'Ninja kreeg 1 miljoen dollar om Apex Legends te streamen'
EA heeft in februari bekende Twitch-streamers ingezet om Apex Legends te promoten. Ninja ontving volgens een bron van Reuters maar liefst 1 miljoen dollar om de game te spelen.
Begin maart maakte Respawn Entertainment bekend dat Apex Legends een maand na lancering al meer dan vijftig miljoen spelers telt. De populariteit van het spel is ook te merken op het streamingplatform Twitch, waar Apex Legends in februari de best bekeken game was met ruim 122 miljoen uur aan kijktijd.
De snelle groei van Apex Legends komt mede omdat een aantal grote Twitch-streamers het spel live speelden kort na lancering, waar zij volgens Reuters veel geld voor kregen. Tyler Blevins, beter bekend als Ninja, is met 13 miljoen volgers een van de populairste streamers op Twitch en is een van de namen die door EA benaderd werd om Apex Legends te promoten.
Ninja schreef op 5 februari, een dag nadat Apex Legends was uitgebracht, op Twitter over de free-to-play battle royale-game met de hashtag '#ApexPartner'. Voor het plaatsen van dit bericht en het streamen van het spel op Twitch ontving hij volgens de bron van Reuters maar liefst 1 miljoen dollar.
Ook voormalig professioneel CS:GO-speler en populaire streamer Shroud, die vorige week het aantal van 100.000 Twitch-abonnees bereikte en daarmee de meest geabonneerde gebruiker op het platform is, werkte samen met EA om bekendheid voor Apex Legends te genereren. EA, Shroud en Ninja willen echter niet ingaan op de details van de gesloten deal.
Het gebruik maken van online bekendheden om Apex Legends te promoten heeft goed uitgepakt voor EA. De marktwaarde van het bedrijf steeg met 16 procent, oftewel 4 miljard dollar, sinds de lancering van het spel.
Apex Legends is te spelen op pc, PlayStation 4 en Xbox One.