Nieuwe richting voor The Witcher-game Project Sirius vastgelegd
The Molasses Flood blijft de ontwikkelaar van het spel
Er is een nieuwe richting voor de ontwikkeling van The Witcher-game Project Sirius vastgelegd.
Dat heeft CD Projekt Reds chief financial officer Piotr Nielubowicz laten weten in een gesprek met investeerders. De The Witcher-game Project Sirius werd vorig jaar al aangekondigd en wordt ontwikkeld door The Flame and the Flood-studio Molasses Flood. Afgelopen maart maakte CD Projekt echter al duidelijk dat het spel intern op de schop ging om er zo een nieuwe richting aan te geven.
Het is inmiddels dus duidelijk welke richting de ontwikkeling van het spel op moet gaan. Toen de wijziging in koers werd aangekondigd liet de ontwikkelaar al weten dat dit extra kosten met zich meebrengt, maar inmiddels blijkt dat een deel van die kosten niet gemaakt hoeven te worden. The Molasses Flood werkt nog altijd aan de game. Het is niet bekend wanneer deze moet verschijnen.
Afgelopen oktober onthulde CD Projekt Red dat het verschillende The Witcher-games in ontwikkeling had, waaronder een nieuwe trilogie, een game die uiteindelijk een remake van de eerste The Witcher bleek en het hierboven genoemde Project Sirius. Toen werd gemeld dat Project Sirius "een innovatieve insteek" moest hebben en "een onvergetelijk verhaal voor bestaande The Witcher-fans en een nieuw publiek zal bieden". Het spel zou zich afspelen in het The Witcher-universum, maar zou een breder publiek moeten aanspreken en zowel singleplayer- als multiplayerelementen bevatten.
Overigens is er onlangs ook een nieuwe patch uitgekomen voor The Witcher 3: Wild Hunt. Deze geeft spelers onder andere een 'auto-oil'-optie, zodat tijdens gevechten automatisch het optimale type olie op zwaarden wordt gesmeerd zolang men die op zak heeft. Verder verbetert het ray tracing op pc en consoles. De volledige patch notes zijn hier te bekijken.