NetEase richt met Dragon Quest-producent een nieuwe studio op
Nieuws

NetEase richt met Dragon Quest-producent een nieuwe studio op

PinCool is gesitueerd in Tokio, Japan

Voormalige Dragon Quest-producent Ryutaro Ichimura heeft de handen ineengeslagen met NetEase Games voor het oprichten van een nieuwe ontwikkelstudio genaamd PinCool.

Ichimura, die afgelopen maart na 23 jaar in dienst te zijn geweest bij Square Enix, gaat de studio aansturen, zo valt te lezen in het persbericht. Hij was de hoofdproducent van Dragon Quest 8 en 9. Volgens de ontwikkelaar slaat de naam 'PinCool' op de Japanse uitdrukking 'pin to kuru' - het moment dat een idee 'klikt'. 

Wat voor games de studio precies gaat ontwikkelen is niet duidelijk, maar Ichimura heeft logischerwijs vooral veel ervaring met het maken van Japanse rpg's. PinCool moet dan ook een omgeving bieden voor hem waarin hij "kan gedijen, nieuwe ideeën kan verkennen en door kan gaan met het leveren van onvergetelijke game-ervaringen".

Het Chinese NetEase is de afgelopen jaren een grote speler binnen de wereldwijde game-industrie aan het worden. Het bedrijf heeft studio's als Quantic Dream en Grasshopper Manufacture gekocht. Yakuza-bedenker Toshihiro Nagoshi heeft met NetEase de ontwikkelaar Nagoshi Studio opgericht en de hoofdontwerper van Remedy-game Control is met het bedrijf Anchor Point Studios gestart. Afgelopen mei werd het Canadese Bad Brain Games Studios opgericht, bestaande uit voormalige Ubisoft-talenten. Het is maar een kleine greep uit het talent waarmee NetEase tegenwoordig samenwerkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!