De Nederlandse studio KeokeN Interactive heeft het hele team moeten ontslaan.
Dat maakt de studio bekend via een bericht op X. "Met een gebroken hart hebben we ons team bij KeokeN moeten ontslaan, omdat er niks substantieels is gekomen na ons bezoek aan GDC. We hebben helaas al onze mogelijkheden voor uitgeven, werken op projectbasis en co-productie uitgeput."
Vorige maand nam KeokeN de ongebruikelijke stap om vijf mogelijke projecten te onthullen waar de studio graag aan wilde werken. Het bedrijf wilde zo meer interesse genereren om uitgevers aan te trekken. "Na vijf games en tweehonderd pitches bij veertig uitgevers en honderden iteraties te hebben gedaan, blijven we maar horen dat het te uniek, niet uniek genoeg, te duur, te goedkoop, te commercieel en niet commercieel genoeg is. Daarom laten we het nu aan ons netwerk en de community over om te zien of we iemand kunnen interesseren in onze games - precies voor de Game Developers Conference", zei oprichter Koen Deetman toen tegen Gamer.nl.
Deze stap heeft blijkbaar niet genoeg interesse opgeleverd om verder te kunnen. Via X vraagt KeokeN nu aandacht voor al het ontslagen personeel, in de hoop ze aan een nieuwe baan te kunnen helpen.
De studio blijft wel bestaan: oprichters Koen en Paul Deetman zijn van plan om het bedrijf 'steen voor steen' weer opnieuw op te bouwen. "We bereiden binnenkort een Kickstarter voor voor ons langverwachte Deliver Us Home. Dit is een kleine stap voor KeokeN en een grote stap voor Deliver Us Home. We gaan een game voor en met jullie bouwen."
Deliver Us Home was één van de eerder gedeelde vijf pitches. Het vervolg op Deliver Us The Moon en Deliver Us Mars zou gamers meer vrijheid moeten geven in vergelijking met de vorige delen.