MSI's eerste qd-oled-monitor ververst op 175 hertz
Nieuws

MSI's eerste qd-oled-monitor ververst op 175 hertz

Gebogen uwqhd-scherm met 0,1 milliseconde responstijd

MSI's eerste qd-oled-monitor, de MEG 342C, biedt een gebogen uwqhd-beeldscherm met 0,1 milliseconde responstijd.

De Taiwanese hardwarefabrikant toonde een vroege variant van de MEG 342C al eens op Computex 2022, maar inmiddels nadert de ultrabrede monitor de officiële verkoop. Voor het nieuwe vlaggenschip in MSI's monitorenreeks wordt een adviesprijs van 1.499 euro aanbevolen.

Daartegenover staat een 34 inch grote en op 1800R gekromde gamingmonitor, met in de basis een Quantum Dot oled-paneel (qd-oled) van 3440 bij 1440 pixels, op maximaal 175 hertz verversing. Samen met de 0,1 milliseconde responstijd (gray-to-gray) is de MEG 342C daarmee een van de snelste in zijn soort. 

Het qd-oled-paneel levert daarbij voor MSI's nieuwe niveaus in kleurbereik. Het 10-bit scherm komt met een native contrastratio van 1.000.000:1 en kan in hdr-weergave 1000 nits piekhelderheid bereiken — typerend opereert het rond de 250 nits. Van VESA ontvangt de MEG 342C een DisplayHDR True Black 400-vaandel.

©GMRimport

Daarnaast speelt MSI ditmaal zelf ook meer in op kleurrealisme. Het scherm biedt, naast meerdere vaste gamingprofielen, specifieke beeldmodi voor de sRGB-, DCI-P3- en AdobeRGB-kleurengamma's, elk vanuit de fabriek zorgvuldig gekalibreerd. Daarbij wordt verzekerd dat de kleurafwijking van de profielen onder de delta-E < 2 blijft. 

Qua aansluitingen maakt de MEG 342C ruimt voor tweemaal hdmi 2.1, eenmaal DisplayPort 1.4a en eenmaal usb-c (met DisplayPort-alt en stroomvoorziening tot 65 watt). Daarnaast prijkt op de achterzijde een usb-hub bestaande uit vier usb 3.2-poorten. Voor de consoles van de huidige generatie ondersteunen beide hdmi-poorten native 2k-resoluties, maar ook full hd-invoer tot en met 120 hertz. 

In typerende MSI-stijl is het MEG 342C-beeldscherm ook voorzien van een randje 'Mystic Light' rgb-verlichting, ditmaal wederom terug te vinden op de voorzijde. De achterzijde blijft, afgezien van de usb-hub, relatief rustig. Wel kan de relatief ferme monitorvoet hier vervangen worden met een VESA-monitorarm naar keuze, middels de 100 x 100 mm standaard.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!