Nintendo legt patent voor Switch-stylus vast
Nieuws

Nintendo legt patent voor Switch-stylus vast

href="https://pdfaiw.uspto.gov/.aiw?PageNum=0&docid=20200019258&IDKey=6AC247E3A3EE&HomeUrl=http%3A%2F%2Fappft.uspto.gov%2Fnetacgi%2Fnph-Parser%3FSect1%3DPTO2%2526Sect2%3DHITOFF%2526u%3D%25252Fnetahtml%25252FPTO%25252Fsearch-adv.html%2526r%3D1%2526p%3D1%2526f%3DG%2526l%3D50%2526d%3DPG01%2526S1%3D%28Nintendo.AANM.%252BAND%252B%252540PD%25253E%25253D20200101%25253C%25253D20200120%29%2526OS%3DAANM%2FNintendo%252BAND%252BPD%2F20200101-%3C20200120%2526RS%3D%28AANM%2FNintendo%252BAND%252BPD%2F20200101-%3C20200120%29" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Een patent</a> dat Nintendo in juni heeft ingediend is plots opgedoken en toont een stylus waarmee de Switch kan worden bediend.

Ondanks de touchscreen-functie van de Switch, is er geen bijpassende stylus op de markt gebracht door Nintendo. Bij de vorige console van Nintendo, de Wii U, zat de stylus bij de console inbegrepen. Verrassend genoeg ontbreekt deze vooralsnog bij de Switch. Een opgedoken patent, dat werd ontdekt door Siliconera, wekt de indruk dat hier verandering in komt.

Het patent geeft niet alleen het accessoire weer, maar demonstreert ook een aantal interessante mogelijkheden van de stylus. In de afbeelding zien we dat de stylus direct verbonden is met één van de Joy-Cons. Door deze verbinding is het bijvoorbeeld mogelijk om de dikte van een getekende lijn met de Joy-Con aan te passen. Daarnaast kan er feedback van de stylus naar de Joy-Con worden verstuurd in de vorm van rumble.

Zoals altijd het geval is bij patenten, kan er niet met zekerheid worden gezegd dat het product werkelijk wordt gelanceerd. Het kan ook zomaar zo zijn dat Nintendo zichzelf enkel wil indekken en een octrooi achter de hand wil hebben voor een mogelijk product. Maar gezien het gebrek aan vergelijkbare producten is de mogelijkheid minstens aannemelijk.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!