Moon Studios werkt zeker aan een action-rpg
Nieuws

Moon Studios werkt zeker aan een action-rpg

In een interview met onze collega's van PU.nl heeft een van de medewerkers van het ontwikkelteam, Boris Hiestand, gesteld dat Moon Studios (dat onder andere Ori and The Blind Forest en The Will of the Wisps maakte) nu bezig is met een action-rpg.

Moon Studio's, dat recent Ori and The Will of the Wisps heeft uitgebracht, is nu bezig met een action-rpg. Dat heeft Boris Hiestand verteld in een aflevering van Power Praat van onze collega's van PU.nl. Hiestand was onder andere deels verantwoordelijk voor de cinematics in Ori and the The Will of the Wisps. De nieuwe game gaat totaal niet lijken op de stijl van Ori.

Het was al bekend dat Moon Studios aan een dergelijke game werkt. Zo stonden er specifieke vacatures uit voor mensen die kennis hebben op het gebied van action-rpg's. "Het klopt dat we daar aan werken, maar dat is ook het enige wat ik erover kan zeggen", stelt Hiestand. "De bedoeling is dat je de game nergens mee kan vergelijken en we willen het genre vernieuwen. Maar als je het moét vergelijken dan kan je denken aan games als Dark Souls, Zelda en Diablo. Het wordt sowieso een totaal andere game dan Ori en in een andere stijl." De studio gaat deze week beginnen aan zaken als het verhaal. "Ik ga aan de slag met de eerste cinematics aan de hand van story boards."

Crunch

Ook gaat Hiestand nog in op de 'crunch' die de studio had bij het uitbrengen van Ori and The Will of the Wisps en de technische problemen die de game ondervond bij release. Zo is hij blij dat mensen die de game hebben gereviewed het ook een kans hebben gegeven ondanks de technische mankementen die de game absoluut had: "Het is heel cool dat mensen die de game hebben gerecenseerd door die lens hebben gekeken. Dat als je die technische problemen weglaat - en je weet dondersgoed dat die technische problemen verholpen gaan worden - dat je het dán hebt over een heel bijzonder spel. Dat we geen koud bedrijf zijn dat zoveel mogelijk geld probeert de verdienen. We zijn een kleine studio die een zo mooi mogelijk spel willen maken."

Toch begrijpt Hiestand heel goed dat mensen flink gepikeerd waren dat The Will of the Wisps op de Xbox One en One S verre van goed draaide toen de game uitkwam. "Iedereen heeft met veel liefde en passie aan het project gewerkt. Maar het is wel heel erg als je ziet dat er technische problemen zijn en dat de spelervaring minder wordt. Ik heb zelf heel lang zitten knutselen aan de cinematics, en als er dan momenten zijn tussen Ori en Ku die heel emotioneel over moeten komen, en de game doet 'kgrrrrrrgh' of je ziet dingen bevriezen of glitchen, dan trek ik mijn haren uit mijn kop. Voor mij is dat moment dan helemaal naar de mallemoeren."

Kijk hieronder het hele interview:

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!