‘Microsoft werkt aan reclame-integratie in gratis games’
Microsoft kijkt naar verluidt naar mogelijkheden voor spelontwikkelaars om reclames in hun gratis spellen te verwerken.
Dat meldt Business Insider. De techgigant zou aan nieuwe manieren werken voor ontwikkelaars om te verdienen aan hun spellen via reclame-integratie. “Een van de bronnen speculeert dat Microsoft niet geïnteresseerd is in het innen van een gedeelte van de advertentie-inkomsten”, aldus Business Insider.
Het zegt ook dat Microsoft zich ervan bewust is dat sommige spelers negatief zullen reageren op dat nieuws, gezien het stigma dat rust op onder andere microtransacties en andere inkomstenbronnen voor gratis spellen.
“[Microsoft] werkt voorzichtig en wil een ‘private marktplaats’ ontwikkelen waarmee een select aantal merken reclame kan verwerken, op een manier waarop de spelervaring niet wordt aangetast”, zegt Business Insider op basis van twee bronnen.
Een voorbeeld dat Business Insider noemt is “digitale aanplakborden in een racegame”. Diens bron zou niet weten of Microsoft al om tafel zit met mogelijke adverteerders.