Nieuwe richting voor The Witcher-game Project Sirius vastgelegd
Nieuws

Nieuwe richting voor The Witcher-game Project Sirius vastgelegd

The Molasses Flood blijft de ontwikkelaar van het spel

Er is een nieuwe richting voor de ontwikkeling van The Witcher-game Project Sirius vastgelegd.

Dat heeft CD Projekt Reds chief financial officer Piotr Nielubowicz laten weten in een gesprek met investeerders. De The Witcher-game Project Sirius werd vorig jaar al aangekondigd en wordt ontwikkeld door The Flame and the Flood-studio Molasses Flood. Afgelopen maart maakte CD Projekt echter al duidelijk dat het spel intern op de schop ging om er zo een nieuwe richting aan te geven.

Het is inmiddels dus duidelijk welke richting de ontwikkeling van het spel op moet gaan. Toen de wijziging in koers werd aangekondigd liet de ontwikkelaar al weten dat dit extra kosten met zich meebrengt, maar inmiddels blijkt dat een deel van die kosten niet gemaakt hoeven te worden. The Molasses Flood werkt nog altijd aan de game. Het is niet bekend wanneer deze moet verschijnen.

Afgelopen oktober onthulde CD Projekt Red dat het verschillende The Witcher-games in ontwikkeling had, waaronder een nieuwe trilogie, een game die uiteindelijk een remake van de eerste The Witcher bleek en het hierboven genoemde Project Sirius. Toen werd gemeld dat Project Sirius "een innovatieve insteek" moest hebben en "een onvergetelijk verhaal voor bestaande The Witcher-fans en een nieuw publiek zal bieden". Het spel zou zich afspelen in het The Witcher-universum, maar zou een breder publiek moeten aanspreken en zowel singleplayer- als multiplayerelementen bevatten.

Overigens is er onlangs ook een nieuwe patch uitgekomen voor The Witcher 3: Wild Hunt. Deze geeft spelers onder andere een 'auto-oil'-optie, zodat tijdens gevechten automatisch het optimale type olie op zwaarden wordt gesmeerd zolang men die op zak heeft. Verder verbetert het ray tracing op pc en consoles. De volledige patch notes zijn hier te bekijken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!