Update: Mortal Kombat 11: Alle personages en Fatalities
Nieuws

Update: Mortal Kombat 11: Alle personages en Fatalities

Mortal Kombat 11 bevat een hele hoop oude en nieuwe personages. In dit overzicht vind je ze allemaal, inclusief hun Fatalities met input. De lijst wordt voor gaandeweg aangevuld met of vervangen door nieuwe Fatalities uit Mortal Kombat 11 zodra ze bekend zijn.

Dit bericht is geüpdatet op 2 mei.

Jade

Sluipmoordenaar en Imperial Bodyguard Jade maakte na een mysterieuze vertoning in Mortal Kombat 2 haar opwachting in Mortal Kombat 3 Ultimate. Haar vechtstijl is typisch die van een ninja en met haar uitschuifbare stok kan ze snel uithalen vanaf een respectabele afstand. Een van haar Fatalities, Poll Dance, hangt spelers dan ook op aan de stok en om de overgebleven romp in de rondte te draaien.

Watch on YouTube

Bow Before Me (Elke afstand)

Xbox One: Onder, Onder, Voren, Onder, B
PlayStation 4: Onder, Onder, Voren, Onder, Rondje

Poll Dance (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Voren, Onder, Voren, X
PlayStation 4: Achter, Voren, Onder, Voren, Vierkantje

Erron Black

Erron Black is een vrij nieuw personage in het Mortal Kombat-universum en vecht als een ware cowboy. Deze schutter uit Texas heeft revolvers, een repeater-geweer, een kraaienpoot en een flink zwaard. Vanaf een afstand is Erron Black effectief, zowel met rake schoten als afleidingen voor de echte aanval. Zijn Fatalities bestaan uit Sand Form, een granaat die zand vrijlaat, en Six-Shooter, een salvo van pijnlijke schoten.

Watch on YouTube

Melted (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Onder, Onder, Onder, X
PlayStation 4: Onder, Onder, Onder, Vierkantje

Death Trap (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Onder, Voren, Onder, Y
PlayStation 4: Onder, Voren, Onder, Driehoekje

Kabal

Qua uiterlijk heeft Kabal iets weg van een Predator uit Alien, maar dan met twee dodelijke haakzwaarden. Hiermee grijpt hij vijanden om ze vervolgens weg te slingeren, maar ook kan hij z’n bereik vergroten door ze aan elkaar te linken. Daarnaast is hij behoorlijk snel, zodat je vlot aardige afstanden kunt overbruggen. Het personage is sinds Mortal Kombat 3 in veel games speelbaar en in het verhaal is hij lid van de Black Dragon.

Watch on YouTube

Road Rash (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Voren, Onder, Voren, A
PlayStation 4: Achter, Voren, Onder, Voren, Kruisje

Hooked (Dichtbij)

Xbox One: Onder, Onder, Onder, B
PlayStation 4: Onder, Onder, Onder, Rondje

Kung Lao

Al sinds Mortal Kombat 2 gebruikt de Shaolin-monnik Kung Lao zijn iconische hoed als dodelijk wapen. Door het scherpe object niet alleen van veraf te werpen, maar ook van dichtbij ermee te zwaaien kan Kung Lao flink wat schade aanrichten. Ook is hij in staat te teleporteren en zo zelfs even afwezig te zijn van het strijdveld.

Watch on YouTube

Headed Nowhere (Dichtbij)

Xbox One: Onder, Voren, Achter, Onder, Y
PlayStation 4: Onder, Voren, Achter, Onder, Driehoekje

Meat Slicer (Dichtbij)

Xbox One: Onder, Voren, Onder, A
PlayStation 4: Onder, Voren, Onder, Kruisje

Sub-Zero

In Mortal Kombat 11 speel je met de tweede versie van Sub-Zero, Kuai Liang. Het razend populaire personage is in staat objecten te vormen van ijs en zo met bijvoorbeeld ijshamers uithalen. Ook kan hij tegenstanders bevriezen en zo snel een paar stoten uitdelen. In feite is er niet heel veel veranderd aan Sub-Zero, maar dat is voor Mortal Kombat-fans zeker geen straf.

Watch on YouTube

Ice-Cutioner (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Voren, Achter, Voren, Y
PlayStation 4: Voren, Achter, Voren, Driehoekje

Frozen in Time (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Onder, Achter, B
PlayStation 4: Achter, Onder, Achter, Rondje

Scorpion

Scorpion kan uiteraard niet ontbreken in een Mortal Kombat-game, dus is hij gewoon weer terug voor Mortal Kombat 11. De antiheld staat bekend om zijn gebruik van helvuur, dat hij moeiteloos kan combineren met zijn zwaard en dolken aan kettingen. Een van zijn brute Fatalities voert hij dan ook uit met het langeafstandswapen.

©GMRimport

You're Next (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Onder, Onder, X
PlayStation 4: Achter, Onder, Onder, Vierkantje

Chain Reaction (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Onder, Voren, Achter, Y
PlayStation 4: Onder, Voren, Achter, Driehoekje

Baraka

Baraka is een beest, letterlijk. Dit oorlogshoofd van de vleesetende Tarkatan-stam werd al in Mortal Kombat 2 geïntroduceerd en staat bekend om zijn scherpe tanden en zwaarden aan beide armen. Qua vechtstijl is hij iets langzamer, maar niet bang om vijanden te verrassen met indrukwekkende steekbewegingen.

©GMRimport

Food for Thought (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Onder, Achter, Y
PlayStation 4: Achter, Onder, Achter, Driehoekje

Rock, Paper, Baraka (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Voren, Achter, A
PlayStation 4: Achter, Voren, Achter, Kruisje

Raiden

De god van de donder heeft er nog nooit zo mooi uitgezien als nu in Mortal Kombat 11. Het iconische personage is een van de krachtigste vechters uit het universum en kan bliksemstralen oproepen om zijn aanvallen kracht bij te zetten. Hoewel veel van zijn aanvallen stoten en trappen betreffen, heeft Raiden ook een staf om tikken mee uit te delen.

©GMRimport

Alternating Current (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Onder, Achter, X
PlayStation 4: Achter, Onder, Achter, Vierkantje

Direct Current (Dichtbij)

Xbox One: Onder, Voren, Achter, A
PlayStation 4: Onder, Voren, Achter, Kruisje

Shao Kahn

Shao Kahn maakt onderdeel uit van het Mortal Kombat 11-roster, maar alleen als je de game vooruit bestelt. Deze eindbaas uit Mortal Kombat 2 en 3 is een machtige vechter die gezien wordt als de belichaming van het kwaad. Met zijn grote Wrath-hamer richt hij immense schade aan en van een afstand kan hij zowel zeer snel naar voren sprinten als spelers vastzetten met zijn speer. Momenteel is het nog onbekend hoe zijn Fatalities heten en uitgevoerd worden.

Watch on YouTube

Back Blown Out (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Voren, Onder, Onder, Y
PlayStation 4: Achter, Voren, Onder, Onder, Driehoekje

Kahn-Sequences (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Voren, Achter, X
PlayStation 4: Achter, Voren, Achter, Vierkantje

D’Vorah

Als Kytinn heeft D’Vorah de natuur aan haar zijde. Deze insectachtige dame kan namelijk verschillende beesten oproepen om vijanden de steken en in de weg te zitten, terwijl ze haar andere dodelijke wapens inzet. De belangrijkste hiervan zijn vier puntige poten, die de tegenstander afzonderlijk grijpen en steken. Met een van haar bewegingen kan ze zelfs veranderen in een insect dat gemakkelijk aanvallen ontwijkt.

Watch on YouTube

New Species (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Voren, Achter, A
PlayStation 4: Achter, Voren, Achter, Kruisje

Can't Die (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Onder, Onder, B
PlayStation 4: Achter, Onder, Onder, Rondje

Geras

Geras is een van de gloednieuwe personages in Mortal Kombat 11. De vechter, eigenlijk een kunstmatige intelligentie, gebruikt met name zand en steen om klappen uit te delen. Geras’ vechtstijl is iets langzamer, maar de combinatie van lichte zandaanvallen en stoten met rotsblokken zijn verwoestend.

Watch on YouTube

Phasing Through Time (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Onder, Onder, A
PlayStation 4: Achter, Onder, Onder, Kruisje

Peeling Back (Dichtbij)

Xbox One: Onder, Voren, Achter, X
PlayStation 4: Onder, Voren, Achter, Vierkantje

Kano

Kano behoort tot de oude garde van de Mortal Kombat-franchise en keert weer terug in het elfde deel. Het hoofd van de criminele organisatie Black Dragon heeft een onorthodoxe vechtstijl en kan laserstralen uit zijn mechanische oog schieten. Ook combineert hij messen met een Iron Man-achtig apparaat op zijn borst waarmee hij de tegenstander naar zich toetrekt.

Watch on YouTube

Last Dance (Dichtbij)

Xbox One: Voren, Onder, Onder, X
PlayStation 4: Voren, Onder, Onder, Vierkantje

Face Like a Dropped Pie (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Onder, Voren, Y
PlayStation 4: Achter, Onder, Voren, Driehoekje

Jax Briggs

De cyborg Jax Briggs verscheen voor het eerst in Mortal Kombat 11 en past qua vechtstijl in de categorie zwaargewichten. Veel van zijn aanvallen, zoals knietjes, ellebogen, low kicks en bovenpercuts vinden plaats van dichtbij, al is hij ook niet vies van een Sbovenerman punch. Zijn mechanische armen gloeien steeds feller bij elke achtereenvolgende stoot, waardoor ze toenemend meer schade aanrichten. Vooralsnog zijn Jax Briggs’ Fatalities voor Mortal Kombat 11 niet bekend.

©GMRimport

Coming In Hot (Dichtbij)

Xbox One: Voren, Onder, Voren, A
PlayStation 4: Voren, Onder, Voren, Kruisje

Still Got It (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Voren, Achter, Onder, X
PlayStation 4: Achter, Voren, Achter, Onder, Vierkantje

Cassie Cage

Deze dochter van Johnny Cage en Sonya Blade verscheen voor het eerst in Mortal Kombat X en keert terug in het elfde deel. Dankzij de sbovenerkrachten van haar vader en speciale training van haar moeder bezit Cassie over een veelzijdige set bewegingen. Denk aan een drone die kan schieten en dient als steun tijdens slingertrappen en twee snelle pistolen.

Watch on YouTube

I <3 U (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Onder, Onder, Voren, B
PlayStation 4: Onder, Onder, Voren, Rondje

#GirlPower (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Onder, Onder, Y
PlayStation 4: Achter, Onder, Onder, Driehoekje

Kotal Kahn

Osh-Tekk-krijger en Keizer van Outworld Kotal Kahn uit Mortal Kombat X maakt ook zijn opwachting in Mortal Kombat 11. Met zijn indrukwekkend grote Macuahuitl, een soort zaag, deelt hij trage, maar zeer krachtige klappen uit. Nieuw in Mortal Kombat 11 is zijn vaardigheid om in een jaguar te veranderen en met razende snelheid op de vijand af te stormen.

Watch on YouTube

Totem Sacrifice (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Onder, Achter, A
PlayStation 4: Achter, Onder, Achter, Kruisje

Kat Food (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Voren, Achter, Voren, X
PlayStation 4: Achter, Voren, Achter, Voren, Vierkantje

Skarlet

Ook Skarlet is weer terug met haar lugubere vechtstijl. De tovenares vervormt namelijk bloed in allerlei scherpe wapens en projectielen, zoals een grote zeis die tegenstanders vastnagelt aan de grond en bloed dat tegenstanders vasthoudt in de lucht. In combinatie met haar snelle dolksteken en de mogelijkheid om anderen naar haar toe te trekken is Skarlet uiterst onvoorspelbaar.

Watch on YouTube

Bloody Mess (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Voren, Achter, Onder, A
PlayStation 4: Voren, Achter, Onder, Kruisje

Heart Condition (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Onder, Onder, Voren, B
PlayStation 4: Onder, Onder, Voren, Rondje

Sonya Blade

Sonya Blade is prominent aanwezig in de Mortal Kombat-marketing, omdat de stem van het personage wordt ingesproken door UFC- en WWE-ster Ronda Rousey. Sonya is een behoedzame soldaat van de speciale eenheid en heeft daarom een aantal handige gadgets op zak. Denk aan een armkanon, granaten en een sentry gun. Verder is ze relatief snel en zet ze, net als Rousey, soms een arm bar in.

Watch on YouTube

To the Choppa (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Onder, Voren, Achter, Y
PlayStation 4: Onder, Voren, Achter, Driehoekje

Supply Drop (Dichtbij)

Xbox One: Achter, Voren, Onder, A
PlayStation 4: Achter, Voren, Onder, Kruisje

Johnny Cage

Misschien wel het mafste personage uit de Mortal Kombat-franchise verschijnt natuurlijk ook in het nieuwe deel. Zo mislukt als zijn acteercarrière is, zo goed kan Cage vechten met zijn snelheid en andere krachten. Zijn vechtstijl is een mix van verschillende vechtsporten en met name zijn groene schaduwstoten zijn gevaarlijke wapens, los van zijn punchlines dan.

Watch on YouTube

Mr. Cage's Neighborhood (Dichtbij)

Xbox One: Voren, Achter, Onder, Onder, B
PlayStation 4: Voren, Achter, Onder, Onder, Rondje

Who Hired This Guy (Dichtbij)

Xbox One: Voren, Onder, Voren, X
PlayStation 4: Voren, Onder, Voren, Vierkantje

Noob Saibot

Noob Saibot werd ooit geïntroduceerd als Sub-Zero, maar na te zijn vermoord door Scorpion draagt zijn jongere broer deze titel. Ooit bezat hij de kracht om ijs te gebruiken in gevechten, maar na zijn transformatie beschikt hij over duistere magie die hem onder andere laat teleporteren. Naast deze snelle schaduwaanvallen bezit Noob over een zwaard met roterende bladen aan het uiteinde. Zijn Fatalities zijn nog onbekend.

Watch on YouTube

Double Trouble (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Voren, Achter, Voren, B
PlayStation 4: Achter, Voren, Achter, Voren, Rondje

Split Decision (Dichtbij)

Xbox One: Onder, Onder, Onder, X
PlayStation 4: Onder, Onder, Onder, Vierkantje

Jacqui Briggs

Jacqui Briggs is lid van de Speciale Eenheid en net als haar vader een waardige vechter. Als Olympisch boxer is ze zeer kundig met haar vuisten, maar dankzij haar aanvullende training is haar vechtstijl veelzijdiger dan dat. Met haar mechanische handschoenen kan ze plasma-energie en andere soorten kogels schieten, afhankelijk van de variatie die je kiest.

Watch on YouTube

Spider Mines (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Voren, Achter, Voren, A

PlayStation 4: Voren, Achter, Voren, Kruisje

Nothin' But Neck (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Voren, Achter, B
PlayStation 4: Achter, Voren, Achter, Rondje

Liu Kang

Als hoofdpersoon van de eerste vier games en de live-action-film is Liu Kang een van de toegankelijkere personages. Na een transformatie is hij de duistere versie van zichzelf geworden, die je in Mortal Kombat 11 onder de knoppen krijgt. Net als de allereerste game heeft hij echter zijn kenmerkende nunchaku’s om snelle combinaties mee te maken.

Watch on YouTube

Burn Out (Dichtbij)

Xbox One: Onder, Achter, Onder, Voren, X
PlayStation 4: Onder, Achter, Onder, Voren, Vierkantje

Belly of the Beast (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Onder, Achter, Voren, Y
PlayStation 4: Achter, Onder, Achter, Voren, Driehoekje

Cetrion

De natuurgodin Cetrion is een nieuw personage in Mortal Kombat en gebruikt vrijwel alleen magische krachten in gevechten. Ze tovert met gemak rotsen uit de grond, kan water bevriezen tot ijs en bestuurt boomwortels om vijanden vast te zetten. Haar Fatalities heten Maintaining Balance, een aanval met vier elementen, en Good and Evil, een energiestraal die ze vanuit de ruimte om de tegenstander afvuurt. De input voor beide Fatalities is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Maintaining Balance (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Onder, Voren, Onder, B

PlayStation 4: Achter, Onder, Voren, Onder, Rondje

Good and Evil (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Onder, Achter, A
PlayStation 4: Achter, Onder, Achter, X

Kollector

Kollector is een gevaarlijke tegenstander, al is het maar om zijn zes armen. Twee hiervan houden zijn rugzak met messen vast, die blijkbaar geen banden heeft, en de rest deelt klappen uit of werpt tegenstanders naar de andere kant van de stage. Kollector heeft ook nog een ander wapen, namelijk een gouden spooklamp aan een ketting die het personage wat extra bereik geeft. Vooralsnog zijn de Fatalities van het nieuwe personage nog niet bekend.

Watch on YouTube

For the Kollection (Dichtbij)

Xbox One: Onder, Onder, Onder, Onder, B
PlayStation 4: Onder, Onder, Onder, Onder, Rondje

Head Lantern (Dichtbij)

Xbox One: Onder, Voren, Achter, X
PlayStation 4: Onder, Voren, Achter, Vierkantje

Kitana

Hoewel Kitana al 10.000 jaar leeft is ze een ontzettend snelle vechter. Het herkenbare personage is al aanwezig sinds Mortal Kombat 2 en gebruikt haar ijzeren waaiers nog steeds als moordwapens. Vaak dienen ze als afleiding voor de daadwerkelijke aanval, zoals een vliegende stoot.

Watch on YouTube

Gore-Nado (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Onder, Onder, Onder, Onder, Y
PlayStation 4: Onder, Onder, Onder, Onder, Driehoekje

Royal Execution (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Onder, Achter, Voren, X
PlayStation 4: Onder, Achter, Voren, Vierkantje

Frost

Frost is de protégé van Sub-Zero en heeft in Mortal Kombat 11 een nieuw robotuiterlijk. Daarbij heeft ze een diverse moveset die in onderstaande video wordt uitgelicht. Zo kan ze haar hoofd eraf halen en deze als bom gebruiken.

Watch on YouTube

Ice Sculpture (Dichtbij)

Xbox One: Voren, Achter, Onder, X
PlayStation 4: Voren, Achter, Onder, Vierkantje

The Cyber Initiative (Gemiddelde afstand)

Xbox One: Achter, Voren, Onder, Voren, B
PlayStation 4: Achter, Voren, Onder, Voren, Rondje

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Marvel Rivals ontvangt op Rocket League lijkende gamemodus
Nieuws

Marvel Rivals ontvangt op Rocket League lijkende gamemodus

Het Spring Festival Event gaat morgen van start

Het Spring Festival Event is voor Marvel Rivals aangekondigd, waar een nieuwe modus die veel wegheeft van Rocket League deel van uitmaakt.

Het Spring Festival gaat morgen van start en voegt de Clash of Dancing Lions-modus toe. Hierin moeten teams doelpunten zien te maken in een arena die meteen doet denken aan Rocket League. Verder zullen er ook nieuwe beloningen aan de game worden toegevoegd om het nieuwe evenement te vieren, waaronder een nieuwe skin voor Star-Lord.

Het eerste seizoen van Marvel Rivals ging eerder deze maand van start. Het seizoen heet 'Eternal Night Falls' en draait het om vampiers. Doctor Strange raakt gevangen in de Entangled Astral Plane, waardoor Darkhold-pagina's zich kunnen verspreiden. Daarnaast veranderen Dracula en Doctor Doom de baan van de maan, waardoor New York in een oneindige duisternis valt en een leger aan vampierachtige wezens vrij spel hebben.

Er zijn met de start van het nieuwe seizoen twee nieuwe helden toegevoegd: Mr. Fantastic en Invisible Woman. Later komen ook de andere twee helden van de Fantastic Four, namelijk The Thing en Human Torch, beschikbaar. Ook verschijnen er gedurende het seizoen nieuwe maps, waarbij inmiddels Midtown Descents into Darkness en The Mystical Sanctum Sanctorum zijn verschenen.

Marvel Rivals is gratis speelbaar via pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. In de PvP-shooter nemen twee teams van zes spelers het tegen elkaar op op diverse bekende locaties en met verschillende personages uit de Marvel-franchise. Met zogeheten Team-Up-vaardigheden kunnen helden samen moves uitvoeren. Zo kan Rocket Raccoon bijvoorbeeld op de rug van Groot rondrijden. Spelers kunnen uit een grote selectie helden en schurken kiezen 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GDC-onderzoek toont aan dat ontwikkeling van pc-games significant toeneemt
Nieuws

GDC-onderzoek toont aan dat ontwikkeling van pc-games significant toeneemt

Daarnaast is 11 procent van de ondervraagden gedurende de afgelopen twaalf maanden ontslagen

De jaarlijkse State of the Game Industry-enquête die op de Game Developers Conference onder ontwikkelaars is gehouden toont aan dat het aantal mensen dat aan pc-games werkt significant blijft toenemen.

Uit het onderzoek blijkt dat 80 procent van de meer dan drieduizend ondervraagde ontwikkelaars aan pc-games werken - terwijl vorig jaar 66 procent van de ondervraagden aan pc-games werkten. Interesse in het pc-platform was er onder 74 procent van de ondervraagden ten opzichte van 62 procent het voorgaande jaar.

Een precieze reden voor de stijging werd niet gegeven, maar GDC oppert dat de Steam Deck deels verantwoordelijk kan zijn voor de stijging. Andere mogelijke redenen zijn het feit dat pc-gaming steeds toegankelijker wordt dankzij platforms als Steam en het feit dat consoles qua technologie steeds meer op pc's gaan lijken, waardoor een pc-versie naast een consoleversie ontwikkelen steeds logischer wordt.

38 procent van de ondervraagden claimen games voor de PlayStation 5 te maken, en 34 procent voor de Xbox Series X en S. 29 en 28 procent werkt respectievelijk aan games voor Android en iOS, en 20 procent van de ondervraagden heeft een spel voor de Nintendo Switch in ontwikkeling. 8 procent geeft daarnaast aan dat men aan een game voor de pas onthulde Nintendo Switch 2 werkt.

Ontslagen en liveservice

De enquête behandelde nog veel meer aan games gerelateerde onderwerpen. Ongeveer 11 procent van alle ondervraagden gaven aan gedurende de afgelopen twaalf maanden hun baan te hebben verloren, een stijging ten opzichte van de 7 procent uit het onderzoek van vorig jaar. 29 procent gaf aan dat collega's hun baan hadden verloren, en 4 procent meldde dat de studio's waarvoor ze werkten het afgelopen jaar zijn gesloten.

Op het gebied van liveservicegames gaf 16 procent van de ondervraagden aan dat men aan een liveservicegame werkt. Daarnaast gaf een daarvan losstaande 13 procent aan dat men graag aan een liveservicegame zou werken. 41 procent van de ondervraagden claimden echter dat ze geen interesse hadden in het maken van liveservicegames. Deze ontwikkelaars uitten hun zorgen over dalende spelersaantallen, creatieve stagnatie, microtransacties en de mogelijkheid dat ontwikkelaars in een burn-out belanden.

Gebruik van AI en andere statistieken

Ondanks dat er in de industrie veel kritische geluiden zijn te horen over het gebruik van artificiële intelligentie tijdens game-ontwikkeling, gaf 52 procent van de ondervraagde ontwikkelaars aan voor een bedrijf te werken dat AI gebruikt, en 36 procent dat het specifiek voor game-ontwikkeling werd gebruikt. Toch meldde 30 procent van de ondervraagden dat men gelooft dat het gebruik van AI om game-assets te generen een negatieve impact heeft op de game-industrie. Problemen als IP-diefstal en energieconsumptie werden aangehaald.

Andere interessante feitjes: uit de statistieken van de enquête blijkt dat de game-industrie voor 66 procent uit mannelijke werknemers bestaat, terwijl dat in 2020 nog 75 procent was. Het percentage van ondervraagden dat zich als onderdeel van LGBTQ+ identificeerde beslaat 24 procent.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!