Microsoft wil meer talent overnemen om Xbox Game Pass te voeden
Nieuws

Microsoft wil meer talent overnemen om Xbox Game Pass te voeden

Phil Spencer, hoofd van de Xbox-divisie, verwacht dat Microsoft in de toekomst meer ontwikkelaars overneemt om zo het aanbod van Game Pass uit te breiden.

Dat meldt hij in een interview met GameReactor. De Xbox-divisie van Microsoft heeft de afgelopen jaren verschillende bedrijven overgenomen, van Obsidian en Double Fine. Onlangs heeft het bedrijf de intentie uitgesproken om ZeniMax, het moederbedrijf van Bethesda en id Software, over te nemen.

"Zolang Game Pass blijft groeien, denk ik dat we dat moeten blijven voeden", vertelt Spencer in het interview. "Gezien de groei die er plaatsvindt, verwacht ik dat we constant in een modus zitten waarbij we meer creators toevoegen."

Hij heeft ook een mening over wat er nog aan de Xbox- en Game pass-portfolio ontbreekt. "Casual content met een breed bereik. Dat is geen sterk punt van ons. We hebben natuurlijk Minecraft en wat andere franchises. Maar als ik nadenk over het uitbreiden van het creatieve pallet van ons team, denk ik dat dit erg belangrijk is."

Spencer benadrukt daarnaast dat hij nog geen duidelijkheid kan geven over toekomstige Bethesda-games en of ze exclusief naar Xbox-consoles en pc komen. "We hebben ZeniMax nog niet gekocht. We hebben onze intentie om ZeniMax te kopen aangekondigd. Het moet nog goedgekeurd worden en ik voorzie geen problemen. We verwachten dat begin 2021 de deal rond is." Spencer legt uit dat omdat de overname nog niet officieel is, hij nog niets kan zeggen over de exclusiviteit van toekomstige titels. "Wat ik op de lange termijn wil, is dat deze geweldige studio's de beste games ontwikkelen die ze ooit hebben gemaakt."

Microsoft heeft echter ook zelf studio's opgericht, zoals The Initiative. De studio uit Santa Monica werkt al enkele jaren aan een geheim project. Spencer hint in het interview naar de game. "Ik heb gespeeld waar ze aan werken. De talent in die studio, geleid door Darryl Gallagher, is ongelooflijk, zeker wanneer ze zo'n sterke groep creators bij elkaar brengen, en zo'n werkcultuur neerzetten." Volgens geruchten werkt de studio aan een Perfect Dark-game, maar niets is bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn
Nieuws

Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn

Microsoft wil Xbox op zoveel mogelijk plekken beschikbaar stellen

Microsoft heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om duidelijk te maken dat op Xbox gamen op meer manieren kan dan louter op een spelcomputer.

De reclamespot kan hieronder bekeken worden, en Microsoft vertelt op Xbox Wire meer over de campagne. In de reclame zijn verschillende apparaten te zien om Xbox-games te spelen, van een Xbox Series X-console tot een pc-handheld en smartphone.

Microsoft: "We bouwen een toekomst die draait om spelerskeuze - waar mensen op de manier waarop ze maar willen hun favoriete games kunnen spelen, nieuwe avonturen kunnen ontdekken en met vrienden in contact kunnen komen."

"We geloven dat games makkelijk en voor iedereen toegankelijk moeten zijn", zo vervolgt het bedrijf. "Dus of je nou een Xbox-console hebt, op pc speelt, of via een Samsung Smart TV, handhelds, mobiele telefoons, Amazon Fire TV, of een Meta Quest-headset met Game Pass Ultimate: je kunt met Xbox spelen."

De marketingcampagne is geen grote verrassing: Microsoft communiceert dit jaar regelmatig naar buiten dat het bedrijf wil dat mensen op zoveel mogelijk manieren hun games kunnen spelen. Dat komt overeen met de huidige strategie van het bedrijf: games van studio's die eigendom zijn van Microsoft, waaronder Call of Duty en Minecraft, zijn bijvoorbeeld ook speelbaar op andere consoles. Gisteren vertelde Xbox-baas Phil Spencer nog dat er geen limiet is aan de Xbox-games die naar concurrerende platforms kunnen komen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3
Nieuws

Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3

'HLX' zou al een aantal jaar in ontwikkeling zijn

Gabe Follower, een YouTuber die Valve nauwlettend in de gaten houdt, lijkt het zeker te weten: Valve werkt aan Half-Life 3.

In een video van een kwartier zet de YouTuber uiteen dat Valve al geruime tijd getalenteerde mensen uit de game-industrie en modders aanneemt - onder andere mensen die aan Red Dead Redemption en Fortnite hebben gewerkt - en beginnen er steeds meer hints online te verschijnen die naar het bestaan van Half-Life 3 hinten.

Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Gabe Follower claimt dat Valve eerdere pogingen om Half-Life 3 te ontwikkelen heeft afgeschoten omdat de technologie nog niet ver genoeg gevorderd was voor de plannen die het bedrijf voor een eventueel vervolg had. Gezien de aanpassingen aan de Source 2-engine zou de technologie hedendaags mogelijk wel op het gewenste niveau zijn.

De YouTuber is overigens niet de enige die er van overtuigd lijkt dat Half-Life 3 in ontwikkeling is. Afgelopen zomer claimde Valve-expert Tyler McVicker al hetzelfde. Ook hij maakte melding van de projectnaam HLX, alsmede 'Project White Sands'.

Overigens zijn sommige fans het wachten op een game die het verhaal van Half-Life 2: Episode 2 voortzet beu. Zij werken dan ook aan een onofficieel vervolg genaamd Project Borealis. Eerder deze week is daar een gratis proloog van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!