Mikami: ‘Camera Resident Evil 4 was niet gemaakt om baanbrekend te zijn’
Nieuws

Mikami: ‘Camera Resident Evil 4 was niet gemaakt om baanbrekend te zijn’

De voormalige regisseur van de Resident Evil-serie, Shinji Mikami, zegt dat het nooit de bedoeling was om een baanbrekende camera te maken voor Resident Evil 4.

“Het voelde gek genoeg natuurlijk”, zegt Mikami op het officiële Biohazard-YouTube-kanaal over de camera van de game (met dank aan VGC voor de vertaling). Mikami schreef en regisseerde Resident Evil 4, en zegt dat het team “het simpelweg beter leek” om een over-de-schoudercamera te gebruiken in plaats van een aaneenschakeling van vaste camerahoeken zoals in de eerste Resident Evils.

“We dachten gewoon dat die [third-person] camerahoek beter was. We probeerden niet om iets nieuws of baanbrekends te maken”, aldus Mikami. Hij erkent dat, na het uitkomen van de game, veel mensen de camera wel degelijk baanbrekend vonden en dat het een van de redenen is dat de game hoge ogen gooide.

De eerste persoon die Resident Evil 4’s camera prees, is nota bene Super Smash Bros.-maker Masahiro Sakurai. “Hij kwam tijdens het ontwikkelen kijken bij de game en vroeg ‘wie heeft dit camerasysteem bedacht?’”, zegt Mikami. “Hey, ja, dat was ik. ‘Dit is geweldig’, zei hij. Woah, echt?”

Producent Jun Takeuchi, ook aanwezig in de video, zegt dat het team van Gears of War de camera in hun shooter baseerde op de camera van Resident Evil 4. Takeuchi werkte destijds aan Lost Planet en liep tijdens E3 het Gears of War-team tegen het lijf. “Ze kwamen allemaal kijken naar de camera van Lost Planet. Velen vroegen waarom we niet de Resident Evil 4-camera gebruikten. Wij zeiden: ‘Nou, het is een compleet andere game’”, aldus Takeuchi.

“Het is raar”, voegt Mikami eraan toe. “Het dringt niet echt tot je door, zelfs niet met al die lof.”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo Switch wereldwijd 146,04 miljoen keer verkocht
Nieuws

Nintendo Switch wereldwijd 146,04 miljoen keer verkocht

De verkoop van de console is inmiddels trager dan voorheen

Er zijn wereldwijd inmiddels 146,04 miljoen exemplaren van de Nintendo Switch verkocht.

Dat heeft Nintendo bekendgemaakt. De verkoopcijfers zijn gemeten tot en met 30 september 2024 - de consoles die daarna zijn verkocht zijn er dus niet bij opgeteld. Het afgelopen kwartaal zijn er 2,62 miljoen exemplaren van de console verkocht, alsmede 39,64 miljoen games.

Nintendo heeft ook een update gegeven over de totale verkoopaantallen van de tien bestverkochte Switch-games:
Mario Kart 8 Deluxe – 64,27 miljoen
Animal Crossing: New Horizons – 46,45 miljoen
Super Smash Bros. Ultimate – 35,14 miljoen
The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 32,29 miljoen
Super Mario Odyssey – 28,50 miljoen
Pokemon Sword / Pokemon Shield – 26,44 miljoen
Pokemon Scarlet / Pokemon Violet – 25,69 miljoen
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – 21,04 miljoen
Super Mario Party – 20,98 miljoen
New Super Mario Bros. U Deluxe – 17,77 miljoen

Van de volgende Switch-games is ook bekendgemaakt hoeveel exemplaren er van zijn verkocht:
Nintendo Switch Sports – 14,37 miljoen
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom – 2,58 miljoen
Paper Mario: The Thousand-Year Door – 1,94 miljoen
Luigi’s Mansion 2 HD – 1,57 miljoen

De verkoop van de Switch en de games blijft dalen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Nintendo heeft de verwachtingen van Switch-verkoop van dit fiscale jaar, dat loopt tot en met maart 2025, dan ook met een miljoen exemplaren naar beneden bijgesteld. Het bedrijf verwacht dat het dit fiscale jaar in totaal 12,5 miljoen exemplaren verkoopt van de console.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo
Nieuws

Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo

Zou het Alarmo nu bij Nintendo afgaan?

Een fan heeft de oorspronkelijke Doom draaiende gekregen op Alarmo, de onlangs uitgekomen wekker van Nintendo.

Het is bij fans van Doom een trend om Doom op de meest uiteenlopende apparaten speelbaar te krijgen, waaronder een koelkast, pinautomaat, Lego-blokje en zelfs een John Deere-tractor.

Het was dan ook een kwestie van tijd voordat Doom speelbaar gemaakt zou worden op Alarmo, de pas uitgekomen wekker van Nintendo. Ene GaryOderNichts heeft op social media zijn prestatie gedeeld. De grote knop op de wekker kan daarbij daadwerkelijk gebruikt worden om de game te spelen. Hij deelt zelfs de broncode zodat eigenaren van Alarmo het zelf voor elkaar kunnen krijgen.

Nintendo Sound Clock: Alarmo maakt eigenaren 's ochtends wakker met geluiden en muziek uit verschillende Nintendo-games. Er zijn 35 'scènes' om uit te kiezen die zijn geïnspireerd door Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 3, Pikmin 4 en Ring Fit Adventure. Door een Nintendo-account aan de wekker te linken kunnen er ook gratis scènes gebaseerd op Mario Kart 8 Deluxe en Animal Crossing: New Horizons worden gedownload.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!