Microsoft wil meer talent overnemen om Xbox Game Pass te voeden
Nieuws

Microsoft wil meer talent overnemen om Xbox Game Pass te voeden

Phil Spencer, hoofd van de Xbox-divisie, verwacht dat Microsoft in de toekomst meer ontwikkelaars overneemt om zo het aanbod van Game Pass uit te breiden.

Dat meldt hij in een interview met GameReactor. De Xbox-divisie van Microsoft heeft de afgelopen jaren verschillende bedrijven overgenomen, van Obsidian en Double Fine. Onlangs heeft het bedrijf de intentie uitgesproken om ZeniMax, het moederbedrijf van Bethesda en id Software, over te nemen.

"Zolang Game Pass blijft groeien, denk ik dat we dat moeten blijven voeden", vertelt Spencer in het interview. "Gezien de groei die er plaatsvindt, verwacht ik dat we constant in een modus zitten waarbij we meer creators toevoegen."

Hij heeft ook een mening over wat er nog aan de Xbox- en Game pass-portfolio ontbreekt. "Casual content met een breed bereik. Dat is geen sterk punt van ons. We hebben natuurlijk Minecraft en wat andere franchises. Maar als ik nadenk over het uitbreiden van het creatieve pallet van ons team, denk ik dat dit erg belangrijk is."

Spencer benadrukt daarnaast dat hij nog geen duidelijkheid kan geven over toekomstige Bethesda-games en of ze exclusief naar Xbox-consoles en pc komen. "We hebben ZeniMax nog niet gekocht. We hebben onze intentie om ZeniMax te kopen aangekondigd. Het moet nog goedgekeurd worden en ik voorzie geen problemen. We verwachten dat begin 2021 de deal rond is." Spencer legt uit dat omdat de overname nog niet officieel is, hij nog niets kan zeggen over de exclusiviteit van toekomstige titels. "Wat ik op de lange termijn wil, is dat deze geweldige studio's de beste games ontwikkelen die ze ooit hebben gemaakt."

Microsoft heeft echter ook zelf studio's opgericht, zoals The Initiative. De studio uit Santa Monica werkt al enkele jaren aan een geheim project. Spencer hint in het interview naar de game. "Ik heb gespeeld waar ze aan werken. De talent in die studio, geleid door Darryl Gallagher, is ongelooflijk, zeker wanneer ze zo'n sterke groep creators bij elkaar brengen, en zo'n werkcultuur neerzetten." Volgens geruchten werkt de studio aan een Perfect Dark-game, maar niets is bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers
Nieuws

Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers

Het park gaat op 11 december voor alle bezoekers open

De eerste bezoekers hebben rondgelopen in het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Japan.

Het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Universal Studios Japan gaat officieel pas op 11 december open, maar een aantal vaste bezoekers die de duurste jaarpassen voor het park in het bezit hebben mochten al een bezoekje brengen. In onderstaande video van VGC-redacteur Andy Robinson is te zien hoe ze het Donkey Kong-gedeelte betreden.

Eerder deze maand zond Nintendo al een speciale Direct-video uit waarin Donkey Kong-bedenker Shigeru Miyamoto een rondleiding gaf van het nieuwe parkgedeelte. Zo bleek dat er eten en drinken in een speciaal Donkey Kong-thema kan worden gekocht. Ook kan men met de harige aap op de foto en is er een spelletje voor drie personen waar men op de maat op trommels moet slaan om zo Rambi tevoorschijn te halen. Logischerwijs is er ook een achtbaan, genaamd Mine Cart Madness, in de vorm van een mijnkarrit.

Zoals gezegd gaat het Donkey Kong-gedeelte van het park in Japan op 11 december dit jaar open voor alle bezoekers. Zoals eerder al bekend werd gemaakt zal dit Donkey Kong-gedeelte ook onderdeel zijn van Super Nintendo World te Universal Studios te Orlando, Florida. Dat gaat op 22 mei 2025 open.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden
Nieuws

Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden

Er is onvoldoende financiering gevonden

Worlds Untold, een nieuwe studio van Mass Effect-schrijver Mac Walters, "pauzeert" de huidige werkzaamheden tot er een partner die voor de financiering kan zorgen is gevonden.

Dat heeft Walters via een statement op LinkedIn laten weten. Terwijl er naar financiën wordt gezocht, staat het werknemers van Worlds Untold vrij om naar andere werkzaamheden te zoeken. Volgens Walters gaat het om een moeilijke maar nodige keuze.

Worlds Untold werd vorig jaar uit de doeken gedaan. Het gaat om een studio die in samenwerking met NetEase Games is opgericht, maar blijkbaar is dat alleen niet genoeg voor het bestaansrecht van het bedrijf.

De studio uit Vancouver, Canada heeft als doel franchises te ontwikkelen "met diepgang en mogelijkheden die niet in een enkele game of zelfs een enkel medium passen". Het eerste spel moet een actie-adventuregame worden die zich in de nabije toekomst afspeelt. Daarbij moet er een "adembenemende spelwereld vol met mysterie en verkenning" in zitten. Zolang de financiering van de studio niet rond is, lijkt de toekomst van dit spel ook onduidelijk.

Walters vertrok begin vorig jaar bij Bioware. Hij heeft onder andere aan Jade Empire gewerkt, was de hoofdschrijver van Mass Effect 2 en 3 en de regisseur van Mass Effect: Legendary Edition. Andere grote namen die bij Worlds Untold aan de slag gingen, waren art director Ramil Sunga, die mee heeft gewerkt aan Anthem, Mass Effect Andromeda en Dragon Age, en audioregisseur Sotaro Tojima, bekend van Halo en Metal Gear Solid.

Eerder deze week werd al aangekondigd dat Humanoid Origin zijn deuren sluit. Dit is een studio die werd gerund door Casey Hudson, de voormalige regisseur van Mass Effect. Ook hier was een tekort aan financiering de hoofdoorzaak.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!