Nieuw Sony-patent hint naar elimineren laadtijden PlayStation 5
Nieuws

Nieuw Sony-patent hint naar elimineren laadtijden PlayStation 5

Een Sony-patent hint naar het geheel ontbreken van laadtijden tijdens het spelen op de PlayStation 5. Een nieuwe technologie moet gebieden in de spelwereld opsplitsen in verschillende delen, die los van elkaar kunnen laden.

Er is een nieuw patent opgedoken van Sony bij het Amerikaanse bureau voor patenten en handelsmerken, dat hint naar de werking van de snelle laadtijden van de PlayStation 5. Sterker nog, het patent suggereert dat de nieuwe console van Sony helemaal geen laadtijden bevat tijdens het spelen, met behulp van een nieuwe technologie dat moet zorgen voor naadloze overgangen in games.

Het patent van Sony beschrijft een technologie dat gebieden opsplitst in verschillende delen, die los van elkaar kunnen laden. Hierdoor wordt de gameplay niet onderbroken door laadtijden. "Een gebied in de spelwereld wordt gekoppeld aan een grenslijn. Vervolgens wordt de positie van de speler in de wereld gevolgd en laadt het gebied, wanneer hij of zij de grens oversteekt", aldus de beschrijving van het patent.

Hoewel is te zien dat Sony al een lange tijd werkt aan het opgedoken patent, is het niet zeker of deze ook daadwerkelijk wordt gebruikt voor de PlayStation 5. Ook moet worden opgemerkt dat hoewel het patent suggereert dat laadtijden tijdens het spelen worden geëlimineerd, er niet wordt gesproken over laadtijden tijdens het opstarten van het spel.

In april onthulde Mark Cerny, het hoofd van het architectuurteam van Sony, dat de PlayStation 5 beschikt over een SSD, waarvan de bandbreedte sneller is dan elke andere SSD die beschikbaar is voor pc's. Zo liet hij zien hoe de laadtijd van de PS4-game Spider-Man is verlaagd van 15 tot 0,8 seconden. Bovendien lekte er een video, waarin deze snelle laadtijden werden gedemonstreerd door Sony.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PS5-versie Indiana Jones and the Great Circle ontvangt ESRB-rating
Nieuws

PS5-versie Indiana Jones and the Great Circle ontvangt ESRB-rating

Is de aankondiging van de releasedatum aanstaande?

In de Verenigde Staten is een leeftijdsclassificering aan de PlayStation 5-versie van Indiana Jones and the Great Circle uitgedeeld. Dat doet vermoeden dat de release van de game niet lang meer op zich laat wachten.

Het was al bekend dat Indiana Jones and the Great Circle ergens aankomend voorjaar op PlayStation 5 verschijnt, maar een precieze releasedatum ontbreekt nog. Wario64 meldt nu dat wanneer men op de website van de ESRB - de Amerikaanse instelling die in dat land leeftijdclassificeringen uitdeelt aan games - naar de game zoekt, er ook een rating voor de PS5-versie te vinden is. Het spel krijgt net als de andere platformversies een 'T' voor 'Teen' (tieners).

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, terwijl de stem wordt ingesproken door Troy Baker.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Sander Hölsgens beloonde de game met een 9 in de Gamer.nl-review: "Indiana Jones and the Great Circle is een fantastisch avontuur. De verhaalvertelling is uitstekend, de regie strak en de gameplay verrassend leuk. Dit is precies wat Xbox nodig heeft: een ijzersterke singleplayergame met een eigen identiteit."

Indiana Jones and the Great Circle verscheen afgelopen december al op Xbox Series-consoles, pc en via Game Pass. Er gaan geruchten dat de PS5-versie ergens in april uitkomt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Geen aankondigingen tijdens God of War-jubileumviering
Nieuws

Geen aankondigingen tijdens God of War-jubileumviering

Ondanks geruchten over een remaster van het origineel

Tijdens de aankomende expositie gerelateerd aan de jubileumviering van de God of War-reeks worden geen aankondigingen gedaan.

Dat heeft Santa Monica Studio bevestigd in een tweet. "Met zo'n geweldige line-up en de anticipatie die we online rondom de viering zien, willen we helder zijn en melden dat er geen aankondigingen plaats zullen vinden."

De 'God of War 20th Anniversary Exhibition' vindt van 15 tot en met 22 maart plaats in de Verenigde Staten. Bezoekers kunnen hier niet alleen memorabilia en artwork rondom de franchise zien, er zijn ook panels met de ontwikkelaars en acteurs die hun stemmen aan personages uit de games hebben verleend zijn aanwezig om handtekeningen uit te delen. Meer informatie is hier te vinden.

De melding dat er geen aankondigingen tijdens deze jubileumviering worden gedaan, heeft waarschijnlijk te maken met aanhoudende geruchten over een mogelijke remaster (of remastercollectie) van oude God of War-games. Eerder dit jaar gaf journalist Jeff Grubb nog aan dat er in maart mogelijk een remaster van de eerste God of War-game wordt onthuld, maar dit is vooralsnog niet gebeurd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!