Might and Magic: Chess Royale combineert auto chess met battle royale
Ubisoft heeft bekendgemaakt dat Might and Magic: Chess Royale een game is die het auto chess- en battle royale-genre moet samenbrengen.
De afgelopen jaren is het battle royale-genre enorm in populariteit gestegen, dat geldt overigens ook voor het auto chess-genre waarin spelers personages op een grid plaatsen en deze vervolgens automatisch laten strijden. Reden genoeg voor Ubisoft om de twee te combineren en samen te smelten tot een nieuwe game, Might and Magic: Chess Royale.
De personages en schaakstukken beschikken over unieke vaardigheden en zijn afkomstig uit het Might and Magic-universum. De stukken kunnen individueel worden geüpgraded en gecombineerd om zo unieke synergieën te ontwikkelen. Na wedstrijden kunnen spelers populaire strategieën en combinaties analyseren tijdens de scouting phase. Bovendien kan er goud worden uitgegeven om nieuwe personages te werven.
In tegenstelling tot de meeste battle royale-games, wordt Chess Royale niet met honderd man tegelijk gespeeld. Spelers nemen het telkens op tegen één andere speler, de winnaar hiervan gaat door en de verliezer moet het toernooi verlaten. Uiteindelijk blijft er één speler over die zichzelf mag kronen tot winnaar. Een potje duurt ongeveer tien minuten.
Het battle royale-genre is uiteraard bekend van games als PUBG en Fortnite, terwijl het auto chess-genre bekend is van games als Dota Auto Chess, Teamfight Tactics en Hearthstone Battlegrounds.
Might and Magic: Chess Royale verschijnt op 30 januari voor Android en iOS.