online te verschijnen die naar het bestaan van Half-Life 3 hinten.

Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Gabe Follower claimt dat Valve eerdere pogingen om Half-Life 3 te ontwikkelen heeft afgeschoten omdat de technologie nog niet ver genoeg gevorderd was voor de plannen die het bedrijf voor een eventueel vervolg had. Gezien de aanpassingen aan de Source 2-engine zou de technologie hedendaags mogelijk wel op het gewenste niveau zijn.

De YouTuber is overigens niet de enige die er van overtuigd lijkt dat Half-Life 3 in ontwikkeling is. Afgelopen zomer claimde Valve-expert Tyler McVicker al hetzelfde. Ook hij maakte melding van de projectnaam HLX, alsmede 'Project White Sands'.

Overigens zijn sommige fans het wachten op een game die het verhaal van Half-Life 2: Episode 2 voortzet beu. Zij werken dan ook aan een onofficieel vervolg genaamd Project Borealis. Eerder deze week is daar een gratis proloog van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!