Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN ontslaat hele team
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN ontslaat hele team

Bedrijf blijft bestaan

De Nederlandse studio KeokeN Interactive heeft het hele team moeten ontslaan.

Dat maakt de studio bekend via een bericht op X. "Met een gebroken hart hebben we ons team bij KeokeN moeten ontslaan, omdat er niks substantieels is gekomen na ons bezoek aan GDC. We hebben helaas al onze mogelijkheden voor uitgeven, werken op projectbasis en co-productie uitgeput."

Vorige maand nam KeokeN de ongebruikelijke stap om vijf mogelijke projecten te onthullen waar de studio graag aan wilde werken. Het bedrijf wilde zo meer interesse genereren om uitgevers aan te trekken. "Na vijf games en tweehonderd pitches bij veertig uitgevers en honderden iteraties te hebben gedaan, blijven we maar horen dat het te uniek, niet uniek genoeg, te duur, te goedkoop, te commercieel en niet commercieel genoeg is. Daarom laten we het nu aan ons netwerk en de community over om te zien of we iemand kunnen interesseren in onze games - precies voor de Game Developers Conference", zei oprichter Koen Deetman toen tegen Gamer.nl.

Deze stap heeft blijkbaar niet genoeg interesse opgeleverd om verder te kunnen. Via X vraagt KeokeN nu aandacht voor al het ontslagen personeel, in de hoop ze aan een nieuwe baan te kunnen helpen.

De studio blijft wel bestaan: oprichters Koen en Paul Deetman zijn van plan om het bedrijf 'steen voor steen' weer opnieuw op te bouwen. "We bereiden binnenkort een Kickstarter voor voor ons langverwachte Deliver Us Home. Dit is een kleine stap voor KeokeN en een grote stap voor Deliver Us Home. We gaan een game voor en met jullie bouwen."

Deliver Us Home was één van de eerder gedeelde vijf pitches. Het vervolg op Deliver Us The Moon en Deliver Us Mars zou gamers meer vrijheid moeten geven in vergelijking met de vorige delen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!