Neil Druckmann praat over PlayStation 5 en haat op The Last of Us: Part 2
Neil Druckmann, creative director van The Last of Us: Part 2, heeft gesproken over de haat die het vervolg heeft gekregen van mensen. Ook stipte hij games ontwikkelen op de PlayStation 5 aan. Dit deed hij in de laatste aflevering van de podcast, Talking Games with Reggie & Harold.
In de podcast zegt Druckmann dat met de nieuwe SSD van de PlayStation 5 laadtijden sterk verminderd worden. Hij gaf aan dat Naughty Dog met The Last of Us: Part 2 moeite had met de limieten van de PlayStation 4. “Aan het einde van een console-generatie voel je altijd de beperkingen. Je hebt constant het gevoel dat je tegen een stel muren duwt en de kleine scheurtjes moet vinden waarmee je iets verder kunt gaan, of het nu gaat om geheugen of CPU of de snelheid van de harde schijf. Als een nieuwe generatie start, is het een tweesnijdend zwaard", zei Druckmann.
"Enerzijds moet je nieuwe technologie bouwen voor de nieuwe hardware en dat kan veel werk zijn", vervolgde hij. "Maar aan de andere kant voel je ineens deze vrijheid van: 'Oh mijn god, we kunnen weer ademen! We hebben geen last meer van de eerdere beperkingen!' En een van de dingen waar we enthousiast over zijn, is de solid-state harde schijf en dus bijna geen laadtijden”, aldus Druckmann.
©GMRimport
Tijdens de podcast kreeg Druckmann ook de vraag hoe hij omgaat met de haat die zijn laatste game, The Last of Us: Part 2, heeft gekregen na diens release. Hij gaf aan dat hij kritische meningen begrijpt, maar de harde haatreacties moeilijker vindt om te negeren. “Vooral als het echt gericht is op één teamlid of acteur van de game,” stelde hij. “We hebben een acteur die echt vreselijke, gemene dingen te horen krijgt vanwege een fictief personage dat ze in de game speelt", voegde hij eraan toe.
"Ik vind het gewoon moeilijk om me daar overheen te zetten. Wat ik probeer te doen, is het gewoon zoveel mogelijk te negeren. Wanneer dingen dreigen te escaleren, zijn er bepaalde beveiligingsstappen die we nemen en meld ik dit bij de juiste autoriteiten. Vervolgens probeer je je gewoon te concentreren op de positieve punten en jezelf af te leiden met andere dingen. Maar het is toch min of meer de realiteit op het moment”.
In de podcast zei Neil Druckmann ook dat hij en zijn team niet bezig zijn met een ander project. Hij zegt dat ze even een korte adempauze nemen na de release van The Last of Us: Part 2.
The Last of Us: Part 2 is nu uit op de PlayStation 4. Lees hier onze review over dit langverwachte vervolg.