Mikami: ‘Camera Resident Evil 4 was niet gemaakt om baanbrekend te zijn’
Nieuws

Mikami: ‘Camera Resident Evil 4 was niet gemaakt om baanbrekend te zijn’

De voormalige regisseur van de Resident Evil-serie, Shinji Mikami, zegt dat het nooit de bedoeling was om een baanbrekende camera te maken voor Resident Evil 4.

“Het voelde gek genoeg natuurlijk”, zegt Mikami op het officiële Biohazard-YouTube-kanaal over de camera van de game (met dank aan VGC voor de vertaling). Mikami schreef en regisseerde Resident Evil 4, en zegt dat het team “het simpelweg beter leek” om een over-de-schoudercamera te gebruiken in plaats van een aaneenschakeling van vaste camerahoeken zoals in de eerste Resident Evils.

“We dachten gewoon dat die [third-person] camerahoek beter was. We probeerden niet om iets nieuws of baanbrekends te maken”, aldus Mikami. Hij erkent dat, na het uitkomen van de game, veel mensen de camera wel degelijk baanbrekend vonden en dat het een van de redenen is dat de game hoge ogen gooide.

De eerste persoon die Resident Evil 4’s camera prees, is nota bene Super Smash Bros.-maker Masahiro Sakurai. “Hij kwam tijdens het ontwikkelen kijken bij de game en vroeg ‘wie heeft dit camerasysteem bedacht?’”, zegt Mikami. “Hey, ja, dat was ik. ‘Dit is geweldig’, zei hij. Woah, echt?”

Producent Jun Takeuchi, ook aanwezig in de video, zegt dat het team van Gears of War de camera in hun shooter baseerde op de camera van Resident Evil 4. Takeuchi werkte destijds aan Lost Planet en liep tijdens E3 het Gears of War-team tegen het lijf. “Ze kwamen allemaal kijken naar de camera van Lost Planet. Velen vroegen waarom we niet de Resident Evil 4-camera gebruikten. Wij zeiden: ‘Nou, het is een compleet andere game’”, aldus Takeuchi.

“Het is raar”, voegt Mikami eraan toe. “Het dringt niet echt tot je door, zelfs niet met al die lof.”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Powerwash Simulator 2 aangekondigd
Nieuws

Powerwash Simulator 2 aangekondigd

Verschijnt later dit jaar op PS5, Xbox Series en pc

FuturLab heeft Powerwash Simulator 2 gisteren aangekondigd.

De game heeft hetzelfde concept als het populaire eerste deel. In het spel kunnen spelers met een hogedrukspuit allerlei objecten schoonspuiten. Dit simpele concept blijkt veel spelers een bepaalde mate van voldoening te geven. Het origineel kent dan ook meer dan zeventien miljoen spelers.

Powerwash Simulator 2 zal een nieuwe campagne bevatten, alsmede een nieuw zeepmechanisme dat het makkelijker maakt om grote gebieden snel schoon te maken. Daarbij kan geboekte progressie uit de campagne online gedeeld worden met andere spelers en is er ook splitscreen-co-op.

Powerwash Simulator 2 komt later dit jaar uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Eurogamer claimt daarnaast dat FuturLab een statement had gestuurd dat er ook aan een Switch 2-versie wordt gewerkt, maar de ontwikkelaar stuurde daarna nog een statement dat het bedrijf wel een Switch 2-versie wil maken, maar dat er op moment van schrijven geen concrete plannen zijn. Mogelijk heeft FuturLab te vroeg gesproken en volgt er na de Switch 2 Direct op 2 april meer duidelijkheid.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Ubisoft zoekt investeerders voor nieuw bedrijf om game-IP's in onder te brengen'
Nieuws

'Ubisoft zoekt investeerders voor nieuw bedrijf om game-IP's in onder te brengen'

Assassin's Creed, Rainbow Six en Far Cry zouden in ieder geval onder het nieuwe bedrijf vallen

Ubisoft zou op zoek zijn naar investeerders - zoals andere bedrijven - voor een nieuw bedrijf waar de Franse uitgever zijn gamefranchises in onder gaat brengen.

Dat claimt Bloomberg te hebben vernomen. Ubisoft-aandeelhouder Tencent zou in ieder geval overwogen worden voor een minderheidsbelang in het nieuwe bedrijf. Onder de IP's die onder het nieuwe bedrijf komen te vallen, worden in ieder geval Assassin's Creed, Far Cry en Rainbow Six overwogen.

Het is overigens niet voor het eerst dat een nieuw bedrijf om Ubisoft-IP in onder te brengen wordt genoemd. Afgelopen najaar bleek al dat de aandeelhouders van Ubisoft diverse opties, waaronder verkoop, overwegen nadat de waarde van aandelen van het bedrijf daalde door het uitstel van Assassin's Creed Shadows en de tegenvallende verkoop van Star Wars Outlaws. Begin dit jaar liet CEO Yves Guillemot weten adviseurs aan te stellen om alle opties te verkennen.

Kort daarna kwam via Bloomberg naar buiten dat de grootste aandeelhouders van Ubisoft - de Guillemot-familie en Tencent - gesprekken zouden houden over de mogelijkheid om een nieuw privébedrijf op te richten in verband met de dalende waarde van het huidige bedrijf. Een aantal van de belangrijkste franchises van Ubisoft zouden worden overgezet naar dit bedrijf en vervolgens gelicenseerd worden aan het bestaande Ubisoft, en andere IP's zouden mogelijk worden verkocht.

Voor het bovengenoemde plan zou Ubisoft nu dus externe investeerders zoeken. Daarbij kwam eerder deze week naar buiten dat het bedrijf mogelijk ook minder waardevolle IP's probeert te verkopen aan andere bedrijven zoals EA en Microsoft. Dit claimde een aandeelhouder van Ubisoft.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!