Microsoft ziet het managen van Lionhead als een blunder
Microsoft heeft erkent dat het de manier waarop het Lionhead Studios heeft behandeld een misstap was.
Dat blijkt uit uit informatie uit de zesde aflevering van Power On: The Story of Xbox - een documentaire over het Xbox-merk - aldus IGN. Microsoft sloot Lionhead uiteindelijk en het bedrijf wil "dezelfde fouten" tegenwoordig "niet herhalen".
Shannon Loftis was ten tijde van de sluiting van Lionhead general manager van global games publishing bij Microsoft: "Eén van de grootste misstappen waar we van hebben geleerd is Lionhead." Sarah Bond, hoofd van game creator experiences bij Xbox, voegt toe: "We kochten Lionhead in 2006 en sloten het in 2016. Een paar jaar laten reflecteerden we op die ervaring. Wat hebben we geleerd en hoe herhalen we onze fouten niet?"
Lionhead werd in 1997 opgericht door Peter Molyneux, Mark Webley, Tim Rance en Steve Jackson. De studio is onder andere bekend om de Fable-games en de Black and White-games.
Ook Xbox-hoofd Phil Spencer doet een duit in het zakje: "Je koopt een studio voor waar ze goed in zijn, en het is jouw taak om dat te accelereren, niet zodat zij accelereren wat jij doet."
Ondanks het sluiten van Lionhead, is de Fable-franchise niet verloren gegaan. Forza Horizon-studio Playground Games werkt aan een nieuw deel in de fantasyreeks.