Moon Studios werkt zeker aan een action-rpg
Nieuws

Moon Studios werkt zeker aan een action-rpg

In een interview met onze collega's van PU.nl heeft een van de medewerkers van het ontwikkelteam, Boris Hiestand, gesteld dat Moon Studios (dat onder andere Ori and The Blind Forest en The Will of the Wisps maakte) nu bezig is met een action-rpg.

Moon Studio's, dat recent Ori and The Will of the Wisps heeft uitgebracht, is nu bezig met een action-rpg. Dat heeft Boris Hiestand verteld in een aflevering van Power Praat van onze collega's van PU.nl. Hiestand was onder andere deels verantwoordelijk voor de cinematics in Ori and the The Will of the Wisps. De nieuwe game gaat totaal niet lijken op de stijl van Ori.

Het was al bekend dat Moon Studios aan een dergelijke game werkt. Zo stonden er specifieke vacatures uit voor mensen die kennis hebben op het gebied van action-rpg's. "Het klopt dat we daar aan werken, maar dat is ook het enige wat ik erover kan zeggen", stelt Hiestand. "De bedoeling is dat je de game nergens mee kan vergelijken en we willen het genre vernieuwen. Maar als je het moét vergelijken dan kan je denken aan games als Dark Souls, Zelda en Diablo. Het wordt sowieso een totaal andere game dan Ori en in een andere stijl." De studio gaat deze week beginnen aan zaken als het verhaal. "Ik ga aan de slag met de eerste cinematics aan de hand van story boards."

Crunch

Ook gaat Hiestand nog in op de 'crunch' die de studio had bij het uitbrengen van Ori and The Will of the Wisps en de technische problemen die de game ondervond bij release. Zo is hij blij dat mensen die de game hebben gereviewed het ook een kans hebben gegeven ondanks de technische mankementen die de game absoluut had: "Het is heel cool dat mensen die de game hebben gerecenseerd door die lens hebben gekeken. Dat als je die technische problemen weglaat - en je weet dondersgoed dat die technische problemen verholpen gaan worden - dat je het dán hebt over een heel bijzonder spel. Dat we geen koud bedrijf zijn dat zoveel mogelijk geld probeert de verdienen. We zijn een kleine studio die een zo mooi mogelijk spel willen maken."

Toch begrijpt Hiestand heel goed dat mensen flink gepikeerd waren dat The Will of the Wisps op de Xbox One en One S verre van goed draaide toen de game uitkwam. "Iedereen heeft met veel liefde en passie aan het project gewerkt. Maar het is wel heel erg als je ziet dat er technische problemen zijn en dat de spelervaring minder wordt. Ik heb zelf heel lang zitten knutselen aan de cinematics, en als er dan momenten zijn tussen Ori en Ku die heel emotioneel over moeten komen, en de game doet 'kgrrrrrrgh' of je ziet dingen bevriezen of glitchen, dan trek ik mijn haren uit mijn kop. Voor mij is dat moment dan helemaal naar de mallemoeren."

Kijk hieronder het hele interview:

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error