Nieuwe Ancestors-gameplay toont ontdekking en overleving
Nieuwe gameplay-beelden van Ancestors: The Humankind Odyssey tonen hoe de onbekende wereld moet worden ontdekt zonder hulp van het spel. Ook moet de speler eten, drinken en slapen om te overleven.
Panache Digital Games heeft een video uitgebracht met nieuwe gameplay-beelden van Ancestors: The Humankind Odyssey. De game speelt zich af tien miljoen jaar in het verleden, in het prachtige, maar meedogenloze gebied van Neogeen Afrika. In het spel moet de speler over een tijdsbestek van acht miljoen jaar zijn clan opbouwen, territorium uitbreiden en vaardigheden doorgeven aan de volgende generaties.
Patrice Désilets, bedenker van de Assassin's Creed-franchise en medeoprichter van Panache, vertelt in
hoe het verhaal van Ancestors: The Humankind Odyssey volledig wordt gedreven door de nieuwsgierigheid van de speler. Het spel bevat geen kaart of minimap, en de speler moet zelf alle plant- en diersoorten ontdekken.
©GMRimport
In Ancestors wordt gebruikgemaakt van energie om te bewegen en acties uit te voeren. Om deze energie weer bij te vullen en te overleven moet de speler dagelijks eten, drinken en slapen, al vertelt het spel niet welke voedingswaren eetbaar zijn en uit welke bronnen kan worden gedronken. Bovendien moet er rekening worden gehouden met mogelijke vijandelijke dieren in de omgeving.
Volgens Désilets is de releasedatum van Ancestors: The Humankind Odyssey dichtbij. Er is nog geen specifieke datum bekend, maar het spel moet in 2019 verschijnen voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.