Nieuwe Hearthstone-campagne begint op 17 september
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Hearthstone-campagne begint op 17 september

Hearthstone-uitbreiding Saviors of Uldum krijgt op 17 september een nieuwe solocampagne.

De campagne heet Tombs of Terror en is het tweede deel van het Saviors of Uldum-verhaal, een direct vervolg op de vorige campagne The Dalaran Heist. De campagne draait om de Leaue of Explorers, een stel avonturiers die de ruïnes van Uldum verkennen om de vier Plague Lords te verslaan.

"Met Tombs of Terrors hebben we onze diepste en meest herspeelbare solocampagne ooit gemaakt", aldus Blizzard-president J. Allen Brack. "Er zijn zoveel opties voor nieuwe decks om te bouwen met dual-class helden en alle bekende schatten om te vinden. We hopen dat spelers Tombs of Terrors telkens opnieuw willen spelen."

De bovengenoemde 'dual-class' helden zijn nieuw: de vier helden in het spel kunnen kaarten van twee verschillende klassen pakken. Zo kan Night Elf Elise Starseeker de mogelijkheden van een Priest en Druid combineren en dinosaurustemmer Brann Bronzebeard zowel Hunter als Warrior pakken.

De campagne verschijnt op 17 september. Het eerste hoofdstuk is gratis, de andere hoofdstukken die de weken erna verschijnen, zijn voor 700 in-game goud per stuk verkrijgbaar.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'

Daarom zou er niet voor analoge triggers gekozen zijn

De Joy-Cons en Pro Controller voor Nintendo Switch 2 hebben geen analoge, maar digitale triggers. Volgens Nintendo is hier voor gekozen omdat veel ontwikkelaars daar om vroegen.

Dat meldden Nintendo-topmannen in een interview met VentureBeat. Bij analoge triggers registreert de controller hoever de trigger wordt ingedrukt - bijvoorbeeld om te bepalen hoeveel gas er wordt gegeven in racespellen - terwijl digitale triggers elke beweging als dezelfde input registreren.

Setsuya Sasaki, de technical director van de Switch 2: "Er waren een hoop, laten we zeggen, kieskeurige ontwikkelaars die om (digitale triggers) vroegen. Daarom hebben we daar voor gekozen."

Switch 2-producent Kouichi Kawamoto vult aan: "Er zitten zowel voor- als nadelen aan analoge knoppen. Je verliest wat momentum wanneer ze analoog zijn. We overwogen het en besloten dat directe input een betere optie zou zijn."

Overigens had de GameCube-controller wel analoge triggers. Games als F-Zero GX en Super Mario Sunshine maken hier gebruik van. Het is echter niet noodzakelijk om de games te kunnen spelen. Op de Switch 2 komen via Nintendo Switch Online GameCube-spellen beschikbaar. De Switch 2 is vanaf 5 juni verkrijgbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit
Gamer.nl
Nieuws

Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit

Een open bèta gaat op 18 april van start

Rematch, de nieuwe voetbalgame van Sifu-ontwikkelaar Sloclap, komt op 19 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. Naast een standaardeditie van 30 dollar (prijs in euro's nog onbekend) komt er ook een Pro-editie van 40 dollar en Elite-editie van 50 dollar uit met drie dagen eerder toegang en andere extra's. Op 18 april begint daarnaast een open bèta - mensen kunnen zich hier registreren.

De online multiplayergame Rematch bestaat uit potjes van vijf tegen vijf spelers en plaats de camera achter de voetballer die spelers besturen. De wedstrijden spelen zich dan ook af in kleinere stadions.

Een uniek detail van het spel is dat spelers geen overtredingen of buitenspel kunnen maken; alles is toegestaan. Omdat spelers maar één voetballer besturen, kan er continu geschakeld worden van positie op het veld. Verder valt de grafische stijl van Rematch op - een vergelijkbare cartooneske stijl als Sifu.

Rematch komt naar pc (via Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Sloclap belooft dat er na release seizoensgebonden content wordt toegevoegd, waaronder cosmetische items en nieuwe modi.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!