Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN ontslaat hele team
Nieuws

Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN ontslaat hele team

Bedrijf blijft bestaan

De Nederlandse studio KeokeN Interactive heeft het hele team moeten ontslaan.

Dat maakt de studio bekend via een bericht op X. "Met een gebroken hart hebben we ons team bij KeokeN moeten ontslaan, omdat er niks substantieels is gekomen na ons bezoek aan GDC. We hebben helaas al onze mogelijkheden voor uitgeven, werken op projectbasis en co-productie uitgeput."

Vorige maand nam KeokeN de ongebruikelijke stap om vijf mogelijke projecten te onthullen waar de studio graag aan wilde werken. Het bedrijf wilde zo meer interesse genereren om uitgevers aan te trekken. "Na vijf games en tweehonderd pitches bij veertig uitgevers en honderden iteraties te hebben gedaan, blijven we maar horen dat het te uniek, niet uniek genoeg, te duur, te goedkoop, te commercieel en niet commercieel genoeg is. Daarom laten we het nu aan ons netwerk en de community over om te zien of we iemand kunnen interesseren in onze games - precies voor de Game Developers Conference", zei oprichter Koen Deetman toen tegen Gamer.nl.

Deze stap heeft blijkbaar niet genoeg interesse opgeleverd om verder te kunnen. Via X vraagt KeokeN nu aandacht voor al het ontslagen personeel, in de hoop ze aan een nieuwe baan te kunnen helpen.

De studio blijft wel bestaan: oprichters Koen en Paul Deetman zijn van plan om het bedrijf 'steen voor steen' weer opnieuw op te bouwen. "We bereiden binnenkort een Kickstarter voor voor ons langverwachte Deliver Us Home. Dit is een kleine stap voor KeokeN en een grote stap voor Deliver Us Home. We gaan een game voor en met jullie bouwen."

Deliver Us Home was één van de eerder gedeelde vijf pitches. Het vervolg op Deliver Us The Moon en Deliver Us Mars zou gamers meer vrijheid moeten geven in vergelijking met de vorige delen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!