Capcom verkoopt 2,5 miljoen exemplaren Monster Hunter World-dlc in eerste week
Nieuws

Capcom verkoopt 2,5 miljoen exemplaren Monster Hunter World-dlc in eerste week

Iceborne, de premium uitbreiding van Monster Hunter World, heeft in zijn eerste week meer dan 2,5 miljoen exemplaren verkocht. Dit meldt ontwikkelaar Capcom.

Capcom lanceerde Iceborne op 6 september en heeft sindsdien al 2,5 miljoen exemplaren over de toonbank zien gaan. Capcom zegt deze cijfers te hebben verkregen via de digitale verkopen op de PlayStation 4 en Xbox One. Daarnaast worden ook de verkopen meegerekend van Monster Hunter World: Iceborne Master Edition, waarin de basisgame en de uitbreiding inbegrepen zijn.

©GMRimport

Met de huidige verkoopcijfers van de uitbreiding op de PS4 en Xbox One kan dit veel goeds betekenen voor wanneer de uitbreiding lanceert op de pc. Monster Hunter-liefhebbers op de pc moeten namelijk wachten tot januari totdat daarop dezelfde content beschikbaar is. Met de lanceringen van grote games als Borderlands 3 en Gears 5 levert Capcom een goede prestatie als gekeken wordt naar het aantal verkochte exemplaren.

Afgelopen juni werd nog bekend dat ontwikkelaar Capcom sinds de lancering van Monster Hunter World in 2018 al meer dan 13,1 miljoen exemplaren verkocht heeft. Met de lancering van de pc-versie van Iceborne in januari kan dit aantal voorlopig nog stevig toenemen.

Monster Hunter World is verkrijgbaar op pc, Xbox One en PlayStation 4. De uitbreiding Iceborne is verkrijgbaar op Xbox One en PlayStation 4 en lanceert in januari 2020 voor pc.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error