Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN ontslaat hele team
Nieuws

Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN ontslaat hele team

Bedrijf blijft bestaan

De Nederlandse studio KeokeN Interactive heeft het hele team moeten ontslaan.

Dat maakt de studio bekend via een bericht op X. "Met een gebroken hart hebben we ons team bij KeokeN moeten ontslaan, omdat er niks substantieels is gekomen na ons bezoek aan GDC. We hebben helaas al onze mogelijkheden voor uitgeven, werken op projectbasis en co-productie uitgeput."

Vorige maand nam KeokeN de ongebruikelijke stap om vijf mogelijke projecten te onthullen waar de studio graag aan wilde werken. Het bedrijf wilde zo meer interesse genereren om uitgevers aan te trekken. "Na vijf games en tweehonderd pitches bij veertig uitgevers en honderden iteraties te hebben gedaan, blijven we maar horen dat het te uniek, niet uniek genoeg, te duur, te goedkoop, te commercieel en niet commercieel genoeg is. Daarom laten we het nu aan ons netwerk en de community over om te zien of we iemand kunnen interesseren in onze games - precies voor de Game Developers Conference", zei oprichter Koen Deetman toen tegen Gamer.nl.

Deze stap heeft blijkbaar niet genoeg interesse opgeleverd om verder te kunnen. Via X vraagt KeokeN nu aandacht voor al het ontslagen personeel, in de hoop ze aan een nieuwe baan te kunnen helpen.

De studio blijft wel bestaan: oprichters Koen en Paul Deetman zijn van plan om het bedrijf 'steen voor steen' weer opnieuw op te bouwen. "We bereiden binnenkort een Kickstarter voor voor ons langverwachte Deliver Us Home. Dit is een kleine stap voor KeokeN en een grote stap voor Deliver Us Home. We gaan een game voor en met jullie bouwen."

Deliver Us Home was één van de eerder gedeelde vijf pitches. Het vervolg op Deliver Us The Moon en Deliver Us Mars zou gamers meer vrijheid moeten geven in vergelijking met de vorige delen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Terminator 2D: No Fate in ontwikkeling
Nieuws

Terminator 2D: No Fate in ontwikkeling

Wordt ontwikkeld door de studio achter Terminator Resistance

Het lijkt er op dat er in de toekomst een game genaamd Terminator 2D: No Fate uitkomt.

Die naam is namelijk gespot op de Australische classificeringswebsite. Daarbij wordt gemeld dat de game verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc.

Meer details over het spel zijn er nog niet, maar gezien de naam ligt het in de lijn der verwachting dat het een tweedimensionaal actiespel is. Daarbij valt te lezen dat het spel wordt uitgegeven en ontwikkeld door Reef Entertainment, dat in 2019 ook de firstpersonshooter Terminator Resistance afleverde. Het is niet bekend wanneer het spel officieel wordt aangekondigd.

Thijs Barnhard gaf een 5,5 aan Termninator Resistance: "Terminator Resistance is een B-game zoals ze tegenwoordig nog maar nauwelijks gemaakt worden. Veel van de ambitieuze ideeën komen niet uit de verf, maar ondanks dat is de game gewoon prima speelbaar en vermakelijk. Dat Resistance de Terminator-lore zo serieus neemt is vooral fijn voor de fans, maar het is vooral de liefhebber van de echte B-game die met dit spel zijn lol op kan."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Managementteam Star Citizen-studio zou flink op de schop zijn gegaan
Nieuws

Managementteam Star Citizen-studio zou flink op de schop zijn gegaan

Het doel zou zijn om de game eindelijk in complete staat uit te brengen

Er zouden flink wat wijzigingen plaatsvinden binnen het managementteam van Star Citizen-ontwikkelaar Cloud Imperium Games.

Dat meldt Insider Gaming te hebben vernomen. Volgens anonieme bronnen die niet publiekelijk over de plannen van de studio mogen plaatsen zijn diverse werknemers in leidinggevende posities ontslagen, en zijn andere managers in andere rollen verdeeld.

De veranderingen zouden eerder deze maand van start zijn gegaan en zijn aangekondigd middels een interne memo van baas Chris Roberts. De directeur zou spreken van een "laserfocus" met als doel om de 1.0-versie van Star Citizen en de singleplayercampagne Squadron 42 uit te brengen. Sommige werknemers zouden echter vermoeden dat de veranderingen vooral worden doorgevoerd om kosten te besparen. Afgelopen november werden er ook al werknemers ontslagen bij de studio.

De crowdfunding voor Star Citizen heeft onlangs de 750 miljoen dollar gepasseerd. Star Citizen wordt al jaren gecrowdfund en is nog altijd niet af, wat de makers de nodige kritiek oplevert. Veel mensen claimen dat het geheel - ondanks dat de multiplayermodus speelbaar is - als een zwendel aanvoelt. Cloud Imperium Games heeft onlangs een nieuwe video van Star Citizen uitgebracht, waarin in anderhalve minuut wordt getoond waar de game om draait. Deze video is hieronder te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!